Cari Artikel

Thursday, April 7, 2016

WANITA BERTUDUNG LEBIH TERUK DARIPADA TAK BERTUDUNG?


WANITA BERTUDUNG LEBIH TERUK DARIPADA TAK BERTUDUNG?

WANITA BERTUDUNG LEBIH TERUK DARIPADA TAK BERTUDUNG?

RAMBUT BUKAN AURAT? TUTUP RAMBUT ITU BUDAYA ARAB?

Assalamualaikum... Saya terpanggil untuk kupas isu ini kerana terbaca komen2 di laman sosial yang menyalahkan tudung untuk menutup kesalahan. Atas permintaan rakan2, sy kongsikan sedikit pencerahan.

Benar, syurga neraka rahsia Allah, tetapi menyampaikan dakwah ialah tanggungjawab setiap umat Islam, dan hukumnya WAJIB.

Kamu adalah umat yang terbaik yang dikeluarkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.
[Surah Ali Imran/3:110]

Rasulullah s.a.w. bersabda : 

"Sesiapa dikalangan kamu yang berilmu telah melihat kemungkaran, maka hendaklah dia mencegah dengan tangannya sekiranya dia tidak mampu hendaklah dia menegah dengan lidahnya, supaya tidak dipersoalkan di akhirat kelak. Sekiranya dia tidak mampu maka dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman" ( Hadis sahih Riwayat Muslim ) 

======================================================================

KATA-KATA ALUAN

Kita biasa kan dengar statement ni:

"Tak semua gadis bertudung tu baik, dan tak semua gadis tak bertudung tu jahat".

Cam sedap je bunyinye kan. Cambest je kan. Rasa macam intelligent gile bile sebut statement tu.

Seorang yang pakai tudung tak semestinya baik. Tapi seorang yang tak pakai tudung dah tentu jahat.

Sebab apa ? Sebab lawan Allah.

Sememangnya orang yang bertudung belum tentu baik dan masuk syurga...
TETAPI sudah pasti orang yang tak pakai tudung akan di bakar rambut dan kepalanya dgn api neraka... (sekiranya mati belum sempat bertaubat)
dan sudah pasti lah orang yg tak bertudung itu jahat... jahat dan kurang ajar dengan Allah SWT.

Dalam neraka bilangan wanita lebih banyak dari lelaki sebab kenapa? Salah satunya tidak menutup rambut atau kata sesuai bertudung.

Bagaimana kite boleh kate orang yang terang-terangan melanggar perintah Allah sebagai tak jahat?

So?? Kalau tak mahu berhijab, janganlah sesekali memperlekehkan golongan bertudung.. Itu namanya tiada adab dengan Allah.

==========================================================================================================================

AYAT-AYAT POPULAR

'Walau tak berhijab tapi saya baik, tak kutuk orang, tak ngumpat orang, tak naya orang, tak kaco orang, tak wat bende2 tak baik, hormat orang tua2, tolong-menolong, sedekah, solat, puasa, etc.....

“Ala… perempuan pakai tudung pun berperangai buruk!”

“Ada juga rakan saya yang betul-betul menutup aurat tetapi perangai dan kelakuan mereka lebih teruk dari perempuan yang tidak memakai tudung!”

“Ada seorang kakak tu pakai tudung, tapi perangai buruk, mengumpat sana mengumpat sini”

“Siapa kata orang tak pakai tudung semua jahat?”

JAWAPAN :

Ungkapan anda ini seolah-olah sedang memperlekehkan insan yang sedang berusaha mentaati perintah Allah (dalam bab tutup Aurat).

Apakah anda perasan bahawa anda sudah lebih baik berbanding insan yang menutup aurat tersebut apabila anda berani melafazkan ungkapan seperti itu, sedangkan anda sendiri membiarkan aurat anda terbuka?

Salah sama sekali dalam hal ehwal agama, untuk kita membandingkan diri kita dengan mereka yang lebih buruk agama dan akhlak. Ia adalah teknik Syaitan untuk menghentikan seseorang dari melakukan usaha pemulihan diri kepada yang lebih baik.

Orang yang tak pakai tudung, same ade secara simbolik @ terang-terangan, telah memberitahu diri dan orang lain bahawa dia TAKNAK ikut perintah Tuhan..

Kalau die betul2 baik, sepatutnya takde msalah nak tutup aurat, betul?

Kalau dengan sesama manusia boleh buat baik, nape tak jaga hubungan baik dengan Allah?

Tiada keberkatan dalam melakukan sesuatu amal jika aurat tak tutup...
Contoh, si wanita tidak bertudung ini sering buat amal jariah seprti bersedekah tolong org ramai dan macam2 lagi.... OK, kita nampak dia buat amalan baik insyaallah dapat pahala... TAPI jangan lupa pada masa yang sama beliau juga melakukan kemungkaran di mana tidak menutup AURAT.... jika dosa menutup aurat itu lebih BANYAK dari pahala amal jariah itu tadi.... amal jariah tiada guna... timbangan hisab di akhirat akan diberatkan dengan DOSA daripada pahala....

Solat bertujuan untuk mencegah kemungkaran, TETAPI jika masih tak mahu tutup aurat, bermakna solat itu tidak sempurna, dari segi rukun ya mmg sah, dari segi PENGERTIAN?? kerana solat adalah untuk mencegah kemungkaran..

======================================================================================================================================================================================

TIDAK MAHU HIPOKRIT BERTUDUNG?

“Bertudung ni perlukan keikhlasan…”

“Saya mahu berubah kerana saya sendiri yang ingin berubah. Saya mahu melakukannya dengan ikhlas, bukan kerana disuruh.”

“Buat apa pakai tudung kalau hati tak betul”

JAWAPAN :

Allah swt dan RasulNya telah mengarahkan seluruh wanita muslimah WAJIB untuk menutup aurat tidak kira sama ada seseorang itu ikhlas atau tidak, suka atau tidak, disuruh oleh orang lain atau terbit dari hatinya sendiri.

Sama seperti mendirikan solat, membayar zakat, puasa Ramadhan dan semua arahan serta larangan Islam yang lain, sama ada seseorang itu ikhlas atau tidak, terpaksa atau tidak.

Sekiranya ikhlas dijadikan alasan maka, ramai diluar sana tidak perlu solat 5 waktu kerana sukar mencapai tahap keikhlasan yang ingin dicapai.

Dalam Quran ada ke sebut tutup aurat hanya untuk orang yang ikhlas? Ada ke Quran sebut dah dapat hidayah baru kena tutup aurat?

Perlu diingatkan, jika seseorang menutup aurat secara ikhlas atau separa ikhlas, maka dia akan beroleh ganjaran sekadar keikhlasannya. Namun tanggungjawab fizikal yang diwajibkan oleh agama dikira sudah terlaksana secara zahirnya.

ATAU kata lainnya, tatkala itu dia hanya BERDOSA SEKALI iaitu kerana tidak melaksanakannya secara ikhlas, tetapi dia terhindar dari dosa tidak mengerjakan yang WAJIB ke atasnya secara zahir.

Namun jika dia degil dan tidak menutup aurat, atas alasan TIDAK IKHLAS, TIDAK MAHU HIPOKRIT dan sebagainya, tindakannya itu menjadikannya BERDOSA di sisi Allah secara fizikal dan juga spiritual, atau dalam kata lainnya, dia berdosa DUA KALI.

Dosa di level pertama dan kedua sekaligus, malah lebih musnah apabila dosa level pertama itu sangat mudah bercambah apabila ia berjangkit kepada orang lain, seperti apabila sahaja ada mata lelaki bukan mahram yang melihat, ketika itu dosa bukan hanya dua kali tetapi sebanyak mata lelaki yang melihat.

Adapun bagi mereka yang tidak ikhlas tadi, at least dia sudah TERSELAMAT dari cambahan DOSA dari mata lelaki.

=======================================================================================================================================================================================

MENUNGGU SERU UNTUK BERTUDUNG?

“Biarlah ianya datang daripada saya sendiri, bukan dipaksa sesiapa. Bila tiba masa, Insyaallah saya bertudung”

“Saya tahu hari itu akan tiba tetapi bukan sekarang”

“Insyaallah, apabila sudah berkahwin barulah saya bersedia”

JAWAPAN :

Jika bukan sekarang, maka adakah apabila sudah terlantar di rumah mayat baru ingin berubah? Sedarilah wahai diri, bahawa kematian akan datang secara tiba-tiba dan tiada sebarang jaminan umur masih panjang beberapa minggu lagi.


Nak tunggu seru tu sampai, tengok-tengok ajal yang datang. '"kiki emoticon

Perintah ALLAH takde kene mengene dengan hipokrit tak hipokrit.. ianya WAJIB, bukan kene tunggu hati ikhlas ke tak.

Fikirkan: Kalau golongan tak menutup aurat dikatakan baik, maka apa perlunya ALLAH turunkan hukum menutup aurat? Baik biar je semua perempuan Islam tak pakai tudung, asalkan baik kan? ALLAH saja suka-suka suruh pakai tudung ke? Tak kan...

Kepada kawan2, jangan salah anggap saya benci anda. Fikir betul2 sebelum buat persepsi. Saya tak kate golongan free hair ni jahat.. Tak. Bagusla kalau dia baik. Tapi kan lagi manis kalau dia lengkapkan kebaikan dia tu dengan mnutup aurat. Takde la sia-sia kebaikan yang dia buat tu, insya-ALLAH...

Cuma saye tensen laaa jugak bile golongan bertudung digunakan sebagai hujah untuk menutup ksalahan sendiri... kan..

======================================================================

ALLAH SWT BERFIRMAN :

“Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang bisa nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan jangan menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, putera-putera lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang ‘aurat wanita. Dan jangalah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka.Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” – Surah An-Nur ayat 31

==============================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================

12 ALASAN WANITA TIDAK ENDAH AURAT

1. SEMUA YG TUTUP AURAT, PASTI MASUK SYURGA KE?

Setiap umat Islam perlu beramal di sepanjang hayatnya kerana tiada seorang pun yang pasti dirinya akan memasuki syurga. Namun apa yang pasti, tidak menutup aurat, neraka menantinya.

Dalam sebuah hadis Rasulullah S.A.W ketika baginda dalam Israk dan Mikraj yang berbunyi "Aku menjenguk ke dalam neraka, maka kulihat kebanyakan penghuninya adalah kaum wanita, yang demikian disebabkan oleh kerana kurang taat kepada Allah dan Rasulullah dan suami mereka dan kerana banyak bertabarruj dedah aurat dan berhias-hias".

=============================================================

2. BERTUDUNG TAK SEMESTINYA BAIK

Bila Iblis tidak mahu mengikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Kenapa pula aku perlu sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Yang bertudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak semestinya baik..."

Firman Allah SWT yang bermaksud: "Hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertakwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan pencerobohan.” (Al-Ma’idah: 2)

.
=============================================================

3. MACAMLAH KAU BAGUS SANGAT NAK TEGUR AKU.. KAU DULU LAGI JAHAT

Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Dakwah itu satu tuntutan Islam. Selagi kamu Islam, dakwah tu diwajibkan walaupun kamu sendiri tidak sempurna. Sekurang-kurangnya, yang menegur itu telah insaf dan bertaubat.

Dari Abu Hurairah r.a, Rasulullah S.A.W bersabda: "Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

======================================================================

4. WALAUPUN KAMI BERPAKAIAN SEKSI, TAPI HATI KAMI BAIK

Adakah kamu mendakwa diri kamu mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan ia sudah cukup menjamin maruah diri kamu tanpa perlu menutup aurat dan kembali ke jalan Allah S.W.T?

Rasulullah S.A.W pernah bersabda ertinya: “Ketahuilah, bahawa di dalam diri anak Adam itu ada seketul daging, yang bila ianya baik maka baik seseorang itu, dan apabila buruk, buruklah amalan seseorang itu, ketahuilah, ia adalah hati” (Riwayat Muslim)

============================================================

5. PAKAIAN JARANG@KETAT, ITU HAK KAMI. KALAU TAK SUKA JGN TENGOK

Adakah kamu menjamin bahawa semua "Lekaki Ajnabi" mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

Firman Allah S.W.T yang bermaksud: "... dan janganlah kamu memperlihatkan perhiasan tubuh kamu kecuali yang zahir daripadanya..." (An-Nur: 31)

=============================================================


6. KAMI RASA PAKAIAN KAMI TIDAK SEKSI. TERPULANG PADA INDIVIDU YG MEMANDANG KAMI

Seksi atau tidak, kamu tetap berdosa walaupun hanya mendedahkan sehelai rambut @ bentuk tubuh kamu.

Firman Allah S.W.T yang bermaksud:"... dan janganlah kamu memperlihatkan perhiasan tubuh kamu melainkan suami kamu, bapa kamu, bapa mertua kamu, anak-anak kamu, anak saudara kamu, saudara-saudara perempuan kamu, perempuan-perempuan Islam atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan..." (An-Nur:31)

=============================================================

7. WALAU KAMI TIDAK BERTUDUNG, KAMI TETAP SOLAT & PUASA

Adakah kamu yakin bahawa seorang wanita Islam dijaminkan syurga dengan hanya bersolat 5 waktu dan berpuasa? Bagaimana dengan tuntutan Islam yang lain?

Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Perempuan-perempuan yang memakai pakaian tetapi masih seperti telanjang (dedah aurat) sehingga memalingkan pandangan lelaki ajnabi atas mereka, kepala mereka seperti bonggol unta Khurasan dan tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya pun" (Riwayat Muslim).

=============================================================

8. SUKA HATI KAMILAH NAK BERPAKAIAN MCM NI.. KAMI TAK SUSAHKAN HIDUP ORANG LAIN

Kamu salah, sebenarnya kamu telah menyusahkan ibu-bapa kamu, abang-abang kamu, adik-adik kamu, suami kamu serta orang lain, dengan menarik mereka ke neraka bersama kamu disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kamu.

Firman Allah S.W.T yang bermaksud:"Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isteri kamu, anak-anak perempuan dan isteri-isteri orang mukmin (yang benar-benar beriman), hendaklah mereka menghulurkan jilbab-jilbab mereka keseluruh tubuh mereka. Yang demikian itu supaya mereka lebih dikenali, kerana mereka tidak diganggu, dan Allah maha pengampun lagi maha Penyayang" (Al-Ahzab: 59)

=============================================================

9. APA YANG KAMI PAKAI, INI ANTARA KAMI DENGAN TUHAN

Adakah ini jawapan yang akan kamu berikan pada Mungkar dan Nangkir sewaktu disoal mengenai segala perintah Allah S.W.T nanti?

Firman Allah S.W.T yang bermaksud; “ Dan sesiapa yang derhaka kepada Allah dan RasulNya, dan melampaui batas-batas SyariatNya, akan dimasukkan oleh Allah ke dalam api neraka, kekalah dia di dalamnya, dan baginya azab seksa yang amat menghina." (An-Nisa:14)

=============================================================

10. KAMI BERPAKAI SEKSI MCM NI, SBB IKUT ARAHAN PHOTOGRAPHER @ PENGARAH FILEM UTK DISESUAIKAN DALAM SCENE KAMI DEMI MENCARI REZEKI YANG HALAL

Kamu telah meletakkan arahan-arahan mereka itu lebih tinggi berbanding perintah Allah S.W.T. Adakah mencari rezeki dengan mengengkari perintah Allah S.W.T itu adalah sesuatu yang halal di sisi Islam?

Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud: “ Sesungguhnya roh al-Qudus telah datang kepada aku memberitahu bahawa seseorang itu tidak akan mati selagi tidak sempurna rezeki Allah S.W.T. kepadanya. Maka takutlah kepada Allah S.W.T. dan berusahalah dengan baik; dan lambatnya datang sesuatu rezeki itu janganlah menjadi pendorong kepada kamu untuk melakukan usaha mencari rezeki berbentuk maksiat kerana sesungguhnya rezeki Allah S.W.T. tidak akan dapat diperolehi melainkan dengan cara ketaatan.” (Riwayat Ibn Majah dan al- Tabrani)

=============================================================

11. BUKAN KAMI TAK MAHU TUTUP AURAT, CUMA MASIH BELUM SAMPAI SERU

Berdoalah supaya seruan keinsafan itu datang sebelum tibanya Izrail. Seruan untuk menutup aurat sudah ada dalam Quran 1400 tahun dahulu.

Firman Allah S.W.T yang bermaksud: “...dan juga orang-orang Yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka - dan sememangnya tidak ada Yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah -, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji Yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya)”. (Al-'Imran: 135)

=============================================================

12. TAKKAN NAK BUAT PERUBAHAN SECARA DRASTIK? SLOW-SLOW LA...

Sewaktu malaikat Izrail menjalankan tugasnya mencabut nyawa makhluk-makhluk dunia, ianya akan turun ke dunia bersama-sama dengan dua kumpulan malaikat iaitu malaikat Rahmat dan malaikat Azab. Kumpulan manakah yang akan kamu pohon untuk diperlahankan...?

Firman Allah S.W.T yang bermaksud:“Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup ‘aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur)”. (Al-A‘raaf: 26)

==========================================================================================================================

RAMBUT ITU AURAT YANG WAJID DITUTUP (DALAM QURAN DAN HADIS)

Klik sini :

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=816149808434323&set=t.1045998845&type=3&theater

============================================================================================================================

KESIMPULAN

Sesiapa yang memerangi Islam, maka mereka harus DITENTANG tanpa mengira apapun agamanya.

Rasulullah SAW dan sebahagian besar para sahabatnya adalah bangsa ARAB yg berpegang pada dasar ISLAM, menentang Abu Jahal serta pendokongnya yg juga dari kalangan bangsa ARAB yg berpegang di atas dasar KEBANGSAAN.

**Manusia yang mempunyai hati tetapi tidak mahu memahami dengannya,mempunyai mata tetapi tidak mahu melihat,mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar (ajaran dan nasihat) mereka itu seperti binatang ternakan,bahkan lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. (Surah Al A'raf Ayat 179)

p/s: Kenapa kebelakangan ini banyak malapetaka menimpa negara kita? #PrayForMalaysia?? Mcm mana Allah nk makbulkan doa kalau maksiat dibiarkan berleluasa? Sama2 kita buka hati dan minda...

Allah SWT berfirman :

Jika sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya. (AL A’RAAF 96)

Nazi & Zionis.. dua2 ciptaan roth


Nazi & Zionis.. dua2 ciptaan roth

Nazi & Zionis.. dua2 ciptaan roth

p/s: sebenarnya Nazi bunuh yahudi Orthodox (Taurat), kerana mereka menentang penubuhan negara Israel dan anti perang.... siapa yang Nazi tak bunuh? siapa yg Nazi tinggalkan utk kita?
Ya, yahudi zionis penganut agama syaitan Talmud.. (Rothshild,Rockefeller etc)

Sbb tu dlm Gereja Syaitan Anton Lavey ada simbol Nazi.. Nazi itu singkatan kepada ASHKENAZI, iaitu nama keturunan yahudi..


Zenithgolds.com adalah suatu syarikat dari U.K.


cara buat duit dengan pajak emas, cara membuat duit dengan emas, buat duit dengan emas, buat duit emas, buat duit jual beli emas, buat duit dengan dinar emas, cara buat duit dengan emas 2014, cara buat duit dengan emas, buat duit dengan emas 2014, buat duit guna emas, buat duit dari emas, bagaimana membuat duit dengan emas, cara buat duit guna emas, buat duit melalui emas, cara buat duit melalui emas, bagaimana buat duit dengan emas, buat duit dengan emas fizikal, buat duit dengan pajak emas, buat duit pajak emas, buat duit dengan emas 2016, cara buat duit dengan emas 2016,

zenithgolds.com adalah suatu syarikat dari U.K. Ia tidak tertakluk pada perlembagaan Negara Malaysia. Ia memasarkan emas keseluruh dunia dengan kaedah pemasaran Affiliate. Pemasaran affiliate ini baru dilancarkan pada 12 sept 2014 sedangkan Syarikat Zenith Gold Limited telah wujud sejak tahun 1981. Ia merupakan antara pelabur terbesar kepada perlombongan emas kos rendah di Mulatos, Mexico. Zenith Gold Limited juga pengeluar dan pengilang jongkong emas tulin 99.99%, dan berurusniaga dengan banyak syarikat emas yang terkemuka dunia seperti PAMP SUISE, VALCAMBI, ROYAL MINT, METALOR (sekadar beberapa nama) dan lain-lain. Selain itu, Zenith Gold Limited juga merupakan pengeluar mesin emas (gold vending machine) seperti yang digunapakai di negara2 maju U.K., U.S. dan Dubai.

Tiga (3) platfom utama yang ditawarkan oleh zenithgolds membolehkan anda menjana pendapatan dan keuntungan sebanyak yang mungkin kerana penglibatan anda dalam zenithgolds menguntungkan diri anda dan zenithgolds. "Win-win situation". Tiga (3) platfom tersebut adalah:

1. Simpanan Kompauning (400 hari)
2. Global Affiliate Program ( ZEN- Zenith Enterpreneur Network)
3. Individual Retirement Account (IRA) - belum dilancarkan.


Platfom pertama ini dikira pasif kerana anda membuka akaun emas zenithgolds dan zenithgolds menguruskan wang anda dengan cara kompauning selama 400 hari berdasarkan naik turun harga/nilai emas yang berlaku di bursa saham emas. Hasilnya seperti yang sudah berlaku adalah 7x ganda modal pelaburan. Anda boleh merancang masa depan anda sendiri.

Platfom yang kedua adalah pendapatan aktif, yang mana terdapat lima (5) bonus utama yang ditawarkan iaitu:

1. Bonus Referral 30% daripada nilai CV. Bonus ini boleh berlaku berkali-kali dari seorang downline. Kerana jika downline membuat pelaburan kali kedua, penaja akan mendapat Bonus Referral sekali lagi.

2. Dual Team Bonus 40% daripada nilai CV. Bonus ini tidak mengira berapa ramai yang anda taja tetapi ia mengira berapa CV yang terkumpul di kiri dan kanan anda. Terdapat "flushing" setiap bulan. Setakat yang sudah berlaku, ia mampu memberi pendapatan harian kepada yang aktif menaja.

3. Matching ETA Bonus 3% daripada nilai CV setiap level sebanyak 5 level. Bonus ini sangat istimewa kerana zenithgolds membayar anda 3% berdasarkan jumlah semua pelaburan downline anda sehingga lima level. Syarat minima bagi bonus ini adalah menaja 5 orang sahaja.

4. Placement Bonus 1% daripada nilai CV setiap level sebanyak 20 level. zenithgolds membayar 1% kepada semua orang yang berada di dalam rangkaian anda walaupun bukan anda yang taja. Jika downline anda menaja orang lain, dia akan mendapat 1% dan anda juga mendapat 1%. Setakat yang telah berlaku, jika seorang downline anda membuat pelaburan lagi, anda mendapat 1%, upline dia juga mendapat 1% dan dia sendiri pun mendapat 1% tersebut.

5. Reward Car. Bonus ini akan mengira jumlah keseluruhan CV yang telah "flushing" dari dual team bonus tadi selama 3 bulan berturut-turut.
125,000 CV kiri dan kanan = BMW 3 siries
500,000 CV kiri dan kanan = BMW 5 siries
2,000,000 CV kiri dan kanan = BMW 6 siries

Berdasarkan pelbagai bukti-bukti yang telah ada daripada orang-orang yang terawal, zenithgolds sememangnya boleh menjana pendapatan sehingga RM100,000 atau lebih dalam sebulan bergantung kepada kerajinan dan usaha setiap orang.

Memanglah sedap cerita untung kan. Tapi apakah risiko dalam pelaburan di zenithgolds? Tidak ada perniagaan atau pelaburan yang tidak berisiko. Walaupun zenithgolds menawarkan pelaburan emas yang berisiko rendah, namun risikonya tetap ada.

Antara risiko-risiko besar yang boleh terjadi ialah:-

1)Bencana alam di mexico.
Sudah terbukti terdapat negara dan syarikat yang mengalami kerugian besar kerana tragedi gempa bumi, tsunami, puting beliung dan sebagainya.

2) Peperangan.
Sudah terbukti bahawa kebanyakan syarikat2 yang berada dalam peperangan mengalami risiko tinggi samada kerugian yang tinggi atau tutup/bankrap.

3) Syarikat Tutup.
Sudah terbukti jika syarikat tutup para pelabur akan mengalami kerugian. Itu jelas dan nyata.

Risiko-risiko kecil.

1)Seperti yang anda tahu, bahawa di zenithgolds ini untung sama2 untung dan rugi sama2 rugi. Buktinya boleh dilihat di dalam akaun masing-masing jika profit hari ini 0.88%, semua pelabur tak kira siapa anda mendapat profit 0.88% tersebut. Jika 0.9% begitulah juga. Dan jika 0.5% begitulah juga, jika dibawah 0.5% ruginya kita semua rugi jugalah. Bak kata pepatah melayu, jikalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai. (Bagi pelabur bijak rate 0.5-2.0% adalah bahasa jelas tentang untung rugi kerana 0.5% adalah paras lantai, sementara 2.0% adalah paras siling)

2)Tiada beza mereka yang melabur usd100 dan usd1000 kerana peratus profit sama bagi semua tidak kira jumlah modal. Jadi, yang mana labur 100 akan tunggu 400 hari tapi jumlah profitnya sudah tentu tak sama dengan yang melabur 1000 sedangkan masa menunggunya sama iaitu 400 hari. Laburlah lebih untuk mendapat lebih.

3)75% dari modal dikira lupus kerana pembayaran fi fi dan caj di luar negara dan hanya 25% sahaja dilaburkan untuk kompaunding. Jadi, tak ada isu dah modal terjamin ke apa, jamin macamana? Dah lupus pada hari pertama. Tetapi risiko ini adalah biasa dalam pelaburan.

Jadi, apakah zenithgolds ini scam? Masihkah sama dengan skim cepat kaya? Jawapannya hanya pada ilmu yang anda ada. Jika inginkan ekspress income/money game dan seanteronya, zenithgolds bukan pilihan anda. Jika inginkan perubahan yang positif tanpa menggugat perniagaan/pelaburan lain marilah melabur di zenithgolds.

Sila tanya diri anda berapa cepat anda boleh mendapat keuntungan melalui skim cepat kaya? Adakah 400 hari suatu masa yang cepat untuk kaya? Sila tanya diri anda apakah berbaloi jika anda melabur di zenithgolds dengan suatu jumlah dan selepas 400 hari, anda melipatgandakan wang anda tu sebanyak 7 kali tanpa menaja sesiapa pun. Atau apakah berbaloi jika sambil melabur, anda kongsikan maklumat pelaburan zenithgolds ini kepada orang lain dan menjana pendapatan sampingan sekurang2nya RM1000 atau lebih sebulan? Anda juga mampu mengumpul aset berbentuk emas fizikal tanpa anda sedari, mungkin sekarang anda belum nak jual, tetapi apabila harga emas naik tinggi 4 tahun akan datang, tidakkah ia boleh memberi kesejahteraan pada diri anda nanti?
Tepuk dada tanya selera...

Lambat... tinggal,berminat Wassap: 0195527632

Bagaimana nk bergerak dlm bisnes ni


Bagaimana nk bergerak dlm bisnes ni ⁉ Apa yg perlu kita ada ⁉ mcm mn ⁉

1⃣ Kita kena faham sistem dulu. Jk kita fhm sng kita nk terangkan kat kawan2. Kumpulkan bahan2 penting, gambar2 penting. Jadikan 1 folder🗂
2⃣ Kita bkn jual brg atau kejar target brp kena capai, tp kita hny share/kongsi peluang kpd org ln. Bt biznes ni bersama membina empayar masing2. 🌎
3⃣ Bkn join hari ni, hari ni terus dpt income. Ini semua bergantung pd rezeki masing2. Nama pn biznes adatnya ada gagal ada berjaya. Tp jgn cipta gagal selamanya. Semua yg berjaya pd masa skrg bermula dari gagal dahulu. 💪
4⃣ Jgn stress2 jk blm dpt org join kita pd permulaan bisnes, tp ambil peluang belajar nk jd mcm org yg berjaya🎖
5⃣ Yakinkan org. Siapa nk yakin dgn aku kan??? Itu kita kena buang jauh2 dlm diri kita, kena yakin dgn diri sendiri. Jk yakin blm ada bermaksud kita blm abis belajar lg. Benda ni kena ade minat. 😍😍😍
6⃣ Kuasai plan marketing dn kuasai FB & media sosial yg ln. Dunia tu bkn org ln yg pny tp kita pny. Jadi buat jer...jgn fikir org nk ckp apa. 🗣
7⃣ Jgn malu jk ingin mulakan bisnes ni. Takut kwn ejek, sindir atau dikata mcm2 diblkg. Tny diri sendiri, dia atau anda yg nk berjaya???😎
8⃣ Jk ada soalan yg agk rumit, share dlm group WhatsApp, bincang sama2 belajar sama2. Ini lah big family ZENITH GOLDS, kita semua dlm ni. 👍👍👍
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
Kita buat bersama sama.
Kita buat berterusan. Jgn berhenti buat. 🎯🎯🎯
Jgn tunggu org lain berjaya baru nk buat. 🤔🤔🤔
Anda tunggu apa lagi??? Anda tunggu??? RUGI TUNGGU!!! 😒😒😒
Anda tengok org lain berjaya??? 👔
Anda untung ke tengok org dah berjaya??? 😇
Anda tunggu bukti??? 🏧
Jgn tunggu bukti. Nanti anda RUGI tunggu bukti
My Whatsapp:0195527632

cara buat duit dengan pajak emas, cara membuat duit dengan emas, buat duit dengan emas, buat duit emas, buat duit jual beli emas, buat duit dengan dinar emas, cara buat duit dengan emas 2014, cara buat duit dengan emas, buat duit dengan emas 2014, buat duit guna emas, buat duit dari emas, bagaimana membuat duit dengan emas, cara buat duit guna emas, buat duit melalui emas, cara buat duit melalui emas, bagaimana buat duit dengan emas, buat duit dengan emas fizikal, buat duit dengan pajak emas, buat duit pajak emas, buat duit dengan emas 2016, cara buat duit dengan emas 2016,

cara buat duit dengan pajak emas, cara membuat duit dengan emas, buat duit dengan emas, buat duit emas, buat duit jual beli emas, buat duit dengan dinar emas, cara buat duit dengan emas 2014, cara buat duit dengan emas, buat duit dengan emas 2014, buat duit guna emas, buat duit dari emas, bagaimana membuat duit dengan emas, cara buat duit guna emas, buat duit melalui emas, cara buat duit melalui emas, bagaimana buat duit dengan emas, buat duit dengan emas fizikal, buat duit dengan pajak emas, buat duit pajak emas, buat duit dengan emas 2016, cara buat duit dengan emas 2016,

cara buat duit dengan pajak emas, cara membuat duit dengan emas, buat duit dengan emas, buat duit emas, buat duit jual beli emas, buat duit dengan dinar emas, cara buat duit dengan emas 2014, cara buat duit dengan emas, buat duit dengan emas 2014, buat duit guna emas, buat duit dari emas, bagaimana membuat duit dengan emas, cara buat duit guna emas, buat duit melalui emas, cara buat duit melalui emas, bagaimana buat duit dengan emas, buat duit dengan emas fizikal, buat duit dengan pajak emas, buat duit pajak emas, buat duit dengan emas 2016, cara buat duit dengan emas 2016,

Hidung Macam Hippo! – Sering Dikutuk ‘Buruk’, Ini Respon Siti Sarah


Hidung Macam Hippo! – Sering Dikutuk ‘Buruk’, Ini Respon Siti Sarah

Baca luahan Siti Sarah apabila ada yang sering menyamakan dan menghina hidungnya

 Saya teringin sangat nak tau, sebagai manusia biasa, apakah yg akan anda lakukan sekiranya orang mengutuk dan menghina pada rupa anda?

 Perkara ini berlaku pada saya bukan dari semalam atau dua tiga tahun lalu, perkara ini sudah lama berlaku dalam hidup saya, saya mula menyedari yang saya tak sama macam org lain seawal saya bersekolah.

 Alah dipanggil hodoh , badak ! Apa lah sangat .. Pada awal tadika ada budak panggil saya“hidung awak macam BABI” saya marah dan pangil die nenek kebayan ..hahahahaha

 Lalu budak tu marah dan menagis sebab saya panggil die nenek kebayan .. Ha biasa la budak2 .. Masuk sekolah rendah sama jugak.. Tapi dah biasa, masuk sekolah menengah ???? hampir setiap hari kene ejek HIDUNG HIDUNG HIDUNG, sampai kadang-kadang mengelak nak naik bas, tunggu dah tak ramai, baru naik bas..

 Nasib baik ada kawan @yatie_zul n @azucarmoreena die org cakap, kau ala2 black, pernah terlintas di hati (aku nak pegi buat hidong ) supaya orang dah tak boleh cakap lagi.. Tapi fikir-fikir balik ,orang tak akan berhenti bercakap, cantik macam mana pun org tetap akan kutuk , bila dah kawin besalin lagi org kutuk gile2 gemok, hidong besa, macam2 lagi ..

 Ini bahagian cerita saya yang sebenarnya ,banyak lagi tapi panjang sangat kalau saya nak tulis hahahah.. Saya tak penah bercakp pon pasal bende ni.. Cuma kadang2 terkesan jugak ???? tapi saya akan fikir macam ni (Aku ada 3 org anak yg menganggap aku perempuan paling cantik dalam dunia hahahaha dan aku ada suami maharajalawak hahahah memang bahagia hidup aku …. ) sekian

Sumber : Siti Sarah

Miskin Tapi Buat Majlis Kahwin Besar-Besaran, Semata-Mata Kerana


Miskin Tapi Buat Majlis Kahwin Besar-Besaran, Semata-Mata Kerana

Hari ni genap 7 bulan arwah ayah aku pergi. Aku orang miskin, bukan bermaksud aku rendahkan usaha titik peluh ibu bapa aku, cuma adik beradik aku ramai, pendapatan mencukupi yang perlu sahaja, tak lebih. Adik beradik aku kahwin semua simple, walimah pun makan laksa je, aku seorang yang nak belajar sampai PhD, life aku memang dengan buku je.


Tapi bila sampai tahun akhir aku di kampus, ayah terima lamaran lelaki untuk aku, lamaran yang sebelum ni ayah semua tolak. Aku ikut kata mak ayah, sebab aku yakin, takde mak ayah nak anak gadis dia hidup dengan lelaki durjana, Pilihan mak ayah mesti terbaik untuk jaga puteri mereka. Ayah pilih tarikh nikah kami. Tapi aku berjanji dengan diri aku, kalau aku kahwin aku nak buat besar-besar, mewah sebab mak ayah aku selalu happy tengok anak orang lain kahwin dengan besar-besar. Sebab mak ayah aku orang susah dari kecik (mak cerita) jadi aku berjanji aku nak bagi mak ayah rasa mewah walaupun sehari di hari perkahwinan aku.

Ayah minta aku supaya nanti ada pelamin, (segala benda yang family aku tak pernah rasa). Btw, belanja perkahwinan aku tanggung sendirian walaupun bakal suami aku orang kaya, aku tak minta sesen pun, aku bukan jenis yang suka bergantung dengan duit orang. Aku jual laptop, handphone aku untuk preparation perkahwinan, aku buat handwritting note then aku jual, duit aku kumpul untuk buat mak ayah aku dapat rasa lebih dari biasa bukan sebab aku nak kahwin dengan mewah.

Alhamdulillah, aku tak tahu dari mana datangnya duit, majlis berlangsung denagn mewah, ayah aku orang paling happy, dapat duduk atas pelamin dengan mak. Ayah tak suka bergambar, tapi di hari perkahwinan aku, semua gambar ada gambar ayah mak. Aku nangis tengok adik beradik dengan mak ayah dapat rasa semua tu, makan mewah sikit dari biasa. Seminggu lepas aku kahwin ayah aku pergi mengadap Ilahi, ayah tinggalkan aku pada suami yang sangat memahami dan bertanggungjawab macam ayah. Tapi at least, aku puas sempat penuhi apa yang ayah aku nak rasa, merasa pelamin dan sedikit hidup senang sebelum beliau pergi selamanya.

Kini, setiap kali aku tengok gambar kahwin, aku tengok ayah. Setiap kali tidur, ayah selalu datang usap kepala aku, kalau aku demam, ayah selalu datang bawa senyuman dalam mimpi aku. Kini, aku di sem terakhir, langkah aku lesu tanpa semangat dan dorongan dari ayah, walaupun kami miskin, kami tak pernah miskin dari kasih sayang dan dorongan dari mak ayah. Kini, anak-anak ayah sudah berjaya, kakak-kakak aku sudah di PhD, abang aku kerja senang, tinggal mak sorang kami tatang bagai raja hingga akhir hayat.

Pengajaran, korang jangan fikir orang kahwin mewah tu semata-mata nak menunjuk, mungkin ada tujuan lain seperti aku untuk bahagiakan family rasa lebih sikit dari biasa walaupun diri sendiri derita utk cari duit. Lebih dari biasa je, jangan sampai melebih, membazir. Moga usaha aku ikhlas untuk bahagiakan mak ayah dapat ganjaran di sisi Allah. Aku rindu ayah.

Kongsi Secawan Milo & Roti Canai Dengan 5 Anaknya – Bapa Ini Buat Kita Rasa Bagai ‘Ditampar’


Kongsi Secawan Milo & Roti Canai Dengan 5 Anaknya – Bapa Ini Buat Kita Rasa Bagai ‘Ditampar’


Aku ditampar di warung kopi.

Pagi tadi sewaktu mengeteh di kedai Along, saya lihat ada seorang bapa datang bersama anaknya yang masih kecil, semuanya 5 orang. Sampai di pinggir warung, mata si bapa terkebil-kebil mencari sudut yang tidak panas. Dia mahu kawasan yang redup untuk anak-anak.

Sambil hirup perlahan teh o panas dan menyuap roti canai garing ke dalam mulut, saya perhatikan saja keluarga ini. Datanglah Jonos ke meja mereka. Si Jonos budak muda yang berkuli dengan Along setiap pagi.

" Pagi bang, mai saya ambil order minum dulu. Nak minum apa ?".

" Hmm, bagi milo satu dengan air suam empat", balas si bapa tadi.

" Makan apa bang ? " soal Jonos.

" Buat roti canai 3, potong halus, banjir ya", pesan si bapa.

Naluri kebapaan saya ini bagaikan dapat membaca apakah yang bakal berlaku sekejap lagi. Air teh saya mula terasa tawar, roti canai depan mata saya kuis-kuis dengan sudu sambil bermain perasaan. Allahu..

Sebaik minuman dan makanan yang dipesan tadi sampai ke meja mereka. Si bapa mencampurkan secawan milo tadi ke dalam empat cawan air suam anak anaknya. Si anak mengangkat tangan serentak sambil membaca doa makan. Kedengaran perlahan, " Bismillahirahmanirahim, Allahumma barik lana fi ma razak tana. Wa qina azabannar. Amin".

" Hah, minum slow-slow air milo tu ya" kata si bapa.

Roti canai banjir tadi juga dibahagikan seorang sedikit. Maka berkongsilah sesuap dua adik beradik ini. Roti canai Along memang sedap dan terkenal di sini, terpancar sinar ceria dan suka di wajah mereka semua.

Tidak ada seorang pun anak-anak yang mengeluh. Tidak ada seorang pun antara mereka yang nakal. Semuanya duduk tertib, makan dan minum dengan sopan sekali. Seolah mereka mengerti nilai sebuah kesyukuran di pagi ini.

Tidak sampai 20 minit, mereka habis makan dan berlalu pergi. Saya kembali merenung roti canai yang sudah kembang di dalam pinggan. Kepala terus berfikir, pengajaran apakah yang Tuhanku mahu ajarkan di pagi hari begini ?

Sahabat, terkadang kita merasakan hidup kita sudah cukup susah apabila diuji dengan sedikit masalah. Rupa-rupanya masih ada yang lebih susah berbanding kita. Bukan kesusahan itu yang mahu kita nikmati, tetapi nilai disebalik setiap situasi itulah yang patut kita syukuri.

Sungguh, aku seperti ditampar di warung kopi.

Boleh kongsi cerita ini dengan semua orang yang kita sayang.

HARGA RASMI OPPO F1 PLUS, SEKITAR RM 1900


HARGA RASMI OPPO F1 PLUS, SEKITAR RM 1900

Pengeluar telefon, jenama Oppo telah merasmikan produk terbaru mereka iaitu Oppo F1 Plus. Telefon ini akan dilancarkan secara rasminya  pada esok iaitu 7 April dan  awal hari ini, telefon pintar ini telah dibuka untuk tempahan melalui kedai atas talian rasmi Oppo Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif Oppo, Encik William Fang telah memuat turun satu gambar Oppo F1 Plus di akaun Facebook peribadi beliau dengan memberitahu harga penjualan telefon pintar ini akan berada pada kadar RM 1,500-RM2,000 dan terdapat  lagi satu sumber dari Facebook, iaitu kedai konsep Oppo Ipoh Garden Tesco mengesahkan Oppo F1 akan dijual pada harga RM 1,898.

Oppo F1 Plus ini hadir dengan skrin paparan IPS LTPS AMOLED berukuran 5.5 inci, cip pemprosesan Octa dengan berkelajuan 2.0Ghz, 4GB RAM, 64GB memori simpanan dalaman dan bateri berkapasiti 2,850mAh yang menyokong proses pengecasan pantas.

Selain itu, telefon pintar ini juga hadir dengan kamera utama 13MP, juga terdapat kamera selfie sebanyak 16MP dengan aperature f/2.4 untuk di hadapan dan f/2.0 di bahagian belakang.

Oppo F1 Plus ini jugak akan hadir dengan sokongan dwi-SIM (nano+nano), slot microSD (tambahan 128GB), Wifi 802.11b/g/n, sistem GPS dan ColorOS 3.0 yang berasaskan Android 5.1 Lollipop.

Oppo menawarkan dua jenis warna untuk peminat jenama ini iaitu warna emas dan juga emas ros. Tiada warna putih untuk model ini. Tapi tetap cantik. Hanya di ohGeekz.


10 IJAZAH YANG PALING SENANG DAPAT KERJA DI MALAYSIA



Hari demi hari, kos kehidupan semakin meningkat namun adakah tahap pembelajaran dan ijazah kita mampu menampung kehidupan kita di masa akan datang.

Selain berdasarkan minat dalam sesuatu jurusan, perkara yang penting untuk anda titik beratkan sebelum mengambil keputusan melanjutkan pengajian adalah adakah jurusan yang dipilih itu mempunyai skop peluang pekerjaan yang besar.

Kerana sudah pasti kita tidak mahu menganggur sebaik sahaja tamat pengajian kan? Jadi semak dulu senarai 10 ijazah yang paling senang mendapat pekerjaan di Malaysia.

1. Perubatan dan Pergigian (94.7% Kadar Penggajian)
Perubatan dan Pergigian (94.7% Kadar Penggajian)


Dengan kos pengajian termahal iaitu sekurang-kurangnya RM100,000 selama 4 tahun, bidang perubatan dan pergigian menjanjikan peluang pekerjaan hampir 95% selepas tamat tempoh pembelajaran.

Prospek kerjaya: Doktor, pakar bedah dan doktor gigi.

2. Sains Veterinar (85.3%)
Sains Veterinar (85.3%)


Tempat kedua pula adalah bidang rawatan kesihatan haiwan. Walaupun sebelum ini bidang sains veterinar banyak mencetuskan debat dan kontroversi lebih-lebih lagi isu yang melibatkan doktor Muslim dan haiwan yang perlu disamak setelah disentuh, namun kesedaran yang semakin meningkat terhadap nilai kasih sayang kepada haiwan menaikkan populariti program pengajian ini.

Prospek kerjaya: Doktor haiwan, pakar biologi haiwan dan penyelidik syarikat farmaseutikal haiwan.

3. Subjek berkaitan perubatan (79.8%)
Subjek berkaitan perubatan (79.8%)


Pengajian yang merangkumi pengajian kesihatan fizikal secara holistik ini tertumpu kepada satu-satu cabang dalam bidang perubatan.

Prospek kerjaya: Pakar psikologi, ahli fisioterapi dan pakar anaestetik.

4. Seni bina, pembinaan dan perancangan (71.3%)
Seni bina, pembinaan dan perancangan (71.3%)


Kursus ini unik kerana menggabungkan kedua-dua bidang ilmu sains dan kemanusiaan. Malah bidang ini memberi sumbangan terus ke arah pembentukan persekitaran manusia seprti pembinaan bangunan dan perancangan sesebuah penempatan.

Prospek kerjaya: Arkitek, pelukis pelan dan perancang bandar.

5. Kejuruteraan dan teknologi (62.8%)
Kejuruteraan dan teknologi (62.8%)


Secara umumnya, bidang ini ada banyak persamaan dengan kursus #4. Ini kerana, ahli teknologi kejuruteraan sering bertanggungjawab bagi reka bentuk dan pembangunan. Graduan teknologi kejuruteraan boleh bekerja di bidang besar seperti industri, termasuk pembuatan, pembinaan, perindustrian, penyelenggaraan, dan pengurusan.

Prospek kerjaya: Pereka bentuk produk, pembangunan sistem, jurutera, operasi teknikal dan kawalan kualiti.

6. Sains komputer (59.1%)
Sains komputer (59.1%)


Sains komputer secara umumnya adalah pengkajian perhitungan dan pemprosesan maklumat, sama ada dari segi perkakasan mahupun perisian, sesuai dengan peredaran zaman yang semakin berteknologi tinggi.

Prospek kerjaya: Pengaturcara, eksekutif IT, perekabentuk grafik, multimedia dan animasi dan jurtera rangkaian.

7. Pendidikan (59.1%)
Pendidikan (59.1%)

Ijazah ini sesuai untuk mereka yang berminat dalam bidang psikologi dan sosiologi pendidikan manusia. Selain itu, kursus ini turut mempertingkatkan kesedaran tentang peranan perkembangan kognitif, fizikal, emosi, kreativiti, bahasa dan estetika manusia.

Prospek kerjaya: Guru, pembantu penyelidik bagi badan bukan kerajaan, tutor peribadi.

8. Pengajian perniagaan (49%)
Pengajian perniagaan (49%)


Kursus yang menyediakan penuntut dengan kemahiran pentadbiran, pengurusan sumber manusia, perakaunan, kewangan, pemasaran, insurans, perbankan dan juga keusahawanan.

Prospek kerjaya: Penolong pegawai pelaburan, penolong pegawai operasi, usahawan dan agen insurans.

9. Sains matematik (47.1%)
Sains matematik (47.1%)


Bidang ini berkaitan dengan matematik dan statistik serta memupuk kebolehan untuk menggunakan teknik dan kaedah kuantitatif yang bersesuaian untuk menjalankan analisis, penyelidikan, ramalan dan perancangan dalam persekitaran industri.

Prospek kerjaya: Penyelidik statistik, eksekutif kawalan mutu, penganalisa perniagaan dan eksekutif bank.

10. Pengajian sosial (44.9%)
Pengajian sosial (44.9%)


Satu bidang atau disiplin ilmu yang mengkaji struktur dan sifat-sifat kelompok manusia. Jangan tak tahu, bidang ini sebenarnya merangkumi cabang-cabang ilmu yang luas seperi geografi, ekonomi, sains politik dan sosiologi.

Prospek kerjaya: Pakar kriminologi, penjaga arkib sejarah, penganalisa pemasaran dan pensyarah.

KEJUARAN CSGO TERBESAR MLG COLOMBUS MAJOR DIJUARAI LUMINOSITY GAMING DARI BRAZIL


KEJUARAN CSGO TERBESAR MLG COLOMBUS MAJOR DIJUARAI LUMINOSITY GAMING DARI BRAZIL

Kejuaran permainan video kompetetif "CSGO" terbesar pernah diadakan iaitu MLG Colombus 2016 telah dimenangi oleh pasukan  Luminosity Gaming. Mereka telah bertemu dengan wakil dari Ukraine iaitu Navi' pada peringkat akhir pertandingan.

Sebanyak 16 pasukan telah menyertai kejuaraan ini untuk mendapatkan hadiah utama iaitu wang tunai sebanyak hampir RM 2 Juta. Kesemua pasukan datang dari pelbagai negara terutamanya dari benua eropah. Antara pasukan kegemaran yang menyertai kejuaraan ini adalah Fnatic,  Navi', NIP, Envy, dan G2 Esports.

Sepanjang perjalanan dari peringkat kumpulan dan kalah mati, pasukan dari Brazil ini tidak melalui jalan mudah apabila di peringkat kumpulan, mereka berada di kumpulan A yang dianggotai pasukan NIP dan Flipsid3. Namun begitu,mereka telah berjaya mengalahkan beberapa pasukan handal dan akhirnya menjuarai kejohanan ini.

Tahniah buat pasukan  Luminosity Gaming atas usaha mereka menjuarai kejohana ini. Agak-agak, bila pasukan dari Malaysia boleh mengharumkan nama negara seperti mereka. Majulah sukan E-sport untuk negara !!!

PERATURAN TERBARU UNTUK PENIAGA ONLINE


PERATURAN TERBARU UNTUK PENIAGA ONLINE

Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sedang merangka peraturan baru di mana para peniaga yang menggunakan di atas talian akan diwajibkan mendaftar dengan suruhanjaya ini, SSM juga telah mengesahkan bahawa peraturan ini turut tertakluk kepada mereka yang ingin menjual walaupun hanya satu barang (seperti jualan di dalam laman Mudah.my)

Menteri KPNDKK, Dato' Seri Hamzah berkata walaupun pengguna hanya ingin menjual satu unit telefon pintar, mereka harus mendaftar terlebih dahulu dengan SMM dan barang tersebut harus dijual dalam masa hanya 30 hari.

Jika barang tersebut tidak terjual dalam tempoh yang ditetapkan, mereka harus melakukan pendaftaran baru yang memberikan tempoh tambahan 30 hari lagi.

Dato' Seri Hamzah Zainuddin juga menyatakan langkah ini adalah untuk melindungi penggua daripada sebarang kes penipuan selain memastikan hak pengguna terjamin. Tetapi, jika peraturan secara atas talian ini berkuat kuasa, proses penjualan atas talian akan menjadi lebih rumit.

Pengumuman ini dibuat selepas Suruhajaya Komunikasi dan Multimedia mencadangkan supaya kesemua blog dan media atas talian untuk berbuat sedemikian. Hal ini dilihat sebagai satu langkah untuk memastikan kesemuua aktiviti atas talian rakyat Malaysia dapat dipantau oleh pihak berkuasa.

Walaupun langkah ini akan membuat para pembeli rasa lebih terjamin, tapi impak kepada peniaga kecil-kecilan yang cuba mencari pendatapatan tambahan dengan menjual barangan menggunakan media sosial seperti Facebook dan Instagram akan menjadi lebih sukar.


Kreatif, apabila bas-bas lama dijadikan hotel !


Kreatif, apabila bas-bas lama dijadikan hotel !

Bustel, Pantai Klebang Melaka sumpah best. Satu bas ada dua bilik. Satu bilik rege dia RM 90. Kalau weekends (jumaat and sabtu) RM 130. Bilik dia kecik dan selesa. Aircond sejuk dan ada TV.

Kreatif, apabila bas-bas lama dijadikan hotel !

Kreatif, apabila bas-bas lama dijadikan hotel !

Kreatif, apabila bas-bas lama dijadikan hotel !

Kreatif, apabila bas-bas lama dijadikan hotel !

Meowww kalau mood 'malas' dia mai


Meowww kalau mood 'malas' dia mai, macam ni laaa depaa..

Meowww kalau mood 'malas' dia mai, macam ni laaa depaa..

















Apa yg penting.. kerjasama..!!


Apa yg penting.. kerjasama..!!


Biasa nampak org bersilat jer depan pengantin


Biasa nampak org bersilat jer depan pengantin.. tapi hat ni rare sikit.. Juru silat import khas mai dr luaq negara..

Biasa nampak org bersilat jer depan pengantin

Puas kalau makan ketam macamni


Puas kalau makan ketam macamni. besaq sungguh. Entah berapa pulak harganya kan.. 😂😂😂😂

Puas kalau makan ketam macamni

Puas kalau makan ketam macamni

Puas kalau makan ketam macamni

Puas kalau makan ketam macamni

Puas kalau makan ketam macamni

Puas kalau makan ketam macamni

Best friend forever....


Best friend forever....




















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan