Cari Artikel

Monday, June 30, 2014

Felixia, SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini


Felixia, SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini
Felixia Yeap

Felixia, SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini


"SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini, iaitu pada 3 Julai ini (Khamis)," kata model pakaian Muslimah, Felixia Yeap, ketika menjadi panel  jemputan di Program Semarak Ramadan anjuran kerajaan Negeri Selangor di Dataran Shah Alam malam ini.

Felixia berkata, tarikh 5 Ramadan dipilih kerana ianya jatuh pada hari ulang tahun kelahirannya.

"...5 Ramadan iaitu jatuh pada  3 Julai ini iaitu pada hari 'birthday' saya, hari itu juga merupakan hari kegemaran Nabi Muhammad," katanya.

Ketika berbicara mengenai puasa, Felixia berpesan supaya umat Islam Malaysia tidak meninggalkan puasa.

Sementara bercakap mengenai ciri-ciri suami idamannya, Felixia berharap lelaki itu seorang yang mampu membawanya ke jalan syurga.

"Biarlah beliau seorang yang mampu membimbing saya ke jalan jannah," katanya.


Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish


Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish


“No comment. Soalan itu saya tidak mahu jawab. Terima kasih,” itu ulasan ringkas Diana Danielle ketika ditemui pada majlis memperkenalkannya sebagai duta Lips Ice bertempat di Flora Terrace, Hampshire Place, petang tadi. Sambil memberikan reaksi senyum kelat.

Diana Danielle enggan mengulas lanjut tindakannya meluahkan rasa tidak puas hati ekoran sekeping gambar Nora Danish bersama suaminya, Farid Kamil yang dimuat naik oleh pelakon wanita itu di laman Instagramnya, sekitar minggu lalu.

Meskipun diaju satu persatu pertanyaan, Diana tetap memberikan jawapan yang sama iaitu tidak mahu memberikan sebarang komen tentang isu cemburu tersebut.

Dan serta merta juga Diana diberi isyarat oleh pengurusnya yang juga merupakan adik iparnya, Fadzil Zahari agar dia bangun dan segera beredar dari media.

“Okay, masa lima minit dah tamat,” kata Fadzil lalu terus menghentikan sesi temubual.

Sementara itu pada Rabu lalu,Farid Kamil yang ditemui pada satu majlis ada membuat kenyataan meminta mana-mana pihak yang terasa dengan tindakan Diana itu memohon agar pihak berkenaan memaafkan isterinya itu.

Jelas Farid, dia tidak menafikan kemungkinan tindakan isterinya itu atas dasar cemburu. Namun meminta masyarakat memahami situasi mereka sebagai pasangan yang boleh dikatakan masih lagi baru memasuki alam perkahwinan.


Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Awie Akui Beri Keterangan Kepada Pihak Polis Bantu Siasatan


Awie Akui Beri Keterangan Kepada Pihak Polis Bantu Siasatan

Awie Akui Beri Keterangan Kepada Pihak Polis Bantu Siasatan


Minggu lalu, kecoh di internet apabila ada sekeping gambar tersebar didakwa sebagai isteri Awie yang mengalami kecederaan terus di wajahnya selepas dipukul seseorang. Ianya sekaligus meletakkan Awie dalam perhatian ekoran khabar angin sebelum ini.

Dalam kenyataan kepada Kosmo! hari ini, Awie mengakui yang beliau telah dipanggil pihak polis untuk memberikan keterangan membantu siasatan mengenai dakwaan dia memukul isterinya, Rozana Misbun, 36, baru-baru ini.

Penyanyi utama kumpulan Wings itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut dan menyerahkan siasatan itu kepada pihak polis.

Awie yang turut ditanya mengenai tiga keping gambar wanita yang tersebar di internet didakwa sebagai Rozana yang cedera teruk dipukul berkata, beliau masih belum melihat gambar tersebut.

“Jika benar gambar itu tersebar, saya sudah serahkan kepada pihak berkuasa untuk sebarang tindakan,” tambahnya lagi ringkas.


Emma Maembong Punca Kemelut Dalam Syarikat Zizan Razak?


Emma Maembong Punca Kemelut Dalam Syarikat Zizan Razak?

Emma Maembong Punca Kemelut Dalam Syarikat Zizan Razak?


Kalau anda mengikuti perkembangan hiburan dua tiga hari ini, pastinya ada terbaca tentang isu kemelut dalam Wire Fame Entertainment sehingga pendapatan artis di bawah naungan mereka tidak berbayar kerana Zizan Razak didakwa membekukan akaun bank.

Pengarah Urusan Wireframe Entertainement, Marina Juki semalam mengadakan sidang media khas untuk menerangkan sebenarnya apa yang terjadi bersama peguamnya Harjit Singh Sandhu dan Wan Nurliyana selain juruaudit syarikat tersebut.

Laporan Sinar Harian hari ini ada menyebut secara lengkap imbasan bagaimana semua ini boleh terjadi yang bermula sekitar Februari lalu apabila ada khabar angin mengatakan bahawa Emma Maembong akan disingkir kerana sering membawa masalah.

Ianya berterusan apabila Zizan Razak berhijrah ke bawah pengurusan pihak Astro walaupun beliau memilii syarikat pengurusan sendiri. Pengakuan Marina Juki dalam bibit bibit akhir laporan tersebut menarik perhatian kami. Ianya melibatkan Emma Maembong, lagi.

“Sebenarnya ada sedikit salah faham membabitkan saya dan Zizan, ketika kami bersama Emma serta beberapa individu lain berada di Amerika Syarikat pada Februari lalu”

“Balik sahaja dari bercuti, Emma menyatakan hasrat untuk berundur. Jadi dari satu salah faham, ia seperti berpanjangan kerana kami masih belum sempat untuk duduk berbincang. Saya agak sedih kerana saya dan Zizan sudah berkawan rapat sejak empat tahun lalu”

“Kami dah macam adik beradik dan kami jatuh bangun bersama. Tapi dek kerana salah faham itu saya dan Zizan sudah tidak bercakap sejak bulan Februari. Namun, saya harap hal ini dapat diselesaikan dengan segera,“ ujar Marina Juki menahan sebak.


Nora Danish: Nedim Terkilan Dengan Isu Pegang Tangan


Nora Danish: Nedim Terkilan Dengan Isu Pegang Tangan

Nora Danish: Nedim Terkilan Dengan Isu Pegang Tangan


Eh kenapa mahu libatkan Nedim Nazri pula dalam hal ini? Oo, sekadar bertanya perasaan sang kekasih hati. Heh. Ini kenyataan pertama dari Nora Danish semenjak isu Diana Danielle cemburu dengan gambar berpegangan tangan dengan suaminya dimuat naik ke Instagram

Bercakap kepada portal GUA semalam, Nora Danish berkata yang selepas ini beliau akan terus berhati hati lebih lebih lagi jika kerja beliau melibatkan suami orang.

“Sudah tentu Nora akan lebih berhati-hati. Apa yang telah berlaku adalah pengajaran buat semua orang termasuk juga diri Nora sendiri. Bagi pihak Nora, selepas ini Nora akan lebih berhati-hati dari sudut ketika menjalani sesi fotografi dengan mana-mana pelakon lelaki”

“Jika suami orang, Nora akan pastikan MIG keluarkan borang yang mempunyai syarat atau apa-apa yang perlu ditandatangani supaya semuanya aman dan tiada masalah berlaku”

“Nora tak mahu mengeluarkan sebarang komen sebab Nora takut apa yang Nora komen akan bercanggah dengan banyak perkara. Ia juga akan membuat benda menjadi lagi teruk, jadi lebih baik Nora tak komen apa-apa mengenai isu ini,“ ujar Nora Danish.

Ditanya tentang kekasihnya Nedim Nazri, Nora Danish turut menambah yang jejaka itu terkejut & terkilan dengan apa yang berlaku namun mereka berdua ambil sebagai dugaan yang positif.

“Tidak dinafikan Nedim rasa terkejut, terkilan dengan isu yang timbul, tetapi kami ambilnya secara positif dan anggap ia sebagai satu cabaran serta dugaan. Bayangkan, sebelum ini apabila tak beritahu saya ada teman lelaki, orang akan kaitkan saya bercinta dengan pelakon itu dan pelakon ini. Tapi bila dah beritahu pun, orang masih tetap mengaitkan saya,“ ujarnya.

iskandarX: Terkejut pulak dah budak nie.. isk isk isk

Nad Zainal Sedia Tunjukkan Bukti SMS Diganggu Bekas Kekasih


Nad Zainal Sedia Tunjukkan Bukti SMS Diganggu Bekas Kekasih

Nad Zainal Sedia Tunjukkan Bukti SMS Diganggu Bekas Kekasih


Kontroversi yang melibatkan Nad Zainal dan bekas kekasihnya Azwan Kombos bagaikan tidak sudah sudah apabila baru baru ini Nad Zainal telah membuat laporan polis yang mengatakan dia diganggu dan dikecam oleh Azwan Kombos.

Manakala Azwan Kombos pula menafikan kenyataan yang diperkatakan oleh Nad Zainal.

Pertemuan yang singkat bersama Nad Zainal semalam telah merungkaikan apa yang sebenarnya terjadi di antara dia dan bekas kekasihnya itu.

“Apa yang saya nak jelaskan di sini ialah apabila dia tidak habis-habis cerita pasal saya dan dia juga berkata dia tidak pernah menghubungi saya lagi itu semua adalah menipu. Dia mesej saya tak sudah sudah macam tidak boleh nak get over,“ ujarnya.

Nad Zainal memberitahu punca yang dia membuat laporan polis ialah disebabkan ada seseorang insan perempuan yang menelefonnya dan cuba untuk mengugutnya.

“Ada seorang perempuan yang saya memang tidak kenal langsung dengan nada yang marah menghubungi saya dan dengan kata-katanya yang tidak baik seperti dia cuba mengugut saya untuk membuka aib antara saya dan Azwan. Semua bukti-bukti yang dia cakap dan sebagainya telah dikumpulkan untuk dijadikan sebagai bahan bukti,“ ujarnya tegas.

Dia turut memberitahu bahawa perempuan tersebut ada juga memberikan tempoh selama 7 hari untuk berbaik semula dengan Azwan Kombos dan dalam masa yang sama mengugutnya serta mengancam untuk melakukan sesuatu terhadap dirinya.

Nad Zainal turut memberitahu bahawa sebenarnya Azwan Kombos masih menghubunginya dan yang terbaru apabila dia berada di Korea menjalankan penggambaran. Azwan juga dikatakan lebih kerap menghantar mesej kepadanya.

Bagi Nad Zainal sendiri itu adalah normal kepada setiap pasangan yang sudah ‘clash‘ untuk menghantar mesej memujuk dan sebagainya yang menjadi persoalannya adalah mengapa melibatkan orang luar dan tidak tahu daripada mana nombornya diperolehi perempuan misteri itu.

“Dia masih telefon saya yang terbaru apabila saya sedang menjalankan penggambaran di Korea. Saya faham kalau dia teks saya kerana itu normal bagi pasangan kekasih yang sudah ‘clash‘ tetapi bila melibatkan orang lain yang menelefon saya dan bercakap bukan-bukan amatlah pelik kerana mana dia dapat nombor telefon saya, kalau bukan dengan orang yang terdekat dan mengenali saya. Esok (Jumaat) saya akan ke balai polis untuk mengumpul semua bahan bukti dan ‘follow-up‘ kes ini,“ tambahnya lagi.

Azwan Kombos Pernah Serbu Di Lokasi Penggambaran


Selain itu, Nad turut membongkarkan bahawa pernah bekas kekasihnya itu, datang menyerbunya di lokasi penggambaran. Nad turut memberitahu sekiranya Azwan Kombos masih sayangkannya dia patut untuk melihatnya bahagia dan tidak perlulah membuat perkara-perkara yang sebegini yang juga boleh menjejaskan nama baik mereka.

Walaubagaimanapun, Nad turut menegaskan bahawa dia tidak akan sesekali balik dengan bekas kekasihnya itu dan mendakwa seolah-olah bekas kekasihnya itu tidak matang.

“Dia pernah datang menyerbu saya di lokasi penggambaran, cuba untuk memujuk & sebagainya. Sebelum ini ada juga dia berkata bahawa saya tak bagitahu dia untuk putus walhal dia ada mesej saya dan rasanya tidak perlu untuk timbulnya isu terkejut”

“Dia seolah olah seorang yang tidak matang, kata boleh move on jadi teruskanlah. Apa yang dia nak sebenarnya yang penting saya tak akan tetap balik dengan dia,“ katanya.

Azwan Ali Tak Kesah Dikatakan Buat Majlis Iftar Untuk Menunjuk-nunjuk


Azwan Ali Tak Kesah Dikatakan Buat Majlis Iftar Untuk Menunjuk-nunjuk

Azwan Ali Tak Kesah Dikatakan Buat Majlis Iftar Untuk Menunjuk-nunjuk


KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Pengacara sensasi Azwan Ali akui tidak akan mengambil peduli jika ada pihak atau individu berpendapat majlis berbuka puasanya, Majlis Iftar Azwan Azli & Anak-anak Yatim Tahfiz Asrama Darul Aminan Seremban yang akan diadakan pada 5 Julai ini hanya untuk menunjuk-nunjuk.

“Sebelum buat majlis ini lagi saya sudah fikirkan apa yang orang akan katakan. Namun mengenali Azwan Ali, semua itu tidak memberikan apa-apa kesan kepada saya dan apa yang boleh saya biarkan sahaja apa yang mereka akan katakan.

“Mungkin juga mereka yang mengata saya itu tidak percaya bagaimana saya yang boleh mengadakan majlis sebesar ini dengan hanya menjual nama Azwan Ali sahaja.

“Bukan mudah untuk menjayakan majlis ini, tapi saya harap ianya akan berlangsung dengan sempurna dan jayanya,” katanya kepada murai.com.my

Majlis iftar yang bakal dihadiri oleh 50 orang artis tanah air itu akan diadakan di Restoran N’Dah Mahligai Shah Alam.

Antara 50 orang artis itu adalah Fizz Fairuz, Almy Nadia, Datuk Aznil Hj Nawawi, Datuk Yusof Haslam, Zara Zya, Tasha Shila, Tomok, Rebecca Nur Al – Islam, Ifa Raziah, Umir Aida, Syanie dan ramai lagi.

Selain restoran N’Dah Mahligai, majlis tersebut turut mendapat tajaan lain seperti daripada syarikat pengeluar Kurma dan Air Zam Zam iaitu Awali, produk rempah, Hawani Spice dan banyak lagi.

Kes Dera Isteri, Awie Disiasat Polis!


Kes Dera Isteri, Awie Disiasat Polis!

Kes Dera Isteri, Awie Disiasat Polis!


Sumber oleh Kosmo!

KL, 30 JUN 2014: Pihak Polis mengesahkan penyanyi rock terkenal, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 45, sedang disiasat atas dakwaan sengaja mencederakan isteri sendiri, Rozana Misbun, 36, baru-baru ini.

Menerusi laporan Kosmo, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah berkata, penyanyi dan juga pelakon yang terkenal menerusi filem Zombie Kampung Pisang itu ditahan sebelum kenyataannya diambil untuk siasatan.

“Awie kemudian dibebaskan dengan ikat jamin, dia kini disiasat kerana disyaki dengan sengaja mendatangkan cedera kepada isterinya,” kata beliau.

Semalam, Awie mengakui telah dipanggil pihak polis untuk membantu siasatan mengenai dakwaan dia memukul isterinya.

Penyanyi utama kumpulan Wings itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut dan menyerahkan siasatan itu kepada pihak polis.

Awie yang ditanya mengenai tiga keping gambar wanita yang tersebar di internet didakwa sebagai Rozana yang cedera teruk dipukul berkata, dia masih belum melihat gambar tersebut.

“Jika benar gambar itu tersebar, saya serahkan kepada pihak berkuasa untuk sebarang tindakan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad di sini semalam.


Chacha Maembong Tersepit Antara Syarikat Pengurusan Dengan Kakak


Chacha Maembong Tersepit Antara Syarikat Pengurusan Dengan Kakak

Chacha Maembong Tersepit Antara Syarikat Pengurusan Dengan Kakak


Sumber: Mstar Online

KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Chacha Maembong atau nama sebenarnya Siti Aishah Ismail, 18, akui yang dia tersepit dengan masalah yang timbul di antara syarikat pengurusannya Wirefame Sdn. Bhd. dan kakaknya, Emma Maembong.

Dia juga memberitahu tidak mahu menjadi orang tengah bagi menyelesaikan kemelut yang melanda syarikat pengurusan tersebut baru-baru ini.

Menurut Chacha lagi setakat ini tiada masalah bagi pihaknya untuk terus berada di bawah pengurusan Wirefame sehingga kontraknya tamat pada akhir tahun ini.

"Secara jujur memang saya tersepit antara kerja dengan hubungan adik-beradik tetapi saya cuba memberi yang terbaik dan berlaku adil, namun saya tidak mahu menjadi orang tengah dalam menyelesaikan permasalahan mereka," katanya seperti yang dipetik daripada portal mStar Online.

Tambah Chacha lagi keputusan Emma untuk keluar daripada syarikat pengurusan adalah disebabkan masalah peribadi dan perkara tersebut tidak mempengaruhi dirinya.

“Hubungan saya dan Emma biasa-biasa sahaja, tidak bergaduh. Saya akan cakap baik-baik dengan dia kalau ada benda tak betul. Dengan pihak pengurusan pun begitu juga.

“Saya tidak mahu serabutkan diri dengan masalah begini sebab saya berada dalam industri ini untuk bekerja bukan bergaduh,” katanya.

"Saya masih baru dalam industri dan tidak mahu serabutkan diri dengan masalah sebegini, saya nak bekerja bukan nak bergaduh," katanya.

iskandarX: isk isk isk gambaq.... leh batai posa niee

Diana Danielle Mengelak Bila Disoal Isu Cemburukan Nora Danish


Diana Danielle Mengelak Bila Disoal Isu Cemburukan Nora Danish

Diana Danielle Mengelak Bila Disoal Isu Cemburukan Nora Danish



KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Meskipun aktres Diana Danielle yang pada awalnya menyatakan luahan hatinya dalam Instagram apabila mencemburui foto suaminya, Farid Kamil dipegang oleh pelakon, Nora Danish, namun kini nampaknya pelakon berdarah kacukan itu sendiri mula mengelakan diri dari mengulas mengenai isu tersebut.

Diana Danielle yang ditemui media dalam sebuah majlis memperkenalkannya sebagai Duta Lips Ice bertempat di Flora Terrace, Hampshire Place, memberi reaksi kurang senang daripada riak wajahnya apabila ditanya oleh sekumpulan wartawan mengenai kontroversi tersebut.

Meskipun diajukan dengan lepas satu-satu pertanyaan, Diana hanya sekadar memberikan jawapan yang sama iaitu tidak mahu memberikan komen.

“No Comment.  Soalan itu saya tak mahu jawab.  Terima kasih,” jawabnya sambil tersenyum kelat.

Sejurus itu pengurusnya yang juga merupakan adik iparnya, Fadzil Zahari terus memberi isyarat agar dia bangun dan segera beredar dari situ.

“Baiklah, masa lima minit sudah tamat", kata Fadzil lalu terus menghentikan sesi temubual.

Minggu lalu, menerusi laman sosial Instagram miliknya, Diana mempersoalkan kenapa dalam kepelbagaian gambar yang ada untuk promosi filem Pengantin Malam, gambar Nora Danish memegang tangan suaminya juga yang dimuat naik ke laman sosial untuk tujuan promosi.

“Banyak lagi gambar yang lebih elok boleh di’upload untuk promosi filem kamu, gambar pegang tangan suami saya juga nak dikongsi. Oh faham, mungkin itu akan membuat orang teruja untuk tengok filem kamu. Hati of hati, sabarlah,” luah Diana di dalam Instagramnya.

Pun begitu, nota tersebut telah dibuang oleh Diana Danielle dari akaunnya setelah mendapat respon negatif dariapda peminat yang  berpendapat sikapnya itu tidak profesional dan kebudak-budakkan.

iskandarX: Ala biarkan lah kat dia, hak dia untuk cemburu kepada suaminya.

Boy Iman Berhasrat Terus Pangku Gelaran Dato`


Boy Iman Berhasrat Terus Pangku Gelaran Dato`

Boy Iman Berhasrat Terus Pangku Gelaran Dato`


KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Pelakon Boy Iman atau nama sebenar Nurul Iman dengan yakin akan terus membawa gelaran Dato` walaupun mendapat persepsi negatif dari masyarakat dan menganggap itu hanyalah perkara kecil.

“Saya akan terus pangku gelaran Dato` ini menerusi majlis-majlis rasmi, di ‘business card’ mahupun baju korporat kerana saya sangat selesa dengan penganugerahan yang diberikan,” katanya kepada Murai di Majlis Kesyukuran Dato` Boy Iman di Dataran Kitchen Kuala Lumpur.

Menurutnya lagi sepanjang lebih sebulan membawa gelaran Dato` itu, dia tidak pernah dilarang mahupun ditahan mana-mana pihak berkuasa tempatan di atas kesalahan salah memangku gelaran atau pun kuasa. Dengan sebab itulah, dia dengan yakin untuk terus membawa gelaran itu.

“Saya tidak kisah sekiranya ada sesiapa yang nak panggil saya sebagai Dato`atau nama sahaja, yang penting selagi ia tak menyalahi undang-undang maka saya ada hak untuk menggunakannya,” katanya.

Selain Boy Iman, Nash dan Pian Cecupak turut dianugerahkan Darjah Jaksa Naning Melaka (D.J.M.N) dari kerajaan Naning. Dia pada mulanya akui agak gusar untuk menerimanya namun setelah diterangkan oleh wakil kerajaan Naning barulah dia merasakan itu satu penghargaan yang cukup bermakna.

“Apa yang dianugerahkan kepada saya itu, saya patut berasa syukur dan berterima kasih, amat tidak wajar sekiranya saya tidak menghargainya dengan sepenuh hati.”

Boy Iman akan terus fokus dengan kerjaya lakonannya dan kini sedang menjalani pergambaran drama sebanyak 26 episod yang bertajuk Dan Apabila Hati Berkata.

Penyanyi Indonesia, Opick Mampu Sara 24 Orang Anak?


Penyanyi Indonesia, Opick Mampu Sara 24 Orang Anak?

Penyanyi Indonesia, Opick Mampu Sara 24 Orang Anak?


KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Penyanyi Indoneisa, Opick atau nama sebenarnya Aunur Rofiq Lil Firdaus akui dia mempunyai 24 orang anak dan mampu menjaganya di rumah dengan bantuan pengasuh yang lain.

Kesemua anak itu, dijaga dengan baik dan ditatang bagai minyak yang penuh bersama didikan agama yang sempurna serta kasih sayang yang seimbang.

“Iya, saya memang mempunyai 24 orang anak, tapi bukan semua anak kandung saya, hanya 4 orang sahaja anak darah daging saya, selebihnya adalah anak angkat,” katanya kepada Murai di Majlis Pelancaran Album Ke 10 yang berjudul Sahabat Sejati di Curve Mutiara Damansara.

Menurutnya, anak-anak angkat itu terdiri daripada anak-anak fakir miskin dan yatim piatu, lalu dibesarkan di rumahnya iaitu Baitul Umah di Jakarta Timur.

Isterinya Dian Rusita Ningrum turut membantu Opick dalam menguruskan anak-anaknya itu supaya pandai bersolat, mengaji Al-Quran serta ilmu agama yang lain.

“Ada di kalangan mereka sudah menghafaz Al-Quran sehingga 17 Juzuk, dan saya amat berbangga dengan pencapaian mereka, Insya Allah mereka akan jadi anak yang soleh dan solehah,” katanya dengan nada yang tenang.

Dalam pada itu, dia juga dalam rangka kerja mempromosikan album terbarunya yang mengandungi 10 buah lagu yang mengambil masa 8 bulan untuk dihasilkan.

Antara lagu-lagu yang bakal popular Maha Pemurah, Tuhan Beri Kami Cinta, Sentuh Aku dan Kembalilah.

“Istimewa album kali ini, saya berduet dengan anak perempuan saya yang sulung, Ghaniya DSalma Firdaus menyanyikan lagu Sahabat Sejati yang liriknya di tulis oleh dirinya sendiri.

Opick juga tidak akan menghalang puterinya berusia 11 tahun itu untuk terus menyanyi dan akan menyokong serta membantunya menghasilkan lagu yang berunsur ketuhanan.


Sunday, June 29, 2014

Felixia Yeap Tak Sabar Jalani Ibadah Puasa Buat Kali Pertama


Felixia Yeap Tak Sabar Jalani Ibadah Puasa Buat Kali Pertama

Felixia Yeap Tak Sabar Jalani Ibadah Puasa Buat Kali Pertama


Sumber Astro Awani

KUALA LUMPUR, 28 JUN 2014: Personaliti media sosial, Felixia Yeap teruja menjalani puasa pada kali pertama tahun ini dan berharap dapat melakukannya dengan baik.

Felixia atau lebih dikenali dengan gelaran ‘amoi berhijab’ menulis rasa tidak sabarnya itu di akaun Twitter dan Facebooknya.

Felixia sebelum ini sering diperkatakan orang ramai mengenai keputusannya untuk bertudung walaupun belum lagi memeluk agama Islam.

Namun, Felixia dijangka akan memeluk agama Islam secara rasmi pada 5 Ramadan ini sempena ulangtahunnya yang jatuh pada 3 Julai depan.

Bekas model terkenal ini juga turut menyatakan rasa terujanya apabila dapat berselfie bersama penceramah bebas, Ustaz Azhar Idrus dan kecenderungannya mendalami ilmu agama ini dilihat menjadi petanda positif akan penghijrahannya yang sebelum ini mendapat kritikan ramai.

Felixia Yeap Tak Sabar Jalani Ibadah Puasa Buat Kali Pertama

Bekas Ahli Kumpulan Ukays Kini Didakwa Berjihad Di Syria


Bekas Ahli Kumpulan Ukays Kini Didakwa Berjihad Di Syria

Bekas Ahli Kumpulan Ukays Kini Didakwa Berjihad Di Syria


Sumber: Astro Awani

KUALA LUMPUR, 28 JUN 2014: Rasanya, nama kumpulan Rock zaman 90-an iaitu Ukays sudah lama sepi di arena muzik tempatan. Tiada lagi berita-berita tentang Ukays terutamanya perkembangan terbaru ahli kumpulan mereka.

Terbaru salah seorang bekas ahli kumpulan Ukays iaitu Ali Ukays antara rakyat Malaysia yang dikenal pasti yang terlibat menyertai pergerakan jihad di Syria seperti dilaporkan The Star kelmarin.

Menurut akhbar tersebut, hasil siasatan mendapati Ali Ukays antara individu yang memuat naik gambar-gambarnya serta klip video ke media sosial secara terbuka.

Nama Ali Ukays turut disebut di dalam blog-blog serta laman web pro-militan dan dikatakan telah dipengaruhi oleh individu yang cukup dikenali untuk memasuki Syria dan berjuang bersama kumpulan Mujahidin di sana.

Ali Ukays antara drummer terawal yang pernah keluardengan dua album Ukays iaitu Mencari (1992) dan Bisa Berbisa (1994) yang turut mengandungi lagu hit seperti Berkat Kasihmu, Seksa, Kau SAtu-satunya dan Di Sana Menanti Di Sini Menunggu.

Bekas Ahli Kumpulan Ukays Kini Didakwa Berjihad Di Syria

Foto Cium Keith Foo & Tunang Jadi Bualan


Foto Cium Keith Foo & Tunang Jadi Bualan

Foto Cium Keith Foo & Tunang Jadi Bualan


KL, 27 JUN 2014: Aktor sensasi Keith Foo yang semakin dikenali menerusi drama Ariana Ross tidak lama dahulu dilaporkan telah bertunang dengan seorang pelajar berusia 24 tahun dikenali dengan nama Kim Raymond.

Pertunangan mereka ini telah menjadi bualan minggu lalu dan baru-baru ini telah tersebarnya gambar mereka bercium. Gambar ini dilaporkan telah dimuatnaik oleh seorang pereka fesyen terkenal, Alia Bastamam.

Keith dilaporkan telah melangsungkan majlis pertunangan bersama wanita pilihannya itu pada 24 Jun lalu. Antara petikan kapsyen oleh Alia di Instagram itu berbunyi “ Kim and Keith are engaged! Congratulations to KL's most gorgeous couple. We can't wait for the big day you guys".

Majlis pertunangan ini khabarnya diadakan di Publika walaupun beberapa minggu lalu Keith Foo ada membuat kenyataan menafikan perkara ini.


Mahkamah Putuskan Pernikahan Sham Kamikaze Tidak Sah


Mahkamah Putuskan Pernikahan Sham Kamikaze Tidak Sah

Mahkamah Putuskan Pernikahan Sham Kamikaze Tidak Sah


Sumber oleh mStar

KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat memutuskan, pernikahan di antara bekas gitaris kumpulan Kamikaze iaitu Sham dan Nurul Halimin Mohd Salleh pada 16 Januari 2012 adalah tidak sah.

Hakim Syarie, Kamarulzaman Ali memerintahkan perkahwinan itu dibubarkan serta merta secara faraq nikah mulai hari ini.Faraq nikah ialah pembubaran sesebuah perkahwinan tanpa jatuh talak. Permohonan berkenaan dibuat sekiranya pasangan suami isteri itu ragu terhadap status perkahwinan mereka.

Kamarulzaman memutuskan, wali hakim yang digunakan pada pernikahan yang diadakan di Masjid Ibu, Seberang Prai Tengah, Pulau Pinang itu tidak dilantik dengan kebenaran mahkamah.

Selain itu, segala urusan pernikahan yang dibuat oleh pihak ketiga juga tidak diiktiraf dan sijil pernikahan mereka adalah palsu.

Bagaimanapun, Kamarulzaman memutuskan anak lelaki mereka iaitu Aisy Danial yang dilahirkan pada 21 Januari lalu adalah anak sah taraf dan Sham atau nama sebenarnya Shamril Mohd Salleh, 38, boleh dinasabkan sebagai bapa kandung.

Sementara itu, Sham ketika ditemui selepas prosiding selesai memberitahu, dia mendapat tahu wali hakim yang digunakan tidak diiktiraf semasa ingin mendaftarkan nama anak mereka di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Januari lalu.

Sham berkata, dia tidak menyangka pernikahan itu mempunyai masalah dan segera merujuk kepada mahkamah bagi mendapatkan kepastian.

"Alhamdulillah semuanya selesai dan  apa yang saya lakukan adalah demi melindungi keluarga saya.

"Ia bukan sahaja mengenai taraf anak tetapi juga hak isteri saya di masa hadapan sekiranya sesuatu berlaku kepada saya.

"Ada hikmah disebalik apa yang berlaku dan saya banyak belajar menerusi kejadian ini," jelasnya.

Tambah Sham, dia dan Nurul Halimin akan bernikah semula dalam masa terdekat dengan menggunakan saluran yang betul.

Sham sebelum ini pernah berkahwin dengan Farazila Abdul Jabar pada 17 Ogos 2008 di kampung halaman Farazila di Batu Pahat, Johor sebelum disahkan bercerai oleh mahkamah pada 1 September 2011.

iskandarX: Perrghh nak kena tunggu kadi capitalist baru nak kata sah? di sisi Islam dah sah dah pun nak risau apa.

Didie Alias Selamat Melahirkan Anak Keenam Pagi Semalam


Didie Alias Selamat Melahirkan Anak Keenam Pagi Semalam

Didie Alias Selamat Melahirkan Anak Keenam Pagi Semalam


KL, 27 JUN 2014: Tahniah diucapkan kepada pelakon dan penghibur terkenal Didie Alias atau nama sebenarnya Fadzilah Mohd Ali, 40, yang dilaporkan telah selamat melahirkan cahaya mata keenamnya pagi tadi di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, (PPUKM) Cheras, Kuala Lumpur.

Didie Alias Selamat Melahirkan Anak Keenam Pagi Semalam


Bayi lelaki tersebut dilahirkan pada jam 3.35pagi merupakan cahayamata pertama dia bersama suami kedua Norisham Ismail dan pasangan ini telah bernikah pada 2009 yang lalu. Buat masa ini tiada pengesahan bagi nama buat bayi lelaki tersebut.

Didie Alias Selamat Melahirkan Anak Keenam Pagi Semalam


Sekali lagi tahniah diucapkan kepada Didie yang dilihat sihat melalui foto yang dikongsi eksklusif oleh Hlive! dan sedikit info tentang kelahiran ini iaitu cahaya mata ini ditimang selepas 15 tahun Didie melahirkan anaknya yang terakhir ketika masih lagi bergelar isteri kepada Ridzuan Hashim.

Didie sebelum ini mempunyai lima anak hasil perkahwinan pertama dengan aktor Ridzuan Hashim terdiri daripada 4 orang perempuan dan seorang lelaki.


Rakan Kongsi Mohon Zizan Jelas Dakwaan Seleweng Duit Syarikat


Rakan Kongsi Mohon Zizan Jelas Dakwaan Seleweng Duit Syarikat

Rakan Kongsi Mohon Zizan Jelas Dakwaan Seleweng Duit Syarikat


KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Pengarah Urusan Wirefame Entertainment Sdn Bhd (WFE), Marina Juki, meminta rakan kongsinya aktor Zizan Razak agar memberikan penjelasan dan sebab yang munasabah di atas tindakannya membekukan akaun syarikat baru-baru ini.

Mohd Razizan Abd Razak atau Zizan dikatakan telah membekukan dua akaun syarikat WFE pada 4 jun lalu tanpa pengetahuan atau persetujuan Marina sebagai rakan kongsi.

Rakan Kongsi Mohon Zizan Jelas Dakwaan Seleweng Duit Syarikat


"Saya ke bank pada tarikh yang berkenaan untuk melakukan transaksi cek tetapi dimaklumkan kedua-dua akaun WFE dibekukan.

"Pihak bank terbabit bagaimanapun telah memaklum mereka mendapat arahan daripada Zizan untuk berbuat demikian secara lisan yakni sama sekali melanggar prosedur yang sepatutnya. Sepatutnya sebelum melakukan tindakan itu, Zizan sepatutnya mendapatkan persetujuan saya sebagai rakan kongsi.

"Tindakan tersebut telah menimbulkan kesulitan kepada pengurusan syarikat terutamanya artis dan kakitangan WFE.

“Peguam syarikat WFE sendiri, sudahpun menghantar surat kepada bank berkenaan dan meminta mereka menjelaskan bagaimana tindakan membekukan akaun syarikat boleh dibuat walaupun tanpa persetujuan juga membelakangkan saya sebagai rakan kongsi," katanya turut membuat laporan Polis berhubung hal berkenaan pada 25 Jun di Balai Polis USJ 8, Subang Jaya.

Marina yang ditemui pada majlis sidang media tergempar di Hotel Holiday Villa Subang Jaya pada Khamis, memberitahu majlis tersebut diadakan untuk membersihkan namanya berhubung permasalahan dalaman WFE selain menjelaskan beberapa isu berbangkit.

Antara tiga perkara utama yang dibangkitkan adalah pertuduhan mengenai penyalahgunaan wang, pengurusan syarikat dan pembekuan akaun syarikat.

Marina mahu Zizan mengemukakan bukti jika benar ada berlaku penyelewengan dalam syarikat sebagaimana desas-desus yang berlegar.

“Ada sumber yang memberitahu saya, Zizan telah mendakwa yang kononnya saya menyalah gunakan wang syarikat. Jika benar ia berlaku, saya minta Zizan kemukakan bukti dan berjumpa dengan saya serta pihak auditor untuk membincangkan hal ini secara terperinci agar ia dapat diselesaikan secara baik," katanya.

Tambahnya lagi, berdasarkan maklumat daripada juruaudit Wire Fame, Azlan Karim setakat ini tiada sebarangan penyelewengan yang berlaku dalam syarikat itu.

"Saya telah dimaklumkan bahawa tiada sebarang penyelewangan telah berlaku di dalam syarikat sama ada daripada pihak saya mahupun Zizan.

Dalam pada itu Marina berharap agar sidang media yang diadakan itu bukan saja dapat membersihkan namanya dan WFE, tetapi juga Zizan dapat mencari masa untuk bertemunya dan menyelesaikan kemelut yang berlaku secepat mungkin.


Jejai Mohon Hentikan Kisah Penceraiannya Dengan Nora Danish


Jejai Mohon Hentikan Kisah Penceraiannya Dengan Nora Danish

Jejai Mohon Hentikan Kisah Penceraiannya Dengan Nora Danish


KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Setelah 6 tahun berahsia akhirnya suami Fasha Sandha, Rizal Ashram Ramli atau lebih dikenali sebagai Jejai mendedahkan punca penceraiannya dengan aktres Nora Danish bukan berpunca dari isterinya, Fasha Sandha.

“Bercerai atas kehendak dan kemahuan saya, Fasha Sandha bukanlah penyebab penceraian itu, ianya telah ditentukan dan tiada apa yang boleh untuk diperbetulkan lagi,” katanya.

Menurutnya lagi, dia memohon kepada semua pihak agar hentikan sebarang spekulasi dan panjangkan isu tersebut itu komen yang diberikan dalam Instagaram milik Fasha baru-baru ini.

Jejai berkata, pelbagai tuduhan yang dilemparkan kepada Fasha membuatkan dirinya terpaksa menjelaskan keadaan sebenar.

Fasha juga telah menegur segelintir pengikut Instagram miliknya yang memberi pelbagai komen apabila dia tidak memuat naik gambarnya bersama mentuanya.

Pengikut Instagram itu membandingkan Nora yang memuat naik pelbagai foto dengan bekas keluarga mentua pada acara Kuala Lumpur Fesyen Week 2014 yang berlangsung baru-baru ini.

Fasha mempersoalkan kenapa dia dibandingkan dengan Nora selain berasa terguris dengan komen-komen berkenaan.

Jejai  memahami situasai itu, bercerai dengan Nora dan kemudiannya berkahwin dengan Fasha membuatkan isterinya dianggap sebagai perosak rumahtangganya sebelum ini.

"Fasha ada hak berbuat demikian. Dia yang menanggung segala tuduhan selama ini dan bersabar.Tetapi kesabarannya juga ada had.

"Saya memohon maaf kepada semua kerana disebabkan sayalah punca semua ini terjadi," ujarnya.

Jejai dan Fasha mendirikan rumah tangga pada 27 April 2012.

Jejai bercerai dengan Nora pada 10 Julai 2008 selepas dua tahun berkahwin.


Nora Danish Kunci Mulut Isu Pegang Tangan


Nora Danish Kunci Mulut Isu Pegang Tangan

Nora Danish Kunci Mulut Isu Pegang Tangan


KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Demi menjaga nama serta perasaan pihak-pihak tertentu, Nora Danish mengambil keputusan untuk tidak memanjangkan lagi krisis yang melibatkan dirinya dengan beberapa pihak.

Dia yang ditemui di majlis pelancaran Nora Danish for Fashion Valet semalam dikejar media untuk mendapatkan komen namun bertindak untuk mengunci mulutnya daripada memberikan sebarang kenyataan.

"Nora tak nak mengeluarkan sebarang komen sebab Nora takut apa yang Nora komen akan bercanggah dengan banyak perkara. Ia juga akan membuat benda menjadi lagi teruk, jadi lebih baik Nora tak komen apa-apa mengenai isu ini," tutur Nora sambil mengakui akan lebih berhati-hati selepas ini.

"Sudah tentu Nora akan lebih berhati-hati. Apa yang berlaku adalah pengajaran buat semua orang termasuk juga diri Nora sendiri. Bagi pihak Nora, selepas ini Nora akan lebih berhati-hati dari sudut ketika menjalani sesi fotografi dengan mana-mana pelakon lelaki.

“Jika suami orang, Nora akan pastikan MIG keluarkan borang yang mempunyai syarat atau apa-apa yang perlu ditandatangani supaya semuanya aman dan tiada masalah berlaku," kata Nora lagi.

Sebelum ini juga Nora pernah dikaitkan dengan keretakan rumahtangga seorang aktor kacak.

Perkara tersebut memberikan persepsi yang kurang enak tentang dirinya dan menyebabkan dia telah dilemparkan dengan pelbagai tohmahan.

Nedim juga turut berasa terkilan dengan kontroversi yang berlaku terhadap dirinya.

"Tidak dinafikan Nedim rasa terkejut dan terkilan dengan isu yang timbul, tetapi kami ambilnya secara positif dan anggap ia sebagai satu cabaran serta dugaan. Bayangkan, sebelum ini apabila tak beritahu saya ada teman lelaki, orang akan kaitkan saya bercinta dengan pelakon itu dan pelakon ini. Tapi bila dah beritahu pun, orang masih tetap mengaitkan saya," tutur Nora mengenai perkara tersebut namun yakin dia berada di pihak benar.


AIM Kenakan Syarat Baru Untuk Tahun 2015


AIM Kenakan Syarat Baru Untuk Tahun 2015

AIM Kenakan Syarat Baru Untuk Tahun 2015


KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Anugerah Industri Muzik (AIM) bakal mengenakan syarat baru kepada setiap pencalonan bermula tahun 2015.

Syarat baru tersebut adalah semua pencalonan hanya terbuka kepada ahli RIM dan Recording Performance Malaysia Berhad (RPM) sahaja.

Pengerusi Jawatankuasa Penganjur AIM, Encik Rosmin berkata secara tidak langsung syarat baru yang itu dikenakan dapat memudahkan artis untuk mendapatkan wang royalti.

“Bagi tahun ini tiada sebarang perubahan dari segi syarat, kriteria mahupun kategori, namun bermula tahun 2015, semua pencalonan AIM hanya terbuka kepada ahli RIM dan RPM sahaja.

“Namun pencalonan juga masih lagi sama iaitu lima calon bagi setiap kategori. Akan tetapi, jika juri rasa yang layak hanya tiga sahaja, maka ia akan tetap kepada tiga. Bagaimanapun, misalnya jika tidak ada yang dirasakan layak tercalon, maka kategori itu akan digugurkan,”katanya kepada murai.com.my.

Rosmin ditemui ketika pelancaran AIM  edisi ke-21 yang berlangsung di KL Live @ Life Centre kelmarin.

Ditanya sama ada syarat baru yang dikenakan RIM ada kaitan dengan krisis atau konflik yang melanda antara RIM dengan PRISM sebelum ini berhubung isu royalti, Rosmin menafikan sekeras-kerasnya mengenai perkara tersebut.

“Isu berkaitan PRISM, itu sebenarnya adalah pilihan yang terletak di tangan artis sendiri. Apa yang RIM lakukan sebelum ini adalah untuk kepentingan para artis juga dari segi kutipan royalti. Kutipan yang kita buat juga melebihi RM2 juta serta diagih-agihkan kepada ahli yang berdaftar dan ini banyak memberi kebaikan kepada ahli.

“Apapun, mereka mempunyai kebebasan untuk memilih. Tapi jika mereka tidak berdaftar dengan RPM, mereka tak boleh dicalonkan untuk AIM akan datang sebab memang syarat yang dikenakan memerlukan seseorang itu berdaftar di bawah RIM dan RPM,” jelas Rosmin lagi.

Bagi pencalonan untuk AIM 21, ia terbuka untuk lagu atau album dalam bahasa Malaysia dan Inggeris yang telah dikeluarkan dalam Malaysia dari 1 Julai 2013 hingga 30 Jun 2014. Tempoh pencalonan dibuka bermula pada hari Rabu, 25 Jun 2014 dan akan berakhir pada hari Khamis, 7 Ogos 2014 jam 5.00 petang. Borang pencalonan telah diedarkan kepada semua ahli RIM dan juga boleh dimuat turun di www.aim.org.my.

Berikut merupakan senarai penuh 20 kategori anugerah yang dipertandingkan pada AIM 21 :

1. Artis Baru Terbaik

2. Persembahan Vokal Terbaik di Dalam Lagu (Lelaki)

3. Persembahan Vokal Terbaik di Dalam Lagu (Wanita)

4. Persembahan Vokal Terbaik di Dalam Lagu (Berkumpulan)

5. Persembahan Vokal Duo / Kolaborasi Terbaik di Dalam Lagu (KATEGORI BARU)

6. Kulit Album Terbaik

7. Rakaman Album Terbaik

8. Video Muzik Terbaik

9. Lagu Pop Etnik Terbaik

10. Lagu Nasyid Terbaik

11. Lagu Rock Terbaik

12. Lagu Pop Terbaik

13. Lagu Hip Hop Terbaik

14. Lagu Bahasa Inggeris Tempatan Terbaik

15. Lagu Bahasa Melayu Terbaik yang Dipersembahkan oleh Artis Luar Negara

16. Anugerah Kembara

17. Anugerah Sri Wirama

18. Sususan Muzik Terbaik di Dalam Lagu

19. Lagu Terbaik

20. Album Terbaik


Adira Pendam Hubungan Cinta, Belum Sedia Umumkannya


Adira Pendam Hubungan Cinta, Belum Sedia Umumkannya

Adira Pendam Hubungan Cinta, Belum Sedia Umumkannya


KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Adira Suhaimi atau lebih dikenali sebagai Adira yang berasal dari Sabah lebih rela menyimpan hal peribadi terutama kisah cintanya namun jika perlu, barulah dia akan mengumumkannya kepada media dan peminat.

“Saya takut orang jelak dan menyampah dengan kisah cinta saya dan kebanyakan orang seperti sudah tahu jadi tak perlu diperbesarkan lagi,” ujarnya di majlis sidang media pelancaran album Adira-Dewi Cinta di Saloma Bistro.

Menurutnya lagi, dia seorang yang berterus terang sekiranya sedang dilamun cinta tetapi ianya masih belum sahih dan perlu mengambil masa untuk mengumumkannya.

Dalam pada itu, Adira berasa syukur dengan pelancaran album sulungnya yang sudah dia nantikan selama lebih 4 tahun selepas bergelar naib juara Akademi Fantasia Musim ke 8.

“Pelancaran album ini ditangguhkan selama sebulan atas sebab-sebab tertentu  dan saya rasa amat bersyukur sangat kerana album ini dapat dilancarkan sebelum Ramadan dan Syawal,” katanya.

Walaupun lambat untuk menghasilkan album ini, kebanyakan lagu-lagu dipilih bersifat kepada kisah cinta dan sayang dan mengambil masa yang lama untuk memilih lagu yang sesuai

Dewi Cinta mengandungi 10 buah lagu, 5 lagu lama dan 5 baru daripada hasil komposer terkemuka tanah air. Antara judul lagu Dewi Cinta, Hilang, Ku Bawa Cintamu, Ombak Rindu, dan Ku Ada Kamu.


Pengesahan Pernikahan Jue Aziz, Bayu Dibicarakan 20 Ogos Ini


Pengesahan Pernikahan Jue Aziz, Bayu Dibicarakan 20 Ogos Ini

Pengesahan Pernikahan Jue Aziz, Bayu Dibicarakan 20 Ogos Ini


Sumber Berita Harian

KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Mahkamah Rendah Syariah semalam menetapkan 20 Ogos ini untuk perbicaraan permohonan pengesahan pernikahan yang difail pelakon, Jue Aziz dan pasangannya, yang juga pemuzik Indonesia, Bayu Pramana Putra Achmad Daniel Thandian.

Menurut laporan Berita Harian Online, Hakim Syarie, Ab Malek Awang menetapkan tarikh itu selepas mendengar permohonan yang dikemukakan pelakon yang popular menerusi filem Hantu Bonceng itu.



Beliau turut memerintahkan pasangan terbabit untuk membawa saksi dan bukti pernikahan mereka pada tarikh itu.



Jue dan Bayu sebelum didakwa telah bernikah secara senyap di Indonesia tanpa pengetahuan media dan umum.


Nabila Huda Padam Semua Foto Di Instagram, Kecewa!


Nabila Huda Padam Semua Foto Di Instagram, Kecewa!

Nabila Huda Padam Semua Foto Di Instagram, Kecewa!


KUALA LUMPUR, 27 JUN 2014: Mungkin kerana sudah bosan dengan komen-komen negatif yang dilemparkan terhadap dirinya, pelakon popular Nabila Huda telah bertindak memadam kesemua foto di laman Instagram peribadi miliknya.

Cuma sekeping foto tertera perkataan “Just Upset” ditinggalkan dalam akaun tersebut yang menggunakan ID @kupu_kupu.

Nabila Huda Padam Semua Foto Di Instagram, Kecewa!


Pada foto tersebut Nabila menulis kapsyen yang agak ringkas tetapi mendalam maknanya:

I’ve had it. Hence, I’m gonna put an end to all of this so called drama. No more story of my life for u to feed on. So u can stop with all of the speculations, bad mouthing, judging, allegations, insulting and more. Thanks to those who believe in me. I’m moving on with my life. How bout you do the same...

Rata-rata pengikut Nabila kelihatan kecewa dengan tindakan pelakon tersebut dan ada sebahagian daripada mereka telah memujuk aktres tersebut supaya tidak menutup akaun instagram miliknya.

Akaun Instagram @kupu_kupu telah mempunyai lebih 370,000 pengikut.

Pada minggu lalu, kontroversi tercetus apabila Amy Search meninggalkan komen pedas pada salah sekeping foto yang dimuat naik Nabila.


Adegan Mesra Maya Karin & Farid Kamil Hanya Atas Dasar Kerja


Adegan Mesra Maya Karin & Farid Kamil Hanya Atas Dasar Kerja

Adegan Mesra Maya Karin & Farid Kamil Hanya Atas Dasar Kerja


KUALA LUMPUR, 26 JUN 2014: Sebelum ini, timbul kontroversi di mana Diana Danielle telah memberi respons berbaur amaran terhadap aktres Nora Danish terhadap isu gambar mesra melibatkan suaminya Farid Kamil dan aktres cantik itu.

Tetapi ini bukanlah bererti tiada lagi kelibat Farid membintangi filem dengan heroin lain selain isterinya itu.

Terbaru, Maya Karin adalah seorang lagi aktres jelita yang bakal bergandingan dengan Farid Kamil menerusi filem Lagenda Budak Setan 3 (LBS3).

Namun bagi Maya, respons Diana Danielle itu langsung tidak menimbulkan rasa bimbang kepada aktres jelita berdarah kacukan Melayu – Jerman itu.

Menurut Maya, jalan cerita kali ini tertumpu pada kisah percintaan tiga pasangan termasuklah wataknya bersama Farid. Jadi tentunya banyak adegan intim antara mereka.

Mengulas mengenai isu tersebut Maya berkata, dia tidak takut atau bimbang.

Sebaliknya sebagai seorang pelakon dia bersikap profesional dan sentiasa tahu akan batas-batas pergaulan mahupun tuntutan menjayakan sesuatu watak.

“Sudah tentu untuk watak bersama hero saya, akan ada watak berpegangan. Tapi itu semua atas dasar kerja dan untuk menjayakan watak. Dan saya tak pernah melampui had. Jadi saya tak rasa takut (tentang isu Diana tidak puas hati)“, katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran filem ‘Lagenda Budak Setan 3‘ (LBS3) dan Kad Amal Redbox bertempat di Redbox Sogo, Kuala Lumpur, semalam.

Tambahnya lagi, lakonan kali ini memerlukan penjiwaan emosi yang sangat banyak.

“Watak saya memang banyak bernain dengan emosi dan perlu banyak menangis. Tidak saya nafi watak kali ini buatkan saya penat,” katanya lagi.


Isteri Mahu 'Honeymoon' Dahulu Sebelum Ada Anak - Jehan Miskin


Isteri Mahu 'Honeymoon' Dahulu Sebelum Ada Anak - Jehan Miskin

Isteri Mahu 'Honeymoon' Dahulu Sebelum Ada Anak - Jehan Miskin


KUALA LUMPUR, 26 JUN 2014: Pelakon Jehan Miskin akui masih berada dalam 'mood' berbulan madu walaupun sudah satu tahun mendirikan rumah tangga.

Menurut Jehan dia dan isterinya Julie Camelia Rhee yang merupakan warga Korea itu sedang menikmati kehidupan berumah tangga.

"Saya gembira dengan 'marriage life' saya... Sehinggakan berat badan saya naik beberapa kilo.

"Saya sendiri tak sedar berat badan naik, tetapi selepas ditegur peminat di Instagram baru saya perasan", kata Jehan ketika ditemui pada majlis pra pelancaran Seludup di Restoran Serai Kuala Lumpur, petang Rabu.

Apabila ditanya mengenai cahaya mata, aktor itu berkata dia akur dengan kehendak isterinya yang masih belum bersedia untuk mempunyai anak buat dalam waktu terdekat.

"Isteri saya mahu menikmati masa bersama sebagai suami-isteri sebelum bersedia menggalas tanggungjawab bergelar seorang ibu.

"Dia nak kami berbulan madu dahulu dan saya akur dengan kehendaknya. Saya pun tidak mempunyai masalah tentang itu.

"Lagipun saya boleh memberi fokus dengan syarikat produksi saya, Mastermind Group Sdn Bhd menerbitkan kerja-kerja iklan serta drama," katanya.

Tambah Jehan lagi sejak mendirikan rumah tangga Mei lalu dia juga semakin serasi dengan budaya negara Korea sejak mengenali keluarga sebelah isterinya.

"Alhamdulillah setakat ini saya seronok mengenali budaya mereka di sana. Isteri saya pula keluarganya bukan di Korea sahaja, di Jepun pun ada.

"Saya rasa bertuah kerana dapat belajar budaya masyarakat Korea dan Jepun dalam masa yang sama," katanya yang baru pulang dari dua negara tersebut melawat keluarga Julie.

Sebelum mengakhiri perbualan Jehan berkata dia akan cuba untuk pulang ke Korea dan Jepun setiap tahun.

iskandarX: tunggu apa lagi...?

Gagal Hadir Ke Mahkamah, Aidil Diperintah Bayar RM300 Kepada Rita


Gagal Hadir Ke Mahkamah, Aidil Diperintah Bayar RM300 Kepada Rita

Gagal Hadir Ke Mahkamah, Aidil Diperintah Bayar RM300 Kepada Rita


Sumber oleh Berita Harian

PETALING JAYA, 26 JUN 2014: Pemain pertahanan skuad bola sepak Johor Darul Takzim, Aidil Zafuan telah diperintah oleh mahkamah supaya membayar RM300 kepada bekas isterinya, Rita Rudaini, selepas dia gagal hadir untuk prosiding perbicaraan permohonan tuntutan nafkah dua anaknya di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, semalam.

Perintah tersebut dikeluarkan oleh Hakim Syarie Abd Halim Abu Samah, selepas membenarkan permohonan Peguam Syarie, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain, yang mewakili Rita selaku plaintif, yang memohon satu kos dikenakan ke atas Aidil berikutan ketidakhadirannya ke mahkamah kerana berada di Kuching, Sarawak atas urusan kerja.

Aidil semalam berada di Kuching bagi mewakili pasukannya bertemu pasukan Sarawak untuk perlawanan terakhir Liga Super Malaysia 2014, yang menyaksikan pasukan Johor Darul Takzim muncul juara.

Kegagalan Aidil untuk hadir juga menyebabkan kes itu yang sepatutnya disambung dengan soal balas peguam plaintif terhadapnya tertangguh.

“Sepatutnya defendan (Aidil) perlu beri komitmen dalam kes ini walaupun ada arahan daripada majikan (untuk menyertai perlawanan bola sepak). Tapi, perlu diingat kehadiran dalam kes ini adalah atas perintah mahkamah.

“Perlawanan bola sepak itu diadakan pada sebelah malam dan prosiding ini berlaku pada waktu siang, sepatutnya majikan perlu ambil inisiatif untuk sediakan penerbangan lewat bagi membolehkan defendan hadir. Alasan remeh temeh menyebabkan kes tertangguh. Justeru, saya harap defendan dapat berikan komitmen selepas ini,” katanya.

Terdahulu, Mohd Zaidi memaklumkan kepada mahkamah pihaknya tidak berhasrat untuk meneruskan soal balas terhadap defendan dan meneruskan kes dengan soal semula peguam defendan terhadap defendan.


Belum Habis Pantang, Lisdawati & Bayi Hadiri Pelancaran Kosmetik


Belum Habis Pantang, Lisdawati & Bayi Hadiri Pelancaran Kosmetik

Belum Habis Pantang, Lisdawati & Bayi Hadiri Pelancaran Kosmetik


KL, 26 JUN 2014: Seperti baru sahaja mendengarkan tentang berita kelahiran cahayamata ketiga pasangan Lisdawati dan Fauzi Nawawi beberapa minggu lalu apabila Ahmad Nur Fyrdaus selamat dilahirkan aktres tersebut di Hospital Selayang.

Ketika menghadiri sebuah majlis pelancaran kosmetik Airish Miracle pada Isnin lalu di Hotel Royale Chulan, media dan tetamu dikejutkan dengan kehadiran Lisdawati bersama anaknya yang berusia kurang dari sebulan itu.

Masih dalam tempoh pantang selama 44 hari itu, Lisdawati memohon agar kehadirannya di majlis itu tidak dijadikan isu kerana dia punya alasan sendiri.

“Jangan tanya soalan kenapa saya datang atau langgar pantang, saya datang adalah semata-mata untuk memberi sokongan kepada majlis ini dan pengasasnya.

"Sebelum ini ketika sarat mengandung saya ada juga datang untuk memeriahkan perlawanan boling yang dianjurkan mereka dan hari ini juga saya hadir dengan tujuan yang sama," penjelasan Lisdawati ketika ditemui pada majlis pelancaran Kosmetik Fesyen Pertama Malaysia, Airish Miracle.

Kebiasaan tempoh pantang memakan waktu selama 44 hari namun belum pun cukup tiga minggu, Lisdawati telah dilihat menghadiri majlis bersama-sama bayi yang baru dilahirkannya itu. Padanya, walaupun berada diluar dia tetap menjaga pantang larangnya sebagai wanita yang baru bersalin cuma dia tidak mahu terlalu mengikut apatah lagi dia merasakan sihat untuk keluar.

"Saya percaya dan mengamalkan berpantang selepas bersalin, malah sejak mengandung saya ada mengamalkan peraturan tertentu terutamanya dalam hal menjaga makan.

"Cuma saya jenis yang suka keluar, bila rasa sihat sedikit saya akan keluar untuk hilangkan rasa bosan kerana duduk di rumah," ucapnya yang akan kembali aktif tidak lama lagi dan tidak akan berehat lama selepas habis tempoh pantang.


Daphne Iking Teruja Anak Pertamanya Meminati Agama Islam


Daphne Iking Teruja Anak Pertamanya Meminati Agama Islam

Daphne Iking Teruja Anak Pertamanya Meminati Agama Islam


SUMBER: Malaysia Gazzate

KUALA LUMPUR, 26 JUN 2014: Pelakon dan Pengacara Popular Daphne Iking teruja melihat anak hasil perkahwinannya yang pertama Ryan, Isobel Daniella begitu cenderung untuk mempelajari agama islam walaupun usianya baru 6 tahun.

“Ramai yang bertanya, adakah anak pertamanya itu sudah memeluk islam atau belum? Namun disebabkan usianya masih kecil saya hanya berserah pada takdir agama apa yang anaknya mahu anuti di masa akan datang,” katanya.

Menurutnya, Isobel dibesarkan di dalam rumah dengan cara hidup Islam tetapi apabila pulang ke kampung di Sabah neneknya akan bawanya ke kelas bible.

“Di rumah, saya mempunyai pembantu rumah yang pandai berbahasa arab dan sering mengajar mengaji Al Quran kepada Isobel dan dia juga pandai menulis jawi dan tulisannya amat cantik," ujarnya dengan rasa syukur.

Jelas Daphne lagi dia tidak memaksa untuk mendidik Isobel mengenai agama yang perlu dianuti dan percaya tunjuk ajar yang dipratikkannya seharian akan menarik minat Isobel.

“Saya tahu, mungkin saya sendiri kurang dari segi pengetahuan agama Islam tapi saya ada cara saya untuk didik anak-anak saya. Kalau di rumah, bila saya nak solat Isyak, saya panggil anak-anak saya duduk di sisi saya. Biar mereka lihat dan belajar perlahan-lahan.

"Satu lagi yang buat saya tersentuh, baru-baru ini Isobel beria-ria beritahu saya yang dia nak "duk". Mulanya saya tak faham apa yang dia cuba cakapkan, tapi rupanya dia nak tunjuk pada saya yang dia sudah pandai berwuduk.

"Saya tidak tahu anda semua belajar tentang solat dan pandai berwuduk seawal umur berapa. Tetapi saya kagum dengan anak saya.

Daphne juga mempunyai seorang lagi cahaya mata Iman Daniella, 2,  hasil perkahwinannya yang kedua dengan seorang usahawan Azmi Abdul Rahman dan bernikah pada 8 Januari 2011 di Keningau Sabah.


Farid Kamil: Diana Cemburu Kerana Dia Sayangkan Saya


Farid Kamil: Diana Cemburu Kerana Dia Sayangkan Saya

Farid Kamil: Diana Cemburu Kerana Dia Sayangkan Saya


Sumber oleh Astro Gempak

KUALA LUMPUR, 26 JUN 2014: “Cemburu itu tandanya sayang… Biasalah dalam diri setiap wanita pasti akan terselit sedikit rasa cemburu, itu adalah perkara normal.

“Saya harap mereka faham mengapa Diana membuat tindakan yang sebegitu.

"Saya juga berharap agar mana-mana pihak yang terasa dengan kenyataan isteri saya itu... maafkanlah dia,” begitulah luahan Farid Kamil ketika diminta mengulas mengenai isu isterinya, Diana Danielle yang dikatakan tidak berpuas hati terhadap sekeping foto aktres Nora Danish berpegangan tangan bersama Farid untuk tujuan promosi filem terbaru berjudul ‘Pengantin Malam’.

Farid atau nama sebenarnya Farid Kamil Zahari berkata dia tidak menafikan bahawa dirinya berasa terkejut sebaik sahaja mengetahui kenyataan yang dibuat oleh isterinya menerusi laman instagram tersebut.

Namun aktor berusia 33 tahun ini bagaimanapun telah memaafkan tindakan isterinya itu.

“Masa mula-mula dapat tahu mengenai perkara ini, memang saya terkejut… Tetapi apa yang saya mahu katakan ialah saya sudah pun memaafkan tindakan isteri saya.

“Biasalah... perkara-perkara sebegini membabitkan perasaan dan hati seorang wanita… Perkara yang terjadi ini hanyalah salah faham kecil dan tidak patut diperbesarkan.

“Saya tidak marah Diana mahupun mempersoalkan tindakannya itu… Ini adalah isu biasa yang sepatutnya tidak menjadi masalah.

“Boleh dikatakan usia perkahwinan kami masih baharu dan saya anggap perkara-perkara yang terjadi ini sebagai sesuatu yang baharu dalam hidup kami,” jelasnya ketika ditemui pada majlis pelancaran kad amal dan kad ucapan Hari Raya filem ‘Lagenda Budak Setan 3’ bertempat di Red Box Sogo, Kuala Lumpur pada petang Rabu.

Tambah Farid lagi, pihak pengurusannya telah menguruskan isu ini dengan baik malah aktor tinggi lampai ini juga mengesahkan bahawa hubungan diantara isterinya dan Nora Danish tidak mempunyai sebarang masalah.

Minggu lalu, isteri kepada pelakon Farid Kamil, Diana Danielle telah memuat naik status bernada cemburu terhadap sekeping foto pelakon Nora Danish bersama suaminya namun tindakannya itu telah memakan diri apabila mengundang pelbagai reaksi masyarakat sehingga mencetuskan kontroversi.

Status tersebut bagaimanapun telah dipadamkan oleh Diana.

Azwan Kombos Enggan Dikaitkan Dengan Nad Zainal Lagi!



Azwan Kombos Enggan Dikaitkan Dengan Nad Zainal Lagi!


Sumber Mstar Online

KL, 26 JUN 2014: Selepas dilaporkan berpisah dua bulan lalu, bekas kekasih Nad Zainal, Azwan Kombos telah dituduh cuba mengganggu bekas teman wanitanya itu. Namun pendatang baru dunia lakonan itu menegaskan tidak pernah menggangu bekas teman wanitanya itu seperti mana didakwa oleh aktres tersebut sehingga dia membuat satu laporan terhadapnya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang, pada Selasa.

Menerusi portal Mstar Online, Azwan menjelaskan mengenai hal sebenar mengenai hubungan mereka. Azwan, 29, berkata, sejak hubungan mereka berakhir dua bulan lalu dia tidak pernah menghubungi atau menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada wanita berkenaan seperti didakwa oleh pelakon itu.

 "Saya pelik kenapa isu ini timbul lagi kerana saya tidak pernah ganggu dia seperti didakwa. Tolonglah jangan kaitkan saya dengan dia lagi.

Nad membuat laporan polis terhadap Azwan pada Selasa.

Dia ada kehidupannya sendiri dan saya sudah pun meneruskan kehidupan saya," katanya kepada wartawan Mstar Online, semalam.

Nad dalam laporan sebuah akhbar mendakwa seorang wanita yang tidak dikenali menghubunginya sebanyak tiga kali dengan menggunakan nombor telefon berbeza dan mengeluarkan kata-kata negatif terhadapnya.

Laporan itu turut menyebut wanita berkenaan mengugut akan mengaibkan Nad kepada wartawan kerana bertindak memutuskan hubungan cinta dengan Azwan.

 Pelakon itu curiga dan keliru dengan hubungan wanita terbabit dengan Azwan sehingga sanggup membuat panggilan mengancam dirinya. Bimbang dirinya diancam, Nad terpaksa membuat laporan polis.

Dalam pada itu, Azwan menafikan dia mempunyai kaitan dengan gangguan diterima Nad dan menegaskan tidak mengenali wanita tersebut serta tujuan individu tersebut bertindak sedemikian.

Tegas Azwan, dia juga tidak mengetahui atau dalang disebalik kewujudan laman Facebook yang dibuka oleh seorang individu tidak dikenali bertujuan untuk memburukkan Nad.

 "Saya tidak tahu mengenai perkara itu malah tidak kenal siapa wanita yang dimaksudkan menggangu dia (Nad)," katanya.

 Sementara itu, Azwan enggan mengulas lanjut mengenai tindakan Nad yang membuat laporan polis terhadapnya kerana tidak mengetahui situasi sebenar wanita berkenaan melakukan laporan itu.

Malah katanya, buat masa ini juga dia tidak bercadang untuk mengambil sebarang tindakan sebaliknya akan mendapatkan khidmat nasihat daripada pihak pengurusannya.

"Saya tidak tahu hendak komen apa mengenai laporan yang dibuat dan akan berbincang dengan pihak pengurusan terlebih dahulu untuk tindakan selanjutnya," ujarnya.

iskandarX: Merajuk terus, mau taknya dah la dok merujuk tapi kena di lapor Polis, sentap bro sentap, kalau is pun sentap.

Ernie Zakri Rasa Terpinggir Dalam Industri Hiburan


Ernie Zakri Rasa Terpinggir Dalam Industri Hiburan

Ernie Zakri Rasa Terpinggir Dalam Industri Hiburan


KUALA LUMPUR, 26 JUN 2014: Juara Bintang RTM 2009 Ernie Zakri atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri akui rasa terpinggir di industri hiburan tanah air walaupun pelbagai usaha telah dilakukan.

Album pyang berjudul Sinaran turut dihasilkan namum namanya masih tidak dikenali dan tidak tahu apa puncanya.

“Saya agak rasa terkilan dengan apa yang berlaku namun ia tidak mematahkan semangat saya untuk  terus menyanyi dan berkarya demi peminat muzik tempatan,” katanya ditemui Murai di Coffee House Cititel Hotel.

Menurutnya, kemungkinan juga dia tidak dikenali disebabkan dia memberi fokus kepada pengajiannya dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Muzik dan Persembahan, Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang kini merupakan pelajar tahun akhir.

“Sekarang ini saya sedang menjalani latihan indusrti (praktikal) di Istana Budaya selama 1 bulan bermula bulan ini, setelah tamat praktikal itu maka tamatlah pengajian saya di UiTM,” katanya.

Ernie turut berkata dia mempunyai perancangan untuk menyambung pengajian ke peringkat sarjana dalam bidang muzik di luar negara sama ada Australia atau United Kingdom namun ianya bergantung kepada tawaran biasiswa yang ditawarkan.

Selain itu, penyanyi itu turut akui mempunyai pertalian persaudaraan dengan penyanyi terkenal iaitu Ziana Zain dan Anuar Zain namun itu semua tidak membantunya untuk dikenali secara meluas.

“Saya kena usaha sendiri, dan amat tidak wajar menggunakan nama mereka berdua untuk meraih populariti, bagaimanapun saya amat berbangga dengan pencapaian Ziana Zain dan Anuar Zain yang terus utuh di hati peminat.

Ernie baru sahaja melancarkan single terbaru Sedetik Cinta ciptaan Puteri Cahaya merupakan sebuah lagu moderate yang hanya mengambil masa satu setengah jam untuk selesaikan rakaman.

iskandarX: Haaa lama tak nampak awek nie kan?

Wednesday, June 25, 2014

Aidil Tak Jenguk Anak Sebab Tinggal Jauh Di Johor Bahru


Aidil Tak Jenguk Anak Sebab Tinggal Jauh Di Johor Bahru

Aidil Tak Jenguk Anak Sebab Tinggal Jauh Di Johor Bahru


Sumber: Berita Harian

KUALA LUMPUR, 25 JUN 2014: Nampaknya perang di antara bekas pasangan suami isteri, Aidil Zafuan dan Rita Rudaini masih belum ada penghujungnya.

Menerusi laporan Berita Harian pada Selasa, Aidil Zafuan telah mempersoalkan tujuan sebenar Rita Rudaini memberikan kenyataan kepada media baru-baru ini.

Aidil pada awalnya mahu berhenti membuat kenyataan balas tetapi selepas kenyataan Rita menyentuh perihal isterinya Zarema Zainal, dia bangkit mempertahankan isteri.

“Mengapa tiba-tiba Rita membuat pendedahan seperti itu. Apakah tujuannya berbuat demikian? Dalam hal ini, hanya saya dan isteri saya tahu perkara sebenar. Jujurnya kami tidak terkesan langsung dengan pendedahan yang dibuat.

“Pada awalnya saya malas hendak berbalas kenyataan atas nasihat kawan-kawan. Tapi saya perlu bersuara kerana perkara itu membabitkan isteri saya sekarang. Hakikat sebenar saya sudah lama mahu menjenguk anak.

" Rita mengadu kepada para media kononnya dua minggu sebelum perkahwinan baru saya mahu menjenguk anak dan selepas bernikah langsung menghilang. Hakikat sebenar saya sudah lama mahu menjenguk anak.

“Bukan dalam tempoh 2 minggu tapi sebelum itu lagi. Saya ada mesej (Rita) bertanyakan soal anak dan meminta kebenaran untuk bertemu mereka. Malangnya tiada sebarang jawapan. Hanya pada seminggu sebelum saya kahwin, baru dia membalas mesej dan izinkan saya jenguk mereka.

“Itupun kawan yang beritahu selepas terlihat gambar itu di Instagram Rita. Apabila saya tanyakan perkara itu, Rita tempelak saya balik.

“Bukanlah lebih wajar beliau maklumkan kepada saya bahawa anak saya sakit kerana saya adalah bapanya. Ini tidak, beliau lebih senang muat naik gambar ke Instagram daripada memberitahu saya,” jelas Aidil Zafuan panjang lebar.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan