Cari Artikel

Monday, June 29, 2015

Ramadhan 1436 Hari Keduabelas


Ramadhan 1436 Hari Keduabelas

Ramadhan 1436 Hari Keduabelas alhamdulillah dah 12 hari kita berpuasa dan is ucapkan tahniah juga kepada semua rakan dan pembaca blog is.

Dalam bulan nie jugak banyak reveal perkara-perkara yang memang kita tak suka dengar macam kes dera, kes kemalangan, penemuan kebenaran di sebalik mitos perdagangan organ manusia yang cuba di selindung oleh pihak2 tertentu.

Memang bila pikir balik memang pelik tapi bila is teringgat balik ajaran guru is, bila nak dekat dengan kemunculan Dajjal serta kemunculan Imam kita, memang akan kembali ke zaman jahiliah sepertimana sebelum kedatangan Rasulullah S.A.W, memang sebijik, cuma kita jahiliah dalam zaman moden, lagi brutal.

Jadinya macam mana kita nak banteras perkara buruk nie berlaku? Tak leh banteras pun, akan jadi lagi buruk, so apa yang boleh kita buat adalah mantapkan lagi diri kita dengan ajaran Islam, amalkan dengan sempurna dengan taat. Ada ilmu tapi tanpa taat memang terpesong, gerenti punya.

Pada zaman sekarang kapitalis akan bermaharajalela.Tak kira sapa pun diatas, semuanya akan buat benda yang sama. Is malas nak berpolitik tapi is nak tegaskan politik takkan dapat menyatukan sesama Islam. Kafir itu musuh yang nyata. Kena ingat benda tu, jangan sebab dendam kita terkeluar dari agama kita.

Ok lah is serabut hari-hari dengar berita pasal kemenangan kafir nie baik kat fb, twitter, g+ mahupun tv, memang zaman sekarang zaman kehancuran, jai hati-hati. Selamat menjalani ibadah puasa dengan sempurna.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan