Cari Artikel

Friday, May 30, 2014

Penulis Skrip Martias Mohd Ali Kembali Ke Rahmatullah


Penulis Skrip Martias Mohd Ali Kembali Ke Rahmatullah

Penulis Skrip Martias Mohd Ali Kembali Ke Rahmatullah


KUALA LUMPUR, 30 MEI 2014: Pengarah filem kapsul yang juga penulis skrip, Martias Mohd Ali telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada jam 10:43 malam Khamis di Hospital Ampang akibat komplikasi dari kanser Lymphoma atau kanser darah tahap keempat.

Martias Mohd Ali dilahirkan pada 1968 dan telah bergiat di dalam bidang penulisan skrip drama TV dan filem semenjak tahun 1990. Pernah memegang jawatan sebagai penulis senior di Astro Ria. Beliau juga merupakan salah seorang dari panel skrip penilai FINAS.

Di antara judul drama pernah mendapat tempat di hati peminat adalah seperti drama Hari-hari Terakhir Seorang Perempuan, Zaharul VS Zarina, Drama bersiri Idris Beca, Sitkom Suasana, Air Mata Papa, Aidilfitri Dibulan Syaban, Manaf Astro, Nek Nak, Fobia, Merdeka Ajit Merdeka Ajis, Merahnya Biru, Buku Lama Diari Baru dan banyak lagi.

Dramanya yang berjudul Hari-hari Terakhir Seorang Perempuan juga berjaya memenangi Anugerah drama Terbaik Anugerah Seri Angkasa dan juga calon finalist di anugerah Skrin TV3. Jenazah Allahyarham Martias Mohd Ali akan di sembahyangkan di Masjid Al Sobirrin , Keramat AU5 selepas Solat Jumaat nanti dan akan di kebumikan di Tanah Perkuburan Orang Islam di Keramat AU5.

Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah dan berdoa agar rohnya ditempatkan dikalangan mereka yang beriman.


Aura Saloma Hidup & Bernafas Dalam Nabila Huda


Aura Saloma Hidup & Bernafas Dalam Nabila Huda

Aura Saloma Hidup & Bernafas Dalam Nabila Huda


KUALA LUMPUR, 30 MEI 2014: Sudah lebih 30 tahun, Salmah Ismail atau lebih dikenali dengan nama Saloma meninggalkan kita semua.

Namun, pemergian biduanita negara ini seakan dipandang sepi dan dilupakan semua terutama di kalangan penggiat seni tanah air.

Tidak seperti pemergian suaminya, Tan Sri P. Ramlee setiap pada 27 Mei 1973, ia akan sentiasa diingati semua pihak saban tahun.

Sehubungan dengan itu, syarikat produksi Kus Semangat Aktor membawakan sebuah filem biopic biduanita negara, Saloma sebagai mengiktiraf sumbangan bintang lagenda itu yang tiada tolok bandingnya.

Filem kisah hidup Saloma ini, diarahkan sendiri oleh anak saudara Saloma iaitu Melissa Saila.

Kata Melissa, idea penghasilan filem ini tercetus dari ibunya, Seniwati Mariani yang mahukan agar semua tahu siapa itu Saloma yang dikenalinya.

“Ia merupakan idea asal ibu saya yang ingin melihat kisah hidup adiknya difilemkan dan ditonton semua” kata Melissa ketika dihubungi Astro AWANI.

Selain itu, Melissa turut berpuas hati dengan lakonan pelakon watak utama filem ini, Nabila Huda kerana berjaya membawakan watak Saloma dari muda hingga ke akhir hayatnya dengan baik.

“Nabila telah melalui satu proses ujibakat tertutup yang dijalankan oleh produksi.Dia terpilih kerana menepati ciri-ciri yang dikehendaki produksi dan Nabila jelas dapat membawa watak dengan baik sekali” jelas Melissa lagi.

Selain Nabila, turut membintangi filem ini adalah Tony Eusof, Sazzy Falak, Hasnul Rahmat, Julia Ziegler, Sharifah Amani dan ramai lagi.

Filem yang berdurasi empat jam ini akan ditayangkan dalam dua bahagian di saluran Astro First Ekslusif pada 21 Ogos nanti.


Aizat Amdan Cari Kelainan Terbitkan Piring Hitam


Aizat Amdan Cari Kelainan Terbitkan Piring Hitam

Aizat Amdan Cari Kelainan Terbitkan Piring Hitam


KUALA LUMPUR, 30 MEI 2014: Mencari kelainan dalam berkarya, Aizat Amdan atau Aizat memilih piring hitam sebagai medium buatnya mendekati para peminatnya. Walaupun sedikit mengenakan kos yang tinggi, tapi ia berbaloi dengan nilai seni yang dimiliki.

Dalam unit terhad, piring-piring hitam ini sama seperti piring-piring hitam yang menjadi koleksi daripada tahun 1950-an  tersebut. Pelancaran album istimewa, Legasi ini telah berlangsung di Coliseum Café, Jalan Tuanku Abdul Rahman, baru-baru ini.

"Kita mula buka bidaan pada hari ini (Selasa) dengan harga bermula RM150 yang mana itu merupakan harga kos pembikinan piring hitan itu.

"Bukan itu sahaja, malah kita juga sertakan dengan beberapa item dalam bungkusan istimewa yang pasti membuat pembeli berpuas hati," ujarnya.

Sementara itu, Aizat berkata bagi peminat yang tidak berjaya mendapatkan piring hitam itu, mereka masih boleh membelinya dalam bentuk digital di Itunes.

Dalam pada itu, Aizat mengakui proses pembikinan piring hitam yang dilakukan di German mengambil masa yang lama dengan kos yang agak tinggi membataskannya untuk mencetak dengan jumlah yang banyak.

"Kita hantar proses pembikinan piring hitam di German dan ia mengambil masa agak lama dengan melibatkan kos yang tinggi.

"Disebabkan itu kita hanya buat sebanyak 250 cetakan sahaja dan jual 220 sementara selebihnya sebagai simpanan," ujarnya.

Album Legasi turut memuatkan lagu Dwihati bersama Yuna, We'll Be Happy bersama Zee Avi dan In Love With You bersama Noh Salleh


Diana Amir Mahu Fokus Bidang Pengacaraan?


Diana Amir Mahu Fokus Bidang Pengacaraan?

Diana Amir Mahu Fokus Bidang Pengacaraan?


KUALA LUMPUR, 30 MEI 2014: Pelakon Diana Amir yang dahulunya lebih dikenali di bidang lakonan filem kini lebih selesa memberi tumpuan kepada bidang pengacaraan.

Imej berhijab dan kisah penghijrahanya menjadi inspirasi kepada anak muda terutama para pelajar di institusi pengajian tinggi awam.

“Buat masa sekarang memang saya memberi tumpuan kepada pengacaraan sama ada di kaca tv mahupun di majlis-majlis ilmu . Lagipun  banyak yang tawarkan saya untuk jadi pengacara dalam majlis-majlis yang seumpama ini ” katanya dalam sidang media pelancaran saluran terbaru Hypp TV di Menara KL.

Menurutnya, setiap kali memberi ceramah beliau sentiasa ditemani suaminya Mohd Habibbullah A Rahman bagi mengelakkan fitnah.

“Sebelum bergelar isteri, saya sering memandu kereta seorang diri untuk pergi ke mana-mana, sekarang tanggungjawab saya sudah berubah perintah suami saya perlu akur,” katanya kepada portal Murai.

Walaupun Diana lebih sibuk di bidang pengacaraan, tawaran untuk berlakon beliau tidak menolak tetapi tidak sekerap dahulu.

Diana baru sahaja selesai sesi rakaman program Titian Ombak untuk TV Al Hijrah yang akan disiarkan pada bulan Ramadan akan datang.


Reda Ketentuan Allah, Kak Pah Mohon Peminat Terus Doakannya


Reda Ketentuan Allah, Kak Pah Mohon Peminat Terus Doakannya

Reda Ketentuan Allah, Kak Pah Mohon Peminat Terus Doakannya


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Biduanita negara, Dato' Sharifah Aini memohon agar semua peminat yang selama ini menyokong kerjaya seninya supaya terus mendoakan kesihatan dirinya agar dia dapat pulih semula seperti sediakala.

Shahrifah Aini yang mesra disapa sebagai Kak Pah berkata demikian menerusi posting yang dimuatkan sahabat baiknya, Datuk Khalilah Mohd Talh menerusi akaun facebook peribadinya pada 27 Mei 2014 yang lalu.

"Alhamdulilah, Allah SWT mendengar dan menjawab segala doa-doa anda. Walaupun saya reda dengan apa juga kemungkinan dan ketentuan yang telah ditetapkan ALLAH, namun saya juga seorang yang amat positif dan tidak pernah berputus asa.

"Selagi ada usaha dan cara untuk mengembalikan kesihatan saya, selagi ada yang ingin membantu, selagi ada yang sudi mendoakan...selagi itulah saya tidak akan berputus harap. (Allahyang memberi penyakit, hanya dengan izin Allahsahaja yang akan membaikkan semula penyakit. Kita hanya mampu berikhtiar).

"Saya ingin anda semua tahu bahawa kata-kata perangsang, kasih sayang dan ingatan ikhlas anda, telah memberi suntikan semangat, harapan dan kekuatan untuk saya melalui ujian Allah ini dengan begitu tenang.

"Diharap, anda keluarga FB akan terus mengiringi saya dengan doa-doa anda sehingga saya pulih sepenuhnya. Alhamdulilah, saya amat bertuah dikelilingi dengan kasih sayang.

"Insya Allah, setelah berehat, saya akan kembali ke Facebook (FB untuk kita berkomunikasi. Mudah-mudahan, ALLAH sahaja yang membalas segala budi baik keluarga FB dan peminat-peminat yang teramat saya hargai & rindui," katanya.


Faktor Usia, Perselisihan Faham Antara Punca Abby Abadi-Farhan Cerai


Faktor Usia, Perselisihan Faham Antara Punca Abby Abadi-Farhan Cerai

Faktor Usia, Perselisihan Faham Antara Punca Abby Abadi-Farhan Cerai


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Pelakon Abby Abadi akui umur Farhan yang jauh lebih muda daripadanya adalah antara faktor perpecahan rumahtangga mereka.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, 37 tahun membuat permohonan pengesahan lafaz cerai sebagai plaintif terhadap Noor Farhan Che Bakar 24 tahun sebagai defendan. Kes dibicarakan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur jam 9.30 pagi tadi.


Dari Dalam Dewan Perbicaraan
Kes yang dibicarakan oleh Tuan Hakim Shaiful Azli Bin Jamaludin itu diadakan kerana Farhan telah menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) pada 9 Mei 2014 jam sekitar 10:25 pagi. Abby ketika itu sedang berada di dalam kereta.

“Aku ceraikan kau” adalah mesej yang dihantar Farhan, diikuti rantaian berbalas mesej antara mereka berdua. Dibicarakan juga di mahkamah adalah mesej kedua Farhan, “Mulai hari ini kau dah tidak ada apa-apa hubungan dengan aku”.

Di dalam perbicaraan mahkamah telah berlaku perselisihan faham di antara mereka pada malam sebelumnya. Hal itu berlarutan kerana menurut Abby, Farhan tidak pulang ke rumah untuk menyelesaikan masalah mereka. Bila ditanyakan tentang detail-detail perselisihan faham yang dimaksudkan, Abby bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

“Tidak apa lah, saya rasa itu tidak ada kepentingan untuk orang lain tahu,” ujar Abby yang hadir ke mahkamah dengan anak perempuannya.

“Saya cuba untuk betulkan keadaan apa lah daya saya kalau dah takdir berakhir begini. Saya mengharapkan doa dari orang lain sebab saya tahu bukan saya seorang sahaja yang sayangkan hubungan ini,” kata Abby lagi.

Ketika menghantar lafaz talak di antara mereka, Farhan mengesahkan yang dia berada dalam keadaan waras dan mereka masih lagi tinggal berasingan sejak insiden itu.

“Tiba-tiba sahaja dia berubah. Sejak kejadian berselisih faham itu, dia hilang. Ikutkan dalam masa 3 minggu tidak berjumpa ini tidak balik lagi. Sekejap okay sekejap tidak okay di dalam mesej,”jelas Abby.

Lafaz Talak Terdahulu
Mahkamah bagaimanapun tidak dapat mengesahkan keputusan atas dasar pemfailan tidak lengkap. Ini kerana masih ada lafaz talak terdahulu dari Farhan yang tidak difail dan disahkan mahkamah. Menurut Abby, lafaz talak sebelum ini adalah dalam bentuk perbualan mulut ke mulut.

Menurut Abby, Farhan telah memberitahu rakannya yang status dia dan Abby sudah pun bercerai. Abby kemudian telah mendapat tahu hal tersebut dari rakan yang sama.

“Sebenarnya dia bercerita dengan kawan (yang mereka telah bercerai), kemudian saya rujuk dengan ayah saudaranya yang juga Imam masjid dan dia kata (perbuatan itu) jatuh (talak). Saya juga kurang pasti kerana saya pun tidak arif tentang perkara ini”

Mahkamah menangguh dahulu keputusan sehingga lafaz talak yang pertama itu difailkan dan disahkan supaya tahap jatuh talak boleh ditentukan. Tarikh perbicaraan yang baru adalah pada 11 Jun 2013, 11 pagi.

Punca  Penceraian
Menurut Abby, jarak umur yang jauh dan respon kurang matang oleh Farhan adalah antara sebab keruntuhan rumahtangga mereka. Selain itu Farhan juga tidak pulang ke rumah selama 3 minggu selepas perselisihan itu untuk memperbaiki hubungan mereka.

“Dia terlalu muda untuk diletakkan bersama saya, itu yang saya rasa. Pada saya ketika saya berusia semuda dia, banyak perkara lagi yang saya tak faham. Saya juga nampak lelaki ni lambat matang kan?”

Abby bagaimanapun tidak mahu hubungan mereka berakhir dan menyerahkan pada kuasa Allah. Dia juga menyifatkan hubungan mereka di tahap yang sukar kerana tiada usaha dari Farhan. Dia juga sedar, kemungkinan bercinta selepas berkahwin adalah juga salah satu punca keretakan rumahtangga mereka.

“Saya sayang sangat dengan dia, tapi saya tak nampak jalannya. Jadi pada siapa-siapa di luar sana yang sudah berkahwin dan kalau bergaduh jangan lah berpisah,” kata Abby kepada wartawan.

“Saya tidak tahu pendirian dia. Kami kenal pun selepas kahwinkan? Jadi dalam masa 10 bulan perkahwinan itu, masih banyak lagi yang saya tidak tahu tentang dia. Begitu juga dia yang tak faham dengan saya. Kalaulah ditakdirkan tidak ada jodoh lagi saya pun saya pun tidak mahu bebankan hidup dia.

"Kalau boleh kalau berlaku pada orang lain, janganlah tinggal begitu sahaja. Sebab saya rasa sedikit teraniaya. Saya akan terus berusaha semampunya. Saya pun tidak pasti apa yang saya boleh buat selepas ini. Kalau nampak dia dah terlalu tidak mahu saya pun tidak mahu memaksa," katanya.

Farhan bagaimanapun tidak memberi sebarang komen kepada wartawan. Mereka berkahwin pada 9 Julai 2013 di Selatan Thailand yang kemudian disahkan di Kelantan.

Selain Farhan, Abby juga pernah berkahwin dengan pelakon Norman Hakim sebelum bercerai pada tahun 2008. Norman dan Abby dikurniakan tiga orang anak sepanjang tempoh perkahwinan mereka iaitu Mohamed Danish Hakim, 14 tahun, Marissa Dania Hakim,12 tahun, dan Maria Danisha Hakim, 9 tahun.

Mereka disahkan bercerai talak satu di dewan perbicaraan yang sama di Mahkamah Syariah Gombak Timur pada tahun yang sama.


Hormat Sultan Azlan Shah Mangkat, Adira Tangguh Lancar Album


Hormat Sultan Azlan Shah Mangkat, Adira Tangguh Lancar Album

Hormat Sultan Azlan Shah Mangkat, Adira Tangguh Lancar Album


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Majlis pelancaran album terbaru Adira, Dewi Cinta beserta pengumuman mini showcasenya yang sepatutnya berlangsung hari ini terpaksa ditunda ke satu tarikh yang baru.

Penundaan tersebut dilakukan bagi menghormati kemangkatan DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Muhibbuddin Shah ibni almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah yang mangkat pada jam 1.30 petang semalam.

Tarikh baru bagi majlis pelancaran album terbaru Adira, Dewi Cinta beserta pengumuman mini showcasenya itu akan diumumkan dalam masa yang terdekat ini.


Thursday, May 29, 2014

Farhan Sah Ceraikan Abby Abadi Dengan Talak 2!


Farhan Sah Ceraikan Abby Abadi Dengan Talak 2!

Farhan Sah Ceraikan Abby Abadi Dengan Talak 2!


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Umum mengetahui pelakon Abby Abadi atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, 37, telah memfailkan perceraian terhadap suaminya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat, kira-kira pukul 9 pagi hari ini (Khamis).

Berita terkini, Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur diberitahu suami kepada pelakon Abby Abadi iaitu Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, melakukan dua kali lafaz cerai terhadap pelakon itu termasuk salah satunya tidak dimaklumkan kepada mahkamah.

Sehubungan itu Hakim Syarie iaitu Shaiful Azli Jamaluddin terpaksa menangguhkan permohonan pengesahan lafaz cerai yang dibuat pelakon itu kepada 11 Jun depan bagi membolehkan lafaz cerai kali pertama difailkan.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, 37, sebelum itu mendedahkan kepada mahkamah suaminya pernah memberitahu seorang kenalan bahawa mereka sudah bercerai.


Bakal Pulang Rumah, Dato' Sharifah Aini Semakin Pulih!


Bakal Pulang Rumah, Dato' Sharifah Aini Semakin Pulih!

Bakal Pulang Rumah, Dato' Sharifah Aini Semakin Pulih!


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Kesihatan bidunita negara, Dato' Sharifah Aini semakin pulih dan beliau bakal dibenarkan pulang di kediamannya di Petaling Jaya dalam masa terdekat ini dan perkara ini telah disahkan sendiri oleh sahabat baiknya, Datuk Khalilah Mohd Talh.

Dalam akaun Facebook milik Sharifah Aini, Datuk Khalilah Mohd Talh yang juga Pengurus Besar Bahagian Komunikasi Plus Expressway Berhad telah memuatkan posting terkini tentang status penyanyi bersuara emas kelahiran Johor yang popular dengan lagu Seri Dewi Malam, Bunga Tanjung serta Hapuslah Air Matamu itu pada 27 Mei lalu.

"Bagi pihak Datuk Sharifah Aini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga diatas titipan doa keluarga FB yang dikasihi.

"Kak Pah kelihatan segar dan Insya Allah, beliau akan pulang ke rumah dalam masa yang terdekat. Sejauh ini, doktor dan para petugas yang merawat Kak Pah telah memberi maklum balas yang amat memberangsangkan berkenaan perkembangan kesihatan beliau.

"Saya gembira melihat beliau tersenyum dan banyak bercakap. Insya Allah dengan izin Allah, rawatan-rawatan selanjutnya akan membantu beliau untuk terus, dan kembali pulih sepenuhnya. Marilah sama-sama kita mendoakan kesejahteraan beliau di dunia dan akhirat," katanya.

Khalilah juga turut menitipkan pesanan Kak Pah buat peminat-peminatnya. Apakah pesanan tersebut. Baca satu lagi artikel tentang Kak Pah yang akan dimuatnaik sebentar lagi.


Erra Fazira: Berbaik-baik Tidak Semestinya Kahwin Semula


Erra Fazira: Berbaik-baik Tidak Semestinya Kahwin Semula

Erra Fazira: Berbaik-baik Tidak Semestinya Kahwin Semula


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Tidak semestinya maksud berbaik-baik di antara pasangan yang sudah berpisah harus disempurnakan dengan merujuk dan berkahwin semula.

Walaupun ia dituntut, bagi Erra Fazira ia bukanlah penyelesaian utama atau perkara yang seharusnya dilakukan oleh pasangan yang telah berpisah dan bercerai.

Mungkin apa yang dimaksudkan Erra Fazira adalah pendekatan yang diambilnya dan bekas suami, Engku Emran demi kebaikan anak tunggal mereka, Engku Aleesya boleh dicontohi oleh kebanyakan pasangan suami isteri bercerai yang mempunyai anak.

Menurut Erra, demi tanggungjawab terhadap Aleesya, Erra dan Emran boleh bersatu dan bersama untuk anak mereka yang kini berusia lima tahun itu.

Emran juga memuat naik gambar terbaharu mereka di laman Instagramnya menunjukkan mereka sama-sama hadir ke ujian pengambilan pelajar tahun satu untuk Aleesya, semalam.

“Saya faham niat dia (Emran) ingin menunjukkan kami ni sebagai contoh bahawa walaupun kita berpisah, tanggungjawab terhadap anak tetap diutamakan dan kami boleh bersama dan bersatu. Maksudnya di sini, bukan bersatu kembali, tetapi berbaik demi anak," kata Erra.

“Macam baru-baru ini, saya pergi ke sekolah anak bersama dengan dia. Itu yang sepatutnya dipraktikkan oleh insan-insan yang sedang berpisah dan ada anak. Tak semestinya kena berkahwin dan rujuk semula,” katanya yang ditemui di peragaan fesyen Rizman Ruzaini di butik pereka itu pada Selasa.

Sentiasa dikaitkan dengan selebriti lelaki tempatan, bekas ratu cantik Malaysia ini terus diburu mdia yang ingin tahu rahsia peribadinya itu.Terbaru dia dikatakan rapat dengan Shahir AF8.

Namun dia sekadar menjawab bahawa hubungan itu adalah atas dasar kerja. Erra yang giat menjadi penerbit pementasan teater ada melamar Shahir untuk berlakon sebuah teater namun masih belum mendapat jawapan muktamad daripada juara Akademi Fantasia musim ke lapan itu.


Uqasha Senrose Buka Rahsia, Tak Pernah Bertunang Dengan Pekin


Uqasha Senrose Buka Rahsia, Tak Pernah Bertunang Dengan Pekin

Uqasha Senrose Buka Rahsia, Tak Pernah Bertunang Dengan Pekin


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Pelakon cantik Uqasha Senrose akhirnya menamatkan spekulasi mengenai status hubungannya dengan Pekin Ibrahim selepas mengakui tidak pernah bertunang dengan aktor tersebut.

“Kami tak pernah bertunang dan saya bukan tunang dia. Kata putus dah dibuat. Sudah-sudahlah bercerita tentang hubungan yang tak pernah wujud. Saya rimas,” demikian kata Uqasha kepada akhbar Harian Metro, semalam.

Menurut Uqasha majlis pada 6 Julai tahun lalu adalah majlis merisik, bukan pertunangan seperti yang di war-warkan sebelum ini.

“Sebenarnya majlis dulu tu adalah merisik. Kami cakap bertunang sebab tak mahu panjang-panjang cerita,” ujarnya.

Kata Uqasha lagi dia semakin rimas dan bosan dengan sikap Pekin yang terus menerus menjaja kisah mereka di media sedangkan hubungan mereka sudah lama berakhir.

“Saya tampil membuka mukut untuk meleraikan kekeliruan yang timbul dan mohon supaya tidak di kaitkan lagi dengan dia (Pekin).

“Entah apa agenda dia (Pekin) terus bercakap pasal hubungan kami pun, saya tak tahu…Sebenarnya sudah empat lima bulan kami tak berkomunikasi langsung!

“Biar saya bawak haluan hidup baru dan fokus pada kerjaya,” katanya.

Terdahulu Pekin memberi kenyataan kepada sebuah akhbar mengenainya dan Uqasha yang masih mempunyai ikatan pertunangan tetapi terpaksa menangguhkan perancangan berkahwin buat masa ini.

Pekin juga memberitahu akan memikirkan sedalam-dalamnya mengenai konflik hubungan mereka sebelum bernikah pada 25 Oktober tahun ini.

iskandarX: pulak dah tak pernah bertunang pulak, awal tahun kecoh gila pasal dah bertunang, kenapa baru sekarang cakap tak pernah bertunang pulak nie?

Jinakkan Haiwan Cabaran Baru Buat Izzue Islam


Jinakkan Haiwan Cabaran Baru Buat Izzue Islam

Jinakkan Haiwan Cabaran Baru Buat Izzue Islam


KUALA LUMPUR, 29 MEI 2014: Aktor Izzue Islam yang merupakan teraju utama dalam teater `Projek Kahwin` bakal menghadapi cabaran baru di atas pentas apabila dia akan berlakon bersama dengan haiwan.

“Itu tarikan terbaru bagi teater ini, yang pasti apakah haiwan itu, peminat kena datang sendiri dan melihatnya bagaimana saya akan menjinakkan haiwan itu, “ katanya dalam sidang media dan persembahan Fragmen Teater Projek Kahwin di Istana Budaya.

Menurutnya lagi, teater ini juga merupakan projek pertama syarikat pengurusannya IIAN Enterprise dan sekaligus dapat mempelajari selok belok dunia persembahan pentas.

“Apa yang saya harapkan teater ini dapat member impak positif kepada peminat dan sekiranya menerima reaksi yang baik saya akan memikirkan projek yang seterusnya,” kata Izzue.

Projek Kahwin diarahkan oleh Muhammad Azri Ali pada 6 hingga 14 Jun depan di Istana Budaya.

Mengenai teater ini, ia mengisahkan tentang suasana yang berlaku dalam sesebuah perkahwinan yang secara keseluruhannya melibatkan masyarakat yang berbangsa melayu di negara ini.


Nyanyian Semula Rindu Serindu Rindunya Oleh Firman Jadi Fenomena


Nyanyian Semula Rindu Serindu Rindunya Oleh Firman Jadi Fenomena

Nyanyian Semula Rindu Serindu Rindunya Oleh Firman Jadi Fenomena


KL, 29 MEI 2014: Sebagai seorang peminat tegar dunia muzik dan kini bergelar bintang pujaan ramai, penyanyi daripada seberang, Firman Siagian, 36 bakal tampil dengan satu killer song yang pernah dipopularkan oleh band dari Malaysia iaitu Spoon, Rindu Serindu Rindunya.

Firman yang turut mengakui meminati Spoon ketika diawal kemunculan band tersebut memutuskan untuk menyanyikan semula lagu tersebut setelah mendapat persetujuan daripada Life Records di Malaysia.

“Sudah tentu saya gembira apabila tahu bahawa diberikan peluang ini. Hits dari Spoonn ini merupakan salah satu inspirasi buat saya walaupun cabaran lenggok bahasa Melayu sedikit sukar untuk dibiasakan. Tetapi saya akan  buat yang terbaik,”ucap Firman yang ditemui ketika sidang akhbar 'Exclusive Night With Firman In Kuala Lumpur' ,Isnin.

Dalam keterujaannya tampil dengan cover  version Rindu Serindu Rindunya, pelbagai reaksi telah diterima dan antara yang mendapat perhatian penyanyi tersebut dan syarikat rakamannya adalah

Penyanyi popular Indonesia Firman terkejut apabila beberapa pusat karaoke di negaranya telah memainkan single lagu baharu, tanpa mendapatkan kebenaran daripada pihak syarikat rakamannya One Stage.

"Tidak sangka mereka (pusat karaoke) memainkan lagu saya sedangkan klip videonya baru saja selesai disiap. Mereka menggunakan klip video saya yang lama menyiarkan lagu Rindu Serindu Rindunya.

“Difahamkan perkara in berlaku adalah kerana permintaan tinggi daripada pelanggan yang mahu menyanyikan lagu itu dalam versi  karaoke Dari sudut positif baguslah kerana setidak-tidaknya saya dan pengurusan tahu mengenai perkembangan positif dengan single terbaru saya ini.

"Namun bila hal yang mendatangkan keuntungan, tidak adil jika ada pihak yang menjana keuntungan atas hasil kerja orang lain lagi-lagi ia di bawah hak cipta pengurusan saya," katanya lagi.

Dalam pada itu Firman menyatakan perasaan gembira kepada penganjuran showcase solonya yang bakal berlangsung pada 31 Mei ini di Pacific Ballroom Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur, di sini bermula pada pukul 9 malam.

Kepada yang ingin menyertai, tiket berharga RM98, RM168 dan RM268 boleh dibeli di hotel tersebut atau menerusi talian 014-9994476 (June Leez).


Abby Abadi Failkan Perceraian


Abby Abadi Failkan Perceraian

Abby Abadi Failkan Perceraian


PETALING JAYA, 28 MEI 2014: Nampaknya keretakan rumahtangga pelakon Abby Abadi tidak dapat diselamatkan lagi apabila pelakon itu akan memfailkan perceraiannya pada Khamis iaitu esok.

Menerusi laporan mStar Online, Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, 37, akan memfailkan perceraian terhadap Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur kira-kira jam 9 pagi.

Abby dan Muhammad Noor Farhan bernikah pada 9 Julai 2013 iaitu sehari sebelum menjelangnya Ramadan tahun lalu. Mereka bernikah di Selatan Thailand.

Terdahulu pada 17 Mei lalu Abby menulis status di laman Instagram miliknya meminta agar para peminat mendoakan keadaan rumahtangganya itu.

Sebelum berkahwin dengan pemuda dari Kelantan itu, Abby pernah bernikah dengan pelakon Norman Hakim dan mereka dikurniakan tiga orang anak.


Konsert Akhir Kilauan Emas 4 Ditunda Ke Minggu Hadapan


Konsert Akhir Kilauan Emas 4 Ditunda Ke Minggu Hadapan

Konsert Akhir Kilauan Emas 4 Ditunda Ke Minggu Hadapan


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Konsert Akhir Kilauan Emas 4 (KE4) yang sepatutnya berlangsung malam ini telah ditunda ke minggu hadapan iaitu hari Rabu, 4 Jun 2014.

Penundaan adalah demi menghormati berita kemangkatan DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Ibni Al Marhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah.

Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebentar tadi telah mengumumkan bahawa Almarhum yang juga Sultan Perak Darul Ridzuan yang ke-34 dan menjadi Yang di-Pertuan Agong yang kesembilan, telah menghembuskan nafas terakhir pada jam 1.30 tengah hari tadi.

Konsert Akhir Kilauan Emas 4 bakal menyaksikan pertandingan antara lima finalis iaitu Arip, Ben, Nas, Zain dan Nordin. Juara bakal membawa pulang hadiah berupa wang tunai RM100,000 dan sebuah kereta Toyota Camry 2.0E bernilai RM150,000.

Konsert Akhir Kilauan Emas 4 akan berlangsung Dewan Sri Putra, Bukit Jalil minggu hadapan bermula jam 9 malam.


Saya Akan Ambil Tindakan Mahkamah! – Dato` Ramli MS


Saya Akan Ambil Tindakan Mahkamah! – Dato` Ramli MS

Saya Akan Ambil Tindakan Mahkamah! – Dato` Ramli MS


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Juri tetap program Kilauan Emas 4, Dato` Ramli Ms menegaskan dia akan mengambil tindakan tegas sekiranya ada pihak cuba bertanyakan soalan berkaitan kehidupan peribadinya.

“Saya akan mengambil tindakan mahkamah!,”tegas Dato` Ramli MS.

Menurut pemuzik kelahiran Singapura itu, soalan yang sering diajukan kepadanya mengenai hubungannya dengan penyanyi Alyah tidak relevan dengan industri seni tanah air.

Malah Ramli Ms menganggap pihak yang selalu bertanyakan hal peribadinya sebagai seseorang yang ‘bermasalah’.

“Saya sudah 40 tahun dalam industri. Kerja saya adalah keutamaan saya. Kalau bertanya berkaitan dengan muzik, saya boleh cerita satu buku.

“Orang yang bertanya itu pun sebenarnya peribadi pun jahanam. Kalau peribadinya elok, dia tidak akan tanya pasal hal orang lain” ujar pengarah muzik kelahiran Geylang, Singapura ini,” ujarnya lagi.

Tambahnya, orang seni hanya berhak untuk ditanya dan dikritik tentang karyanya sahaja.

“Kita bukan public toilet, peribadi adalah hak peribadi yang tiada siapa boleh sentuh. Saya ada batas garisan saya. Tapi bila sudah sampai ke satu tahap garisan yang melampau, saya akan mengambil tindakan mahkamah,” jelas Ramli MS.

Terdahulu, pelbagai spekulasi timbul berkaitan hubungannya dengan Alyah dan dikatakan bercinta sejak tahun 2010.


Ada Lelaki Sanggup Tunggu Saya 3 Hingga 5 Tahun – Maya Karin


Ada Lelaki Sanggup Tunggu Saya 3 Hingga 5 Tahun – Maya Karin

Ada Lelaki Sanggup Tunggu Saya 3 Hingga 5 Tahun – Maya Karin


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Kalau dah cantik, belum dimiliki dan sentiasa ‘available’ siapa pun akan menanti kan? Lagi-lagi kalau yang membuat kenyataan itu adalah untuk jelitawan seperti Maya Karin yang tidak diragui mempunyai kecantikan kurniaan Allah SWT.

Baru-baru ini menerusi rancangan baru Hlive!, Maya Karin telah mendedahkan ada lelaki yang sanggup menunggu dirinya bertahun-tahun lamanya untuk dia menerima cinta daripada sang jejaka tersebut.

“Ya, ada lelaki yang sanggup tunggu saya sehingga tiga hingga lima tahun,” dedah Maya Karin di rancangan terbaru Hlive!

Selain itu, pelakon kacukan Melayu-Jerman ini juga mengakui jika memiliki teman lelaki pun dia enggan mendedahkan identiti lelaki tersebut malah menyifatkan dirinya seorang perahsia berkaitan hal-hal peribadi.

“Saya memang macam ini, tidak mahu berkongsi hal peribadi saya melainkan benda itu adalah penting.

“Malah kawan-kawan saya pun kadang-kadang tidak tahu siapa saya tengah berpacaran kerana saya senyap sahaja. Apatah lagi berkongsi secara umum di media sosial,” katanya lagi.

Maya, 35, sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan jejaka Inggeris, Muhammad Ali atau Steven David Shorthose pada 2008 di Itali sebelum disahkan bercerai pada 2010.


Erra Fazira: Tak Salah Kalau Saya Berkawan Dengan Shahir


Erra Fazira: Tak Salah Kalau Saya Berkawan Dengan Shahir

Erra Fazira: Tak Salah Kalau Saya Berkawan Dengan Shahir


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Juara AF8, Shahir baru-baru ini telah membuat kejutan Isnin lalu apabila mengakui yang dia berkawan baik dengan primadona Malaysia, Erra Fazira.

Lantas, pihak ERA fm yang berkesempatan bertemu dengan bekas ratu cantik ini di majlis pelancaran koleksi Highness Eidul Fitri by Rizman Ruzaini tidak melepaskan peluang untuk hal ini kepadanya.

Bagaimanapun, Erra seakan sudah dapat mengagak soalan ini akan diajukan kepadanya dan menjelaskan perkara itu bukanlah hal besar. Baginya Shahir mempunyai hak berkawan dengan sesiapa pun dan perkara itu tidak perlu dipersoalkan.

"Semasa dia ditemuramah saya ada waktu itu. Tak ada pun dia cakap kata berkawan rapat. Tetapi biasalah ada yang menokok tambah. Berkawan memang saya berkawan dengan dia. Buat apa saya berbohong. Lagi pun saya ini bukan remaja belia lagi nak begitu dan begini.

“Erra memahami situasi Shahir apabila diasak dengan pertanyaan sebegitu. Erra diterjah pada hari yang sama dengan Shahir mengenai hubungan mereka.

"Kami diterjah hari yang sama. Mungkin saya sudah biasa dengan situasi sebegini jadi saya boleh menjawab secara mudah. Tetapi Shahir mungkin dia terperanjat dengan soalan sedemikian rupa. Dia budak baik dan mungkin cara dia menjawab itu dimanupilasikan oleh pihak media,” kata Erra lagi

Menurut Erra lagi, isu antara Shahir dan dirinya timbul apabila Shahir diperkatakan dilamar Erra.

“Itu semua adalah salah faham kerana Shahir dilamar untuk projek teater yang dijayakan oleh Erra dan pengarahnya adalah Erma Fatima. Tetapi Shahir belum bersedia menerima tawaran tersebut kerana mahu memberi tumpuan sepenuhnya kepada bidang nyanyian.

“Teater berjudul Ratu itu khabarnya akan di pentaskan di Istana Budaya pada bulan Jun tetapi kemungkinan besar terpaksa ditunda kerana kesuntukkan masa. Semua itu bakal terungkai kelak,” jelas Erra lagi.

Tidak cukup dengan isu perhubungannya bersama Shahir, gambar yang dinaikkan di Instagram oleh bekas suami Erra, iaitu Engku Emran mengundang tanda tanya. Jika dilihat pada gambar tersebut, seolah-olah kedua-duanya bersatu kembali. Tetapi berbeza jawapan dari Erra Fazira.

"Saya faham mesej yang hendak disampaikan oleh dia. Kiranya kami macam contoh kepada orang luar terutama yang bercerai yang abaikan anak dan sebagainya. Walaupun kami berpisah tetapi tanggungjawab terhadap anak tetap diutamakan dan kami boleh bersama dan bersatu demi anak.

“Tidak semestinya kalau demi anak-anak perlu bersatu atau rujuk semula. Tetapi kita boleh berbaik demi anak. Dan saya rasa ia sepatutnya dipratikkan oleh insan-insan yang telah berpisah," tutur Erra mengakhiri perbualan.


Takut Naik Pesawat, Akim Ahmad Jalani Terapi Aerofobia


Takut Naik Pesawat, Akim Ahmad Jalani Terapi Aerofobia

Takut Naik Pesawat, Akim Ahmad Jalani Terapi Aerofobia


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Penyanyi Akim Ahmad akui perasaan takut naik pesawat yang dikenali sebagai aerofobia telah membataskan kerjayanya sebagai seorang penyanyi dan pelakon.

Malah, sehingga kini dia terpaksa menolak apa jua tawaran sekiranya lokasi membuat persembahan mahupun lakonan itu memerlukan dirinya menaiki pesawat.

“Untuk atasi masalah aerofobia ini, saya sedang melatih diri menaiki pesawat untuk jarak dekat yang tidak melebihi 3 hingga 5 jam,” ujar Akim yang popular dengan lagu Bengang.

Menurut Akim lagi, aerofobia yang dialami itu sebenarnya memberi ruang dan rezeki kepada orang lain dan tidak merasa kecewa sekirannya peluang itu adalah bukan untuk dirinya.

“Saya telah menjalani terapi dengan pakar psikologi mengawal aerofobia ini dan keputusannya tidak membahayakan kepada diri saya, ianya adalah perasaan sahaja dan ia boleh diubati.

Sementara itu, Akim yang meraih Anugerah Artis Duo/Berkumpulan Popular ABPBH 2013 bersama Stacy tidak menyangka mereka akan merangkul anugerah itu.

“Stacy tidak dapat hadir dan sebelum majlis itu, Stacy sempat bergurau dengan saya menerusi panggilan telefon supaya naik ke atas pentas untuk menerima anugerah tersebut. Tak sangka gurauan Stacy itu nyata membawa tuah kepada kami ,” cerita Akim lagi.

Pemenang tempat ketiga Akademi Fantasia 7 ini juga amat berharap mempunyai album penuh duo bersama Stacy dan berdoa agar ada pihak produksi dapat bekerjasama untuk menerbitkannya.


Nicky Astria Tampil Dengan Imej Berhijab Demi Peminat Malaysia


Nicky Astria Tampil Dengan Imej Berhijab Demi Peminat Malaysia

Nicky Astria Tampil Dengan Imej Berhijab Demi Peminat Malaysia


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Nicky Astria, penyanyi yang popular dengan lagu `Mengapa`, pada era 80an kini tampil tapi dengan imej baru iaitu berhijab demi peminatnya di Malaysia.

Bagi Nicky, 47, Malaysia mempunyai ramai muslimah yang bertudung dan itu mendorong dirinya bertindak sedemikian.

“Alhamdulilah, selain kekuatannya yang diberikan oleh peminat di Malaysia, suami saya turut gembira dengan penampilan baru saya ini,” ujar Nicky.

Suaminya Gunanta Afrina juga tidak menghalang kerjayanya sebagai penyanyi dan mahu isterinya ini tidak mengabaikan tanggungjawab terhadap anak-anak dan keluarga.

Nicky kini dalam mempromosikan album terbarunya Retrosepctivce yang mempunyai 20 buah lagu termasuk satu hasil ciptaan LY/Baiduri yang bertajuk `I Love You Babe`.

“Saya amat gembira dapat berkerjasama semula dengan LY, seorang komposer yang amat berpengalaman dan LY tahu kekuatan vokal saya, “ kata Nicky yang juga popular dengan lagu `Samar Bayangan`.

Tambah Nicky, dia meneruskan karier sebagai penyanyi bukan untuk mengejar populariti tetapi memertabatkan muzik melayu di Nusantara ini.

“Saya sudah 8 tahun menyepi dalam industri muzik, untuk menjadi popular bukan lagi matlamat utama yang penting adalah peminat yang sentiasa menyokong kariernya dari dulu hingga sekarang.” jelasnya.

Nicky Astria bagaimanapun akui yang dia tidak gemarkan lagu genre rock balada tetapi kekuatan vokalnya itu sudah sebati dengan lagu-lagu bergenre sedemikian.


Hairul Azreen Pernah Sangsi Dengan Kelab Peminat Sendiri


Hairul Azreen Pernah Sangsi Dengan Kelab Peminat Sendiri

Hairul Azreen Pernah Sangsi Dengan Kelab Peminat Sendiri


KUALA LUMPUR, 28 MEI 2014: Pelakon yang semakin meningkat naik, Hairul Azreen akui pada mulanya sangsi dengan kelab peminatnya sendiri di mana dia terfikir adakah kelabnya itu sekadar melepaskan batuk ditangga atau diibaratkan mencurahkan air di daun keladi?

Nyata sangkaan Hairul meleset sama sekali apabila kelab peminat yang diberi nama Kapten Hairul Skuad itu membuahkan hasil dan aktif melakukan pelbagai aktiviti seperti aktiviti lasak dan bersukan.

“Kelab ini tertubuh berpunca dari seorang peminat wanita saya yang bersungguh-sunguh memohon kebenaran, pada mulanya saya sangsi tetapi menghormati kemahuannya saya bersetuju untuk menubuhkannya,” ujar Hairul yang pernah membintangi filem Keramat.

Segala aktiviti akan diuruskan oleh kelabnya itu dan ianya kini mempunyai 100 orang ahli, manakala sendiri Hairul akan menyertainya bergantung pada jadual kerja.

“Terbaru, saya dan ahli kelab peminat bakal pergi bercuti bersama di Pulau Tioman, pelbagai aktiviti akan dibuat antaranya snorkelling, memancing serta aktiviti marin yang lain,” jelasnya.

Dalam perkembangan lain, Hairul baharu sahaja selesai menjalani penggambaran drama bersiri Misiku Kuza musim ke-2. Ia bakal ditayangkan pada Jun akan datang yang turut dibintangi Erin Malek.

Hairul juga turut menyertai rombongan selebriti ke Barcelona dengan penerbangan Air France anjuran Rafflesia pada 23 Jun hingga 30 Jun 2014 bersama empat orang artis lain iaitu Tasha Shilla, Fizo Omar, Kamal Adli dan Miera Liyana.


Dato` AC Sebak, Menang Pengacara TV Lelaki Popular Buat Kali Pertama


Dato` AC Sebak, Menang Pengacara TV Lelaki Popular Buat Kali Pertama

Dato` AC Sebak, Menang Pengacara TV Lelaki Popular Buat Kali Pertama


KUALA LUMPUR, 27 MEI 2014: Setelah hampir 22 tahun bergelar artis akhirnya pengacara dan pelakon Dato’ Ac Mizal telah dinobatkan sebagai Pengacara TV Lelaki Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH 2013) buat pertama kalinya.

Malah suami kepada pelakon Emylia Rosnaida ini juga kelihatan sebak semasa mengambil trofi berkenaan di atas pentas.

Menurut AC Mizal, dia sememangnya terkejut dan menyifatkan kemenangannya itu adalah sesuatu di luar jangkaan.

“Alhamdulillah… Memang saya tak jangka langsung sebab dah bertahun-bertahun saya tak menang… Tak sangka pula rezeki saya adalah pada hari ini.

“Sejujurnya saya tak terfikir pun saya akan menerima anugerah ini dan pada hari ini saya datang dengan tujuan untuk membuat persembahan bersama Mawi,” katanya ketika ditemui Astro Gempak.

Selain itu, AC juga turut mendedikasikan kejayaannya itu kepada isteri tersayang yang merupakan tulang belakangnya selama ini.

“Paling penting kejayaan ini bukan milik saya seorang tetapi adalah milik isteri saya… Dia adalah segala-galanya.

“Saya sangat gembira… Sebelum ini saya selalu buat orang ketawa dengan hasil kerja saya dan hari ini dengan adanya trofi ini sekurang-kurangnya dapatlah sesuatu untuk saya dan isteri,” ujarnya tersenyum.

Di samping itu AC juga berasa terharu dengan sokongan yang diberikan oleh peminat terhadap dirinya sehingga berjaya merangkul anugerah tersebut.

“Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat-peminat yang mengundi saya terutamanya yang setia bersama saya bertahun-tahun lamanya walaupun tidak dinafikan ada masa saya rasa seperti ingin berputus asa.

“Peluang yang diberikan ini telah menaikkan semangat saya untuk bekerja dengan lebih keras lagi… Bagi saya, selagi ada orang yang mahu melihat hasil kerja saya maka saya tidak akan putus asa dan terus berada dalam industri ini.” tambahnya.


Kapsyen Nasihat Paling Kreativiti & Menang iPad Mini


Kapsyen Nasihat Paling Kreativiti & Menang iPad Mini

Kapsyen Nasihat Paling Kreativiti & Menang iPad Mini


KUALA LUMPUR, 26 MEI 2014: Jika anda kreatif dalam menyuai padan gambar atau video dengan kapsyen yang berunsurkan nasihat atau apa saja bermesej positif, inilah peluangnya untuk menunjukan bakat terpendam anda itu.

Menerusi peraduan #AllianceValues padankan apa juga gambar dan video menarik yang anda miliki dan indahkannya dengan apa juga mesej berunsur nasihat di laman Instagram peribadi milik anda untuk anda memenangi iPad mini.

Mungkin anda boleh kongsikan koleksi gambar atau video peribadi anda bersama ibu tercinta ketika sedang memasak di dapur atau sedang gembira meraikan hari graduasi dan padankannya dengan kapsyen paling kreatif berunsurkan nasihat berguna.

Mudah bukan?

Tapi jangan lupa untuk meletakkan hashtag #AllianceValues disetiap kapsyen yang anda pamerkan bersama-sama gambar pilihan sendiri bagi memudahkan perjalanan peraduan ini.

Setiap penyertaan akan dinilai menerusi kapsyen paling menarik yang selari dengan gambar mahupun video yang dikongsikan.

Bagaimanapun hanya seorang pemenang akan dipilih dalam setiap minggu dan setiap individu atau keluarga hanya layak untuk memenangi sekali sepanjang peraduan itu berjalan.

Peraduan #AllianceValue akan bermula pada 21 Mei ini dan berakhir pada 18 Jun depan.

Untuk keterangan lanjut sila layari : Alliance Bank Facebook


Zizan Razak Nafi Kontroversi Menyebabkan Dia Tewas Di ABPBH 2013


Zizan Razak Nafi Kontroversi Menyebabkan Dia Tewas Di ABPBH 2013

Zizan Razak Nafi Kontroversi Menyebabkan Dia Tewas Di ABPBH 2013


KUALA LUMPUR, 27 MEI 2014: Kegagalan pelakon dan pelawak terkenal Zizan Razak untuk meraih sebarang trofi di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH 2013) dikatakan berpunca daripada beberapa kontroversi yang melibatkan namanya.

Namun pemilik nama Mohd Razizan Abdul Razak ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut dan percaya semuanya adalah kerana rezeki.

“Bagi saya ini semua rezeki. Jika nak kata saya kalah disebabkan kontroversi pun tak boleh sebab saya percaya pengundi sekarang bijak untuk memilih dan menilai seseorang artis itu.

“Katakanlah jika semuanya berpunca daripada kontroversi, sudah pasti nama saya tidak akan tersenarai sejak pencalonan awal lagi.

“Lagipun saya rasa kontroversi yang melibatkan saya tidak seteruk mana sehinga boleh membuatkan peminat membenci saya,” katanya ketika ditemui pada majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian bertempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada malam Sabtu.

Di samping itu, pelawak berusia 30 tahun ini juga menyatakan bahawa dia menerima keputusan tersebut dengan hati yang terbuka dan bersyukur kerana peminatnya sentiasa memberikan sokongan.

“Saya tercalon dalam lima kategori ini pun sudah cukup membuat saya rasa gembira. Saya redha dan kena ingat rezeki itu ada di mana-mana.

“Tidak ada perasaan kecewa terbit dihati kerana saya faham semuanya bergantung kepada undian peminat.

"Malah saya berbangga kerana semua pemenang hebat-hebat belaka seperti Aaron Aziz, Hafiz, Jep Sepahtu dan Dato' Ac Mizal.” ujarnya.

Dalam perkembangan terbaru, Zizan bakal muncul bersama kekasihnya aktres Emma Maembong dalam telefilem ‘Hantu Selfie’ arahan Michael Ang.


Shah Iskandar Impikan Status PR Malaysia


Shah Iskandar Impikan Status PR Malaysia

Shah Iskandar Impikan Status PR Malaysia


KUALA LUMPUR, 27 MEI 2014: Pelakon yang berasal dari Singapura, Shah Iskandar akui yang dia mengimpikan untuk menjadi PemaustatinTetap (PR) Malaysia sekiranya syarat-syarat yang ditetapkan itu mencukupi.

“Buat masa sekarang saya hanya memperbaharui permit kerja khas untuk lakonan sahaja setahun demi setahun untuk memudahkan kerjaya saya di Malaysia,” ujar pelakon Teduhan Kasih itu.

Menurutnya, untuk memenuhi syarat itu, dia perlu menetap di Malaysia melebihi 5 tahun dan bebas daripada sebarang permasalahan.

“Sekiranya saya memperoleh status PR itu, ianya amat memudahkan saya membuat sebarang urusan di sini terutama bidang lakonan yang saya ceburi,” jelasnya lagi.

Shah bagaimanapun turut akui pelbagai cabaran perlu ditempuhi terutama terpaksa meninggalkan ibunya di Woodlands Singapura untuk mengembangkan kariernya di Malaysia.

Dia yang meraih anugerah Pelakon TV Lelaki Popular ABPBH 2013 hanya dapat meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada peminat yang sanggup mengundi untuk dirinya.

“Di Singapura saya lebih kepada bidang pengacaraan. Tapi sekiranya diberi peluang di sini saya akan membuktikan diri saya mampu menggalas tanggungjawab itu,” tambahnya.

Dalam pada itu, Shah juga memaklumkan bahawa dia bakal muncul dalam sebuah drama terbaru berjudul ‘Plan B’ yang ditayangkan di TV3 dan Teater Projek Kahwin bermula 6 hingga 14 Jun depan di Istana Budaya.


Aaron Aziz Mahu Terbitkan Program Keluarga Ala Kardashians


Aaron Aziz Mahu Terbitkan Program Keluarga Ala Kardashians

Aaron Aziz Mahu Terbitkan Program Keluarga Ala Kardashians


KUALA LUMPUR, 27 MEI 2014: Mendapat inspirasi daripada program realiti “Keeping Up With The Kardashians”, Aaron Aziz juga berharap kisah keluarganya boleh dipaparkan di kaca televisyen.

Penerima anugerah “Bintang Paling Popular ABPBH 2013” itu menyatakan dia sudah bersedia untuk berkongsi rahsia keluarganya bersama peminat.

Berhasrat untuk menerbitkan program realiti itui sendiri, dia bagaimanpun tidak keberatan untuk bekerjasama dengan produksi luar bagi merealisasikan impiannya.

“Insyallah, kalau ada satu realiti show akan dating. Dia macam “Keeping Up With Kardashians”. Ada bahagian kita harus merahsiakan, apa yang boleh kita kongsi, kita kongsi,” kata Aaron kepada hos di lokasi hlive!, CK Faizal.

Berkahwin dengan Diyana Halik pada 3Ogos 2003, pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata Danish Anaqi, 10 tahun, Dwi Ariana, 8 tahun dan Dahlia Arissa, 4 tahun.

iskandarX: Nak buat apa papar kisah kehidupan seorang artis di kaca televisyen?

Hanez Suraya Mohon Peminat Bertenang Isu Saman MAS


Hanez Suraya Mohon Peminat Bertenang Isu Saman MAS

Hanez Suraya Mohon Peminat Bertenang Isu Saman MAS


KUALA LUMPUR, 27 MEI 2014: Isu memfailkan saman terhadap Malaysia Airlines System (MAS) oleh aktres Hanez Suraya dan kekasihnya Romie Razin Adliha Abd Jais masih dalam siasatan.

Aktres itu ketika ditemui sewaktu sidang media teater Projek Kahwin memohon agar peminat dan pengikut dunia hiburan agar bertenang dan tidak menuduh dirinya secara melulu akan tindakannya itu.

“Saya mohon kepada peminat agar tidak melatah apa yang saya lakukan dan diminta bertenang kerana kes ini melibatkan hak peribadi saya dan juga sebagai pelanggan MAS” ujar Hanez.

Menurutnya lagi, disebabkan dia seorang selebriti, maka hal seumpama ini dibesar-besarkan. Situasi sebaliknya akan berlaku sekiranya dia hanyalah insan biasa.

"Biarlah apa orang nak cakap, saya serahkan kes ini kepada peguam saya dan telah saya telah dinasihatkan supaya tidak memberi apa-apa kenyataan agar tidak menganggu proses kes ini.” katanya lagi.

Hanez juga turut menerima panggilan telefon dari pihak MAS dan jawapan yang diberikan oleh pihak MAS adalah positif.

Ketika Murai menanyakan kepada Hanez apa dorongan sehingga dia bertindak demikian dengan pantas dia menjawab ‘No Komen’.

Sementara itu, Hanez ketika ini hanya mahu memberi fokus kepada Teater Projek Kahwin yang turut dibintangi oleh Izzue Islam, Shah Iskandar, Kaka Azraff, dan Kilafairy.

Peminat yang ingin mendapatkan tiket teater Projek Kahwin ia dijual pada harga RM35, RM55, RM85, RM125, RM185 dan RM225.

Tiket boleh didapati di AirAsiaRedTix.com dan kaunter box office Istana Budaya.


Tengku Azura Terima Fasha & Nora Danish Sebagai Keluarga


Tengku Azura Terima Fasha & Nora Danish Sebagai Keluarga

Tengku Azura Terima Fasha & Nora Danish Sebagai Keluarga


KUALA LUMPUR, 27 MEI 2014: Kemunculan dua pelakon popular Nora Danish dan Fasha Sandha ketika majlis pernikahan supermodel terkenal tanah air, Tengku Azura dan pasangannya Ramelle Ashram di Flora Terrace Hampshire Palace, Jalan Tun Razak menjadi bual bicara ramai.

Apatah lagi, Tengku Azura kini merupakan adik ipar kepada Rizal Ashram atau Jejai yang telah mendirikan rumah tangga bersama Fasha Sandha dan merupakan bekas suami kepada Nora Danish.

Ditanya portal murai.com.my tentang sejauh mana keakraban antara Tengku Azura dengan dua selebriti popular berkenaan, dia berkata jalinan hubungan antaranya dan Ramelle telah mengeratkan hubungannya dengan dua pelakon itu.

“Saya baru saja rapat dengan Fasha dan saya memang mengenali Nora. Alhamdulillah perkahwinan ini dapat merapatkan lagi hubungan saya dengan mereka.

“Apa yang penting saya melayan mereka sebagai ahli keluarga kerana sekarang mereka adalah ahli keluarga saya.

“Begitu juga dengan Nora. Apa yang penting saya melayan mereka semua sebagai keluarga saya,” katanya ringkas.

Ditanya perasaannya sekarang selepas mendirikan rumah tangga, kata Tengku Azura dia merasakan dirinya cukup gembira dan terasa teramat ringan sebaik sahaja diumumkan sebagai isteri kepada jejaka berkenaan.

Katanya, semua perasaan itu dapat dilihat dalam kebanyakan gambar majlis resepsinya dan Ramelle yang telah dikongsikan di laman sosial Instagram miliknya sejak semalam.

“Alhamdulillah semuanya baik-baik sahaja. Saya terasa sangat ringan dan gembira ketika ini. Mungkin anda dapat melihat kebahagiaan saya itu di dalam gambar-gambar saya.

“Ramelle seorang yang sangat penyanyang . Dia tahu apa yang dia mahukan dan sangat tegas dalam setiap keputusannya.

“Dia seorang yang sangat berkeyakinan dan yang penting dia lebih muda dari saya. Itulah yang membuatkan saya suka dengannya,” katanya mengidamkan untuk dikurniakan seorang cahayamata sebelum usianya mencecah 40 tahun, tahun depan.

Selain kualiti sempurna yang ada dalam diri Ramelle, dia juga akui bahawa suaminya itu mempunyai hubungan  rapat dengan kedua-dua orang anaknya terunanya yang kini telah mencecah usia belasan tahun.

Oleh kerana itu juga dia tidak teragak-agak untuk mengahwini Ramelle meskipun mereka sudah mengenali satu sama lain sejak dua tahun setengah yang lalu.

iskandarX: dah lama is tak dengar cerita pasal fasha kan? movie pun takder xbest lerr.

Apa Kata Zizan Tentang Kemenangan Aaron Aziz Di ABPBH


Apa Kata Zizan Tentang Kemenangan Aaron Aziz Di ABPBH

Apa Kata Zizan Tentang Kemenangan Aaron Aziz Di ABPBH


KL, 27 MEI 2014: Malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH 2013) yang berlangsung Sabtu lalu menyaksikan aktor Aaron Aziz dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular.

Kemenangan ini sekali gus mengenepikan ramalan awal banyak pihak yang menjangkakan gelaran tersebut akan menjadi milik pelawak Zizan Razak.

Malah, Zizan pada malam tersebut gagal membawa pulang sebarang trofi meskipun pada awalnya dia antara selebriti yang paling banyak tercalon dalam pelbagai kategori yang dipertandingkan.

Kegagalan Zizan pada malam tersebut menyebabkan ada yang berpendapat ianya berpunca daripada beberapa kontroversi yang melibatkan namanya.

Namun pelawak kelahiran program Raja Lawak musim pertama ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut dan percaya semuanya adalah kerana rezeki.

Justeru, tidak terlintaskan perasaan cemburu di hati Zizan apabila melihat rakan lakonannya dalam filem KL Gangtser, Aaron Aziz menjulang trofi Bintang Paling Popular buat kali kedua dalam tempoh tiga tahun?

Mungkin itu persoalan yang harus dijawab Zizan apabila dia hadir sebagai tetamu jemputan dalam program MeleTOP malam ini.

Malah Bintang Paling Popular 2013, Aaron Aziz turut sama hadir dalam program itu untuk berkongsi perasaannya selepas sekali lagi merangkul gelaran tersebut.

Selain itu, turut akan membuat penampilan khas ialah pelawak terkenal Achey (Bocey) yang turut dinobatkan sebagai Artis Baru Lelaki Popular di ABPBH 2013 tempoh hari. Achey turut akan berganding dengan Neelofa menjadi hos jemputan untuk menggantikan Nabil yang kini berada di Paris.

Semestinya pelbagai gosip panas dan perkembangan terbaru bakal dikongsi bersama khas buat para penonton. Jangan lupa untuk menonton program MeleTOP malam ini jam 10 malam di saluran Astro Ria (104) dan Maya HD (135).


Shahir Akui Berkawan Dengan Erra Fazira


Shahir Akui Berkawan Dengan Erra Fazira

Shahir Akui Berkawan Dengan Erra Fazira


KUALA LUMPUR, 26 MEI 2014: Walaupun berdolak-dalik pada awalnya, akhirnya juara Akademi Fantasia 8, Shahir mengakui dia kini sedang berkawan dengan bintang jelita Erra Fazira.

Kata penyanyi lagu ‘Kebahagiaan Dalam Perpisahan’ ini, tidak salah untuk dia berkawan dengan rakan-rakan seperjuangan apatah lagi artis berpengalaman seperti Erra.

“Antara saya dan Erra kami masih dalam proses mengenali diri masing-masing. Apa pun saya tidak dapat untuk komen dengan lebih lanjut," katanya.

Ditemui semasa Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013, Shahir merasakan Erra adalah sumber rujukan terbaik untuk artis-artis muda sepertinya.

“Saya anggap Erra Fazira sebagai Erra Fazira. Dia seorang artis berpengalaman yang boleh dijadikan sumber rujukan artis-artis baru seperti saya,” ujar penyanyi berusia 26 tahun ini.

Kesahihan gosip di antara Shahir dan Erra terus menjadi tanda soal apabila Erra enggan memberi sebarang maklumbalas apabila ditanyakan hlive! pada majlis anugerah itu.

“Kalau boleh saya tidak mahu memberi komen apa-apa selain dari ABP. Kehidupan peribadi saya, saya tidak mahu komen. Hari ini adalah hari ABP," kata Erra.

Gosip ini timbul apabila diberitakan Erra dan Shahir dilihat keluar bersama dan mereka dikatakan sedang rapat.

Terdahulu, Erra atau nama penuhnya Fazira Wan Chek, 40 tahun, dan Engku Emran Engku Zainal Abidin 39 tahun, sah bercerai dengan talak satu pada Februari lalu. Mereka dikurniakan seorang anak iaitu Engku Aleesya, 5 tahun.


Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013

Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


KUALA LUMPUR, 26 MEI 2014: Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH2013) yang berlangsung Sabtu lalu di PICC Putrajaya telah menyaksikan Siti Saleha menggodol 2 anugerah iaitu Pelakon TV Wanita Popular dan Pelakon Filem Wanita Popular.

Pelakon dari Seberang Tambak, Aaron Aziz pula merampas semula takhta sebagai Bintang Paling Popular 2013 dan juga meraih Anugerah Pelakon Filem Lelaki Popular.

Namun sepanjang ABPBH2013 berlangsung terdapat banyak kejadian dan cerita yang menarik di sebalik tabir anugerah itu.

Istimewa untuk anda, portal murai.com.my menyampaikan cerita menarik sebagai coret-coret yang mungkin anda tidak dapat lihat di kaca TV.

1. Setelah sejam acara bermula, tempat duduk masih kosong, Murai difahamkan setiap kelab peminat hanya boleh membawa masuk 10 orang ahli sahaja, bagi mengawal situasi itu barulah penganjur membawa masuk mereka ke dalam dewan.

2. Tempat duduk yang ditag Berita Harian juga banyak yang kosong mungkin disebabkan segelintir penonton itu mempunyai urusan lain.

3. Kebanyakkan selebriti pada malam itu ada yang mengikut tema pakaian “magis alam” dan ada segelintirnya tidak dapat memenuhi tuntutan itu.

Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


4. Reaksi Fara Fauzana menegur suara latar yang memperkenalkan namanya di awal majlis mendapat perhatian penonton.

5. Gabungan pengacara Antara Fara Fauzana, Amy Mastura dan Shiro ketika waktu iklan membuat penonton tidak kering gusi apabila mereka mengusik penonton di dalam dewan.

6. Ramai artis dan juga selebriti tidak dapat hadir disebabkan atas faktor-faktor tertentu.

7. Ruang pentas yang agak terhad membuatkan tenaga kerja produksi berada dalam tekanan untuk mengalihkan ‘props’ dan alatan-alatan muzik yang lain.

8. Iringan muzik orkestra yang diketuai Datuk Ramli MS diletakkan di hujung kanan pentas, dan ruangan juga sempit bagi mereka.

9. Kadang-kala terdapat masalah teknikal terutama ‘mic’ yang digunakan oleh hos pada malam itu.

Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


10. Pilihan genre lagu pada setiap persembahan di atas pentas lebih kepada muzik yang rileks dan santai kerana menghormati tragedi kehilangan “MH370”.

11. Persembahan artis tidak mengecewakan tetapi yang paling menarik perhatian adalah Liza Hanim dan Nora yang mempunyai lontaran vokal yang mantap.

Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


12. Ada segelintir penonton di dewan tidak berpuas hati, Tegar di beri ruang untuk membuat persembahan dan ramai lagi artis muda tanah air wajar diberi ruang yang sama di pentas ABPBH.

Corat-Coret Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


13. Muka-muka baru yang meraih anugerah turut menarik perhatian penonton seperti Zara Zya dan Shah Iskandar mendapat tepukan yang amat gemuruh.

14. Satu kategori online tercicir dan tidak dipaparkan di kaca tv iaitu Artis Wanita Stailo Yana Samsudin.

15. Secara keseluruhan ABPBH2013 berjalan lancar kecuali Dewan PICC yang terlalu luas dan ruang pentas yang terhad wajar menjadi penganjaran kepada penganjur sama ada mahu menganjurkan acara prestij ini ditempat sama.

Aaron Aziz Harap Kemenangan Ke-2 Di ABPBH Tidak Dipertikai


Aaron Aziz Harap Kemenangan Ke-2 Di ABPBH Tidak Dipertikai

Aaron Aziz Harap Kemenangan Ke-2 Di ABPBH Tidak Dipertikai


KUALA LUMPUR, 26 MEI 2014: Majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH2013) yang berlangsung malam Sabtu lalu menyaksikan aktor Aaron Aziz sekali lagi merangkul gelaran Bintang Paling Popular di mana dia pernah memenanginya dua tahun lalu.

Selain itu, Aaron juga turut menerima trofi Pelakon Filem Lelaki Popular pada majlis gilang gemilang yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) itu.

Menurut Aaron, dia berharap agar kemenangan kali keduanya ini tidak ada pihak yang akan membuat pertikaikan kerana hasil kemenangannya adalah berdasarkan undian peminat.

“Saya harap tiada pihak yang akan mempertikaikan kemenangan saya seperti mana pada kali pertama saya mendapat anugerah ini iaitu pada tahun 2011.

“Hasil kemenangan ini ditentukan oleh peminat saya yang bertungkus-lumus mengundi dan tidak putus-putus memberikan sokongan kepada saya,” katanya ketika ditemui media.

Bagaimanapun, sekiranya ada pihak yang masih mempertikaikan kemenangannya itu, dia tidak akan berdiam diri.

“Tetapi andai kata perkara tersebut berlaku, saya tidak akan berdiam diri dan tidak teragak-agak untuk bersemuka dengan pihak berkenaan,” ujarnya.

Dalam pada itu mengulas mengenai kemenangannya, Aaron berkata dia tidak menyangka bahawa namanya diumumkan sebagai pemenang memandangkan artis-artis yang dicalonkan semuanya hebat.

“Sebaik sahaja nama saya diumumkan sebagai pemenang bintang popular, saya terkejut dan tidak percaya.

“Sebab saya memang tak sangka langsung saya akan menang kerana saya merasakan populariti saya semakin pudar… Lebih-lebih lagi artis-artis yang dicalonkan semuanya hebat-hebat belaka.

“Kalau ditanya mengenai persaigan sengit saya rasa antara Zizan Razak dan Shaheizy Sam yang akan menang… tapi Alhamdulillah rezeki berpihak kepada saya.

“Saya ingin berterima kasih kepada peminat yang sentiasa memberikan sokongan terhadap saya sepanjang perjalanan karier saya di Malaysia.” jelasnya.


Monday, May 26, 2014

“Tunggulah Balasan Daripada Allah” – Suami Izreen Azminda


“Tunggulah Balasan Daripada Allah” – Suami Izreen Azminda

“Tunggulah Balasan Daripada Allah” – Suami Izreen Azminda


Biarpun pelakon Izreen Azminda sendiri memberi kenyataan bahawa antaranya dengan suami sudah tiada ikatan dan pasrah kerana jodoh tidak berpanjangan, namun lain pula bagi pihak suaminya Muhammad Riza.

Riza menafikan sekeras-kerasnya berita penceraian mereka yang tersebar luas di media, tetapi mengaku sudah tidak tinggal sebumbung. Menurut Riza, dia tidak tahu bagaimana berita itu boleh tersebar sedangkan tiada sebarang pergaduhan yang berlaku seperti yang didakwa oleh pihak media.

“Tidak ada lafaz cerai berlaku di set lokasi seperti yang dihebohkan sebelum ini. Siapa yang buat mulut itu, tunggulah balasan daripada Allah. Saya tak faham macam mana mereka boleh cakap kami bergaduh. Biasalah mulut orang bebas untuk cakap apapun, saya tak kisah tapi mereka kena tahu perbuatan mereka itu akan dibalas Allah, itu saja yang saya boleh cakap,” tutur Riza sambil memberitahu enggan memberikan sebarang komen lagi.

“Saya rasa tak payahlah temubual saya lagi. Saya malas nak layan isu remeh temeh ini, minta maaf sangat-sangat. Saya berpisah secara baik dengan Izreen dan saya harap semua menghormati privasi kami. Saya pasti Izreen juga akan memberi kenyataan dalam masa terdekat ini,” pinta jurukamera bebas ini lagi.

“Tunggulah Balasan Daripada Allah” – Suami Izreen Azminda


Tambah Riza lagi, biarpun sudah memfailkan penceraian di Mahkamah pada 14 Mei yang lalu, Riza tidak mahu mengulas lebih lanjut bilakah saat rumahtangganya mula goyah dan lebih selesa mengunci mulut.

“Apabila masalah rumahtangga kami bermula, tanyalah Izreen. Saya bukan tak nak komen, tapi saya rasa lebih baik orang tanya dia saja. Apapun, saya harap orang di luar sana bagilah ruang kepada dia untuk tenang terlebih dulu. Saya pasti dia juga tertekan dengan apa yang berlaku dan saya kesian apabila orang asyik tanya dia saja.

“Apa yang boleh saya katakan, punca sebenar rumahtangga kami retak tak ada apa sangat pun, cuma adalah masalah yang tak dapat kami beritahu di sini,” ujar Riza sambil memberitahu anak mereka, Adrian Umar yang kini berusia 10 bulan dijaga secara bergilir-gilir oleh mereka.


Norman & Memey Enggan Komen Isu Rumahtangga Abby Abadi


Norman & Memey Enggan Komen Isu Rumahtangga Abby Abadi

Norman & Memey Enggan Komen Isu Rumahtangga Abby Abadi


Baru-baru ini, pelakon Abby Abadi telah memuatnaik status yang menimbulkan pelbagai tanda tanya tentang hubungannya dan suami. Abby seolah-oleh memberi “hint” bahawa rumahtangga yang dibina pada July tahun lepas sedang mengalami krisis.

Untuk mendapat kepastian, pihak media telah cuba menghubungi Abby Abadi namun tidak berjaya kerana panggilan yang dibuat kepadanya tidak dijawab. Oleh itu, pihak media telah menghubungi orang terdekat beliau iaitu pelakon Memey Suhaiza dan Norman Hakim bagi mendapat kesahihan berita itu.

“Maaf, baik Memey mahupun abang Norman, kami tidak mahu memberikan sebarang komen mengenai hal ini. Kami tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan yang berlaku. Apapun, kami mendoakan yang terbaik buat mereka,” tutur Memey ketika dihubungi GUA sebentar tadi.

Abby dan Farhan bernikah pada 9 Julai 2013 iaitu sehari sebelum menjelangnya Ramadhan di mana usia Farhan 12 tahun lebih muda daripada Abby.

iskandarX: buat aper lah nak pening kan kepala dengan memikir dan komen asal isu rumahtangga orang kan? Tak gitu abang Norman?

Paparan Mesej Lucah Dalam Oh My English, Astro Mohon Maaf


Paparan Mesej Lucah Dalam Oh My English, Astro Mohon Maaf

Paparan Mesej Lucah Dalam Oh My English, Astro Mohon Maaf


Stesen penyiaran Astro memohon maaf atas kecuaian pihaknya sehingga mesej Twitter berunsur lucah terlepas untuk tontonan umum dalam rancangan Oh My English musim ketiga (OME) pada Ahad yang lalu.

Jurucakap Astro berkata, akaun Twitter peminat telah digodam oleh individu yang tidak bertanggungjawab dengan tujuan bagi mencemarkan stesen televisyen berkenaan.

Paparan Mesej Lucah Dalam Oh My English, Astro Mohon Maaf


Kami ada memuat-naik gambar hasil kiriman orang ramai di laman Facebook Oh! Tidak dan menerima maklumbalas baik daripada pihak Oh My English (Astro).



Hai Oh! Tidak, kami sangat berterima kasih kepada anda kerana menarik perhatian kami mengenai kecuaian paparan tweet di kaca TV semasa siaran Oh My English. Kami ingin memohon maaf dengan seikhlas hati atas kecuaian yang tidak disengajakan dari pihak kami dan tindakan telah pun diambil bagi memastikan perkara tersebut tidak akan berulang lagi. Kami juga berharap agar Oh Tidak! akan terus memberikan sokongan padu terhadap Oh My English dan Astro secara keseluruhannya. Terima kasih.

Menurut pihak Astro lagi, setiap hari mereka menerima puluhan ribu mesej di Twitter dan keterlepasan mesej berbaur lucah berkenaan kepada umum adalah tidak disengajakan.


Dalam kejadian Ahad lalu, seorang individu telah mengirimkan mesej menerusi Twitter untuk sairan Oh My English musim ketiga berbau lucah yang ditujukan kepada Jibam, salah satu watak lakonan Akhmal Rizal.



Sementara itu Astro berkata, berikutan kejadian itu pihaknya akan mengawal dengan lebih ketat penyiaran mesej Twitter pada masa akan datang. Astro juga turut menasihati orang ramai supaya berhati-hati dengan penggodam yang mungkin cuba mengambil kesempatan untuk melakukan sesuatu perkara buruk.

“Kepada semua peminat, kami ingin menasihati mereka supaya menjaga akaun Twitter masing-masing dengan selamat,” katanya.

Oh My English musim ketiga disiarkan menerusi TVIQ pada setiap hari Ahad pukul 9 malam dan diulang siar beberapa kali menerusi saluran itu.

iskandarX: perrghh memang siot tul kalau betul account twitter kena hack kan? seb baik is ada banyak backup hehehe.


Lepas Menang di ABPBH 2013, Jihan Mahukan Watak Serius


Lepas Menang di ABPBH 2013, Jihan Mahukan Watak Serius

Lepas Menang di ABPBH 2013, Jihan Mahukan Watak Serius


KUALA LUMPUR, 26 MEI 2014: Pelawak Jihan Musa yakin pelawak wanita mampu bersaing secara sihat di dalam industri perfileman mahupun drama.

Meskipun lebih dikenali sebagai pelawak, hakikatnya Jihan yakin dirinya mampu membawa watak lain di dalam sebuah karya lakonan.

“Saya akui pelawak seperti saya dianggap sukar oleh segelintir produser untuk membawa watak yang serius, akan tetapi sekiranya diberi peluang saya boleh buktikan yang saya mampu lakukan,” ujar Jihan yang merupakan Naib Juara Raja Lawak musim ke-3.

Dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH 2013) yang berlangsung Sabtu lalu, Jihan telah merangkul gelaran Artis Komedi Wanita Popular dan berjaya menumpaskan nama-nama besar lain seperti Didie Alias, Noorkhiriah dan Sharifah Shahirah.

“Sesungguhnya saya tidak menyangka membawa pulang trofi ini, saingan amat hebat dan selepas ini tanggungjawab saya semakin besar untuk para peminat," jelasnya.

Jihan juga amat berterima kasih kepada peminat yang mengundinya dan tidak mensasarkan apa-apa anugerah selepas ini dan hanya berserah kepada rezeki yang diberikan oleh-Nya.

“Dengan anugerah ini juga, ia merupakan hasil kerja keras saya selama ini dan  saya menganggap pelapis pelawak wanita seperti saya masih ada kekurangan dan perlu diperbaiki.

Selain itu, Jihan Musa dikatakan akan turut serta dalam Maharaja Lawak akan datang dan akan melakukan yang terbaik.


Anugerah Bintang Paling Popular Kembali Menjadi Milik Aaron Aziz


Anugerah Bintang Paling Popular Kembali Menjadi Milik Aaron Aziz

Anugerah Bintang Paling Popular Kembali Menjadi Milik Aaron Aziz


PUTRAJAYA, 25 MEI 2014: Dengan jumlah undian sebanyak 76,742, gelaran Bintang Paling Popular Berita Harian 2013 kembali menjadi milik aktor Aaron Aziz pada malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH2013) yang berlangsung malam tadi di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Ini adalah kemenangan kedua Aaron di mana dia pernah memenangi gelaran yang sama dua tahun lalu.

Kemenangan itu sekali gus mengenepikan ramalan awal pelbagai pihak yang sebelum ini menjangkakan ianya bakal dimenangi pelawak Zizan Razak. Malah Aaron turut memenangi anugerah Pelakon Filem Lelaki Popular pada malam tersebut.

Malam kemuncak ABPBH2013 ini juga menjadi malam yang penuh gemilang buat pelakon wanita jelita, Siti Saleha apabila dia tanpa disangka merangkul dua anugerah utama iaitu Pelakon Filem Wanita Popular dan Pelakon TV Wanita Popular.

Selain itu, tuah juga memihak kepada barisan pelawak kelahiran program Raja Lawak iaitu Jihan Muse dan Jep Sepahtu apabila masing-masing memenangi anugerah Artis Komedi Wanita Popular dan Artis Komedi Lelaki Popular. Manakala Johan pula memenangi anugerah Penyampai Radio Lelaki Popular. Achey dari kumpulan Bocey turut menyerlah dengan gelaran Artis Baru Lelaki Popular.

Barisan bintang kelahiran Akademi Fantasia pula turut menyinar demi Akim dan Stacy memenangi Artis Duo/Berkumpulan Popular di mana Stacy sendiri turut memenangi Penyanyi Wanita Popular. Kategori Penyanyi Lelaki Popular pula dimenngi Hafiz Suip.

Hos program Maharaja Lawak, Dato` AC Mizal muncul pemenang bagi anugerah Pengacara TV Lelaki Popular yang mana kategori wanitanya pula dimenangi hos MeleTOP, Neelofa.

Malam kemuncak ABPBH2013 turut memberi penghargaan kepada Dato` Rahim Razali dengan Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat di atas sumbangannya terhadap industry penyiaran.

ABPBH2013 tampil dengan tema Magis Alam dan membariskan Amy Mastura, Fara Fauzana dan kumpulan Shiro sebagai hos. Penganjuran tahun ini juga berbeza seperti tahun-tahun sudah di mana ianya lebih menerapkan nilai-nilai kemanusiaan selain beberapa segmen khas demi mengenang tragedi kehilangan pesawat MH370.

Majlis sepatutnya berlangsung pada 6 April lalu tetapi ia ditunda untuk menghormati tragedi tersebut. Antara artis yang tampil membuat persembahan ialah Mawi, Dato` AC Mizal, Zainal Abidin, Hyper Act, Tegar, Dayang Nurfaezah, dan Liza Hanim.


Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013


Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013

Keputusan Penuh Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013



PUTRAJAYA, 25 MEI 2014: Malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH2013) malam tadi menyaksikan aktor filem KL Gangster 2, Aaron Aziz muncul meraih gelaran Bintang Paling Popular.

Ini adalah kemenangan kedua buat Aaron di mana dua tahun lalu dia turut memenangi gelaran yang sama. Selain itu, Aaron turut memenangi anugerah Pelakon Filem Lelaki Popular.

Berikut ialah senarai penuh pemenang ABPBH2013:-

Kategori Utama:

Bintang Paling Popular – Aaron Aziz

Artis Baru Lelaki Popular – Achey

Artis Baru Wanita Popular – Zara Zya

Artis Duo/Berkumpulan Popular – Stacy & Akim

Penyanyi Lelaki Popular – Hafiz

Penyanyi Wanita Popular – Stacy

Pelakon TV Lelaki Popular – Shah Iskandar

Pelakon TV Wanita Popular – Siti Saleha

Pelakon Filem Lelaki Popular – Aaron Aziz

Pelakon Filem Wanita Popular – Siti Saleha

Artis Komedi Lelaki Popular – Jep

Artis Komedi Wanita Popular – Jihan

Pengacara TV Lelaki Popular – Dato`AC Mizal

Pengacara TV Wanita Popular – Neelofa

Penyampai Radio Lelaki Popular – Johan (ERA)

Penyampai Radio Wanita Popular – Fara Fauzana (HOT FM)

Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat – Dato’ Rahim Razali



Kategori Online:

Artis Lelaki Stailo – Awal Ashaari

Artis Wanita Stailo – Yana Samsudin

Gandingan Serasi di Layar – Azlee Khairi & Zara Zya

Watak Jahat Dalam Drama/Filem Popular – Sofi Jikan

Artis Berpengaruh di Laman Sosial – Datuk Siti Nurhaliza

Chef Selebriti Paling Popular – Chef Wan

Aksi di Youtube Paling Popular – Mengajar Kanak-kanak Riang (Mat Luthfi)

Fadzil Zahari Tak Ragu-Ragu Nak Kahwini Yana Samsudin


Fadzil Zahari Tak Ragu-Ragu Nak Kahwini Yana Samsudin

Fadzil Zahari Tak Ragu-Ragu Nak Kahwini Yana Samsudin


PUTRAJAYA, 24 MEI 2014: Pelakon lelaki yang semakin meningkat naik, Fadzil Zahari mengakui tidak ragu-ragu untuk mengahwini pelakon wanita popular, Yana Samsudin.

Kenyataan itu dikeluarkan sendiri oleh Fadzil Zahari ketika menjawab soalan daripada wartawan penyiaran HLive! di laluan karpet merah Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH2013) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini sebentar tadi.

Kata Fadzil yang juga adik kepada aktor Farid Kamil, dia telah pun mengenali Yana Samsudin selama lima tahun dan dia hanya akan mendirikan rumahtangga dengan wanita yang dikenalinya.

"Saya sudah mengenali Yana selama lima tahun dan sudah pasti saya akan mengahwini seseorang yang saya kenali.

"Takkan dengan orang yang saya tak kenali pula," katanya tersenyum sambil melihat Yana Samsudin yang berada di hadapannya.

Yana Samsudin yang telah membawa kekasihnya itu ke laluan karpet merah ABPBH2013, ternyata terkesima dan seakan tidak percaya dengan kata-kata Fadzil Zahari itu terutama di hadapan kamera.

Aktres berkenaan tersenyum dan tergelak sambil menutup mulutnya melahirkan rasa kegembiraannnya.

Menurut Yana Samsudin, inilah kali pertama dia mendengar kata-kata manis itu daripada kelasihnya itu.

Yana Samsudin tampil menawan dengan persalinan hitam berbatu jemaki rekaan Azura Coutore.

iskandarX: Habis laa lepas nie Wawa dengan Boby dah takder lah dalam Adnan Sempit heheheee.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan