Cari Artikel

Sunday, July 5, 2015

Ramadhan 1436 Hari Kelapan belas


Ramadhan 1436 Hari Kelapan belas

Ramadhan 1436 Hari Kelapan belas ya dah lapan belas hari dah kita berpuasa di bulan Ramadhan Al Mubarak yang Mulia nie.

Dah berapa kali dah kita pi terawih? hehehehe Macam is jarang gak pi tarawih, iyer lah keja kais pagi makan pai (opsss puasa la) kais petang makan petang (puasa laa dol) kais malam baru leh dinner.

So masa untuk is pi tarawih agak terbatas memandangkan sekarang ekonomi negara kita pun tak stabil so income is pun agak berkurangan jadi is kena extend kan masa is berniaga.

Is dah berapa hari dah sahur dengan kurma dan air putih, rasa nya badan is makan ringan la daripada sebelum puasa nie. Kalau tidak pagi mesti nak sarapan, tengahari nasi lauk campur, petang teh o panas atau kopi panas, malam mau dinner dengan nasi bungkus pulak, tengah malam kekadang is makan lagi roti atau pun burger.

Kuat betul nafsu makan bila is berhenti merokok nie, iyer lah bila asyik sedut asap patah habis la selera makan kan? Lagipun perut pulak asyik masuk angin badan boleh panas. Bila is berhenti merokok badan is sejuk la pulak tak leh tahan, tidur pun kena pakai selimut.

Apa pun kesihatan la is berhenti merokok, lagipun boleh jimat duit lebihan xbeli rokok is leh buat beli emas atau perak, ahak is xnak simpan wang kertas atau syiling memandangkan nilai mata wang MYR kita semakin merosot. Tak der semena-mena nilai wang kita merosot teruk, gila apa?

So daripada jadi papa kedana baik is beli emas atau perak siap-saip untuk bekalan hari tua hehehe, bila wang dah tak laku is masih ada emas dan perak.

Oklah is sarankan korang pun beli lah emas dan perak daripada korang simpan dalam bank atau ASB mahupun apa2 jenis saham yang kelak akan merugikan korang dengan kemerosotan nilai Ringgit Malaysia.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan