Cari Artikel

Monday, June 30, 2014

Felixia, SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini


Felixia, SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini
Felixia Yeap

Felixia, SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini


"SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini, iaitu pada 3 Julai ini (Khamis)," kata model pakaian Muslimah, Felixia Yeap, ketika menjadi panel  jemputan di Program Semarak Ramadan anjuran kerajaan Negeri Selangor di Dataran Shah Alam malam ini.

Felixia berkata, tarikh 5 Ramadan dipilih kerana ianya jatuh pada hari ulang tahun kelahirannya.

"...5 Ramadan iaitu jatuh pada  3 Julai ini iaitu pada hari 'birthday' saya, hari itu juga merupakan hari kegemaran Nabi Muhammad," katanya.

Ketika berbicara mengenai puasa, Felixia berpesan supaya umat Islam Malaysia tidak meninggalkan puasa.

Sementara bercakap mengenai ciri-ciri suami idamannya, Felixia berharap lelaki itu seorang yang mampu membawanya ke jalan syurga.

"Biarlah beliau seorang yang mampu membimbing saya ke jalan jannah," katanya.


Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish


Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish


“No comment. Soalan itu saya tidak mahu jawab. Terima kasih,” itu ulasan ringkas Diana Danielle ketika ditemui pada majlis memperkenalkannya sebagai duta Lips Ice bertempat di Flora Terrace, Hampshire Place, petang tadi. Sambil memberikan reaksi senyum kelat.

Diana Danielle enggan mengulas lanjut tindakannya meluahkan rasa tidak puas hati ekoran sekeping gambar Nora Danish bersama suaminya, Farid Kamil yang dimuat naik oleh pelakon wanita itu di laman Instagramnya, sekitar minggu lalu.

Meskipun diaju satu persatu pertanyaan, Diana tetap memberikan jawapan yang sama iaitu tidak mahu memberikan sebarang komen tentang isu cemburu tersebut.

Dan serta merta juga Diana diberi isyarat oleh pengurusnya yang juga merupakan adik iparnya, Fadzil Zahari agar dia bangun dan segera beredar dari media.

“Okay, masa lima minit dah tamat,” kata Fadzil lalu terus menghentikan sesi temubual.

Sementara itu pada Rabu lalu,Farid Kamil yang ditemui pada satu majlis ada membuat kenyataan meminta mana-mana pihak yang terasa dengan tindakan Diana itu memohon agar pihak berkenaan memaafkan isterinya itu.

Jelas Farid, dia tidak menafikan kemungkinan tindakan isterinya itu atas dasar cemburu. Namun meminta masyarakat memahami situasi mereka sebagai pasangan yang boleh dikatakan masih lagi baru memasuki alam perkahwinan.


Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Diana Danielle Enggan Beri Komen Isu Cemburui Nora Danish

Awie Akui Beri Keterangan Kepada Pihak Polis Bantu Siasatan


Awie Akui Beri Keterangan Kepada Pihak Polis Bantu Siasatan

Awie Akui Beri Keterangan Kepada Pihak Polis Bantu Siasatan


Minggu lalu, kecoh di internet apabila ada sekeping gambar tersebar didakwa sebagai isteri Awie yang mengalami kecederaan terus di wajahnya selepas dipukul seseorang. Ianya sekaligus meletakkan Awie dalam perhatian ekoran khabar angin sebelum ini.

Dalam kenyataan kepada Kosmo! hari ini, Awie mengakui yang beliau telah dipanggil pihak polis untuk memberikan keterangan membantu siasatan mengenai dakwaan dia memukul isterinya, Rozana Misbun, 36, baru-baru ini.

Penyanyi utama kumpulan Wings itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut dan menyerahkan siasatan itu kepada pihak polis.

Awie yang turut ditanya mengenai tiga keping gambar wanita yang tersebar di internet didakwa sebagai Rozana yang cedera teruk dipukul berkata, beliau masih belum melihat gambar tersebut.

“Jika benar gambar itu tersebar, saya sudah serahkan kepada pihak berkuasa untuk sebarang tindakan,” tambahnya lagi ringkas.


Emma Maembong Punca Kemelut Dalam Syarikat Zizan Razak?


Emma Maembong Punca Kemelut Dalam Syarikat Zizan Razak?

Emma Maembong Punca Kemelut Dalam Syarikat Zizan Razak?


Kalau anda mengikuti perkembangan hiburan dua tiga hari ini, pastinya ada terbaca tentang isu kemelut dalam Wire Fame Entertainment sehingga pendapatan artis di bawah naungan mereka tidak berbayar kerana Zizan Razak didakwa membekukan akaun bank.

Pengarah Urusan Wireframe Entertainement, Marina Juki semalam mengadakan sidang media khas untuk menerangkan sebenarnya apa yang terjadi bersama peguamnya Harjit Singh Sandhu dan Wan Nurliyana selain juruaudit syarikat tersebut.

Laporan Sinar Harian hari ini ada menyebut secara lengkap imbasan bagaimana semua ini boleh terjadi yang bermula sekitar Februari lalu apabila ada khabar angin mengatakan bahawa Emma Maembong akan disingkir kerana sering membawa masalah.

Ianya berterusan apabila Zizan Razak berhijrah ke bawah pengurusan pihak Astro walaupun beliau memilii syarikat pengurusan sendiri. Pengakuan Marina Juki dalam bibit bibit akhir laporan tersebut menarik perhatian kami. Ianya melibatkan Emma Maembong, lagi.

“Sebenarnya ada sedikit salah faham membabitkan saya dan Zizan, ketika kami bersama Emma serta beberapa individu lain berada di Amerika Syarikat pada Februari lalu”

“Balik sahaja dari bercuti, Emma menyatakan hasrat untuk berundur. Jadi dari satu salah faham, ia seperti berpanjangan kerana kami masih belum sempat untuk duduk berbincang. Saya agak sedih kerana saya dan Zizan sudah berkawan rapat sejak empat tahun lalu”

“Kami dah macam adik beradik dan kami jatuh bangun bersama. Tapi dek kerana salah faham itu saya dan Zizan sudah tidak bercakap sejak bulan Februari. Namun, saya harap hal ini dapat diselesaikan dengan segera,“ ujar Marina Juki menahan sebak.


Nora Danish: Nedim Terkilan Dengan Isu Pegang Tangan


Nora Danish: Nedim Terkilan Dengan Isu Pegang Tangan

Nora Danish: Nedim Terkilan Dengan Isu Pegang Tangan


Eh kenapa mahu libatkan Nedim Nazri pula dalam hal ini? Oo, sekadar bertanya perasaan sang kekasih hati. Heh. Ini kenyataan pertama dari Nora Danish semenjak isu Diana Danielle cemburu dengan gambar berpegangan tangan dengan suaminya dimuat naik ke Instagram

Bercakap kepada portal GUA semalam, Nora Danish berkata yang selepas ini beliau akan terus berhati hati lebih lebih lagi jika kerja beliau melibatkan suami orang.

“Sudah tentu Nora akan lebih berhati-hati. Apa yang telah berlaku adalah pengajaran buat semua orang termasuk juga diri Nora sendiri. Bagi pihak Nora, selepas ini Nora akan lebih berhati-hati dari sudut ketika menjalani sesi fotografi dengan mana-mana pelakon lelaki”

“Jika suami orang, Nora akan pastikan MIG keluarkan borang yang mempunyai syarat atau apa-apa yang perlu ditandatangani supaya semuanya aman dan tiada masalah berlaku”

“Nora tak mahu mengeluarkan sebarang komen sebab Nora takut apa yang Nora komen akan bercanggah dengan banyak perkara. Ia juga akan membuat benda menjadi lagi teruk, jadi lebih baik Nora tak komen apa-apa mengenai isu ini,“ ujar Nora Danish.

Ditanya tentang kekasihnya Nedim Nazri, Nora Danish turut menambah yang jejaka itu terkejut & terkilan dengan apa yang berlaku namun mereka berdua ambil sebagai dugaan yang positif.

“Tidak dinafikan Nedim rasa terkejut, terkilan dengan isu yang timbul, tetapi kami ambilnya secara positif dan anggap ia sebagai satu cabaran serta dugaan. Bayangkan, sebelum ini apabila tak beritahu saya ada teman lelaki, orang akan kaitkan saya bercinta dengan pelakon itu dan pelakon ini. Tapi bila dah beritahu pun, orang masih tetap mengaitkan saya,“ ujarnya.

iskandarX: Terkejut pulak dah budak nie.. isk isk isk

Nad Zainal Sedia Tunjukkan Bukti SMS Diganggu Bekas Kekasih


Nad Zainal Sedia Tunjukkan Bukti SMS Diganggu Bekas Kekasih

Nad Zainal Sedia Tunjukkan Bukti SMS Diganggu Bekas Kekasih


Kontroversi yang melibatkan Nad Zainal dan bekas kekasihnya Azwan Kombos bagaikan tidak sudah sudah apabila baru baru ini Nad Zainal telah membuat laporan polis yang mengatakan dia diganggu dan dikecam oleh Azwan Kombos.

Manakala Azwan Kombos pula menafikan kenyataan yang diperkatakan oleh Nad Zainal.

Pertemuan yang singkat bersama Nad Zainal semalam telah merungkaikan apa yang sebenarnya terjadi di antara dia dan bekas kekasihnya itu.

“Apa yang saya nak jelaskan di sini ialah apabila dia tidak habis-habis cerita pasal saya dan dia juga berkata dia tidak pernah menghubungi saya lagi itu semua adalah menipu. Dia mesej saya tak sudah sudah macam tidak boleh nak get over,“ ujarnya.

Nad Zainal memberitahu punca yang dia membuat laporan polis ialah disebabkan ada seseorang insan perempuan yang menelefonnya dan cuba untuk mengugutnya.

“Ada seorang perempuan yang saya memang tidak kenal langsung dengan nada yang marah menghubungi saya dan dengan kata-katanya yang tidak baik seperti dia cuba mengugut saya untuk membuka aib antara saya dan Azwan. Semua bukti-bukti yang dia cakap dan sebagainya telah dikumpulkan untuk dijadikan sebagai bahan bukti,“ ujarnya tegas.

Dia turut memberitahu bahawa perempuan tersebut ada juga memberikan tempoh selama 7 hari untuk berbaik semula dengan Azwan Kombos dan dalam masa yang sama mengugutnya serta mengancam untuk melakukan sesuatu terhadap dirinya.

Nad Zainal turut memberitahu bahawa sebenarnya Azwan Kombos masih menghubunginya dan yang terbaru apabila dia berada di Korea menjalankan penggambaran. Azwan juga dikatakan lebih kerap menghantar mesej kepadanya.

Bagi Nad Zainal sendiri itu adalah normal kepada setiap pasangan yang sudah ‘clash‘ untuk menghantar mesej memujuk dan sebagainya yang menjadi persoalannya adalah mengapa melibatkan orang luar dan tidak tahu daripada mana nombornya diperolehi perempuan misteri itu.

“Dia masih telefon saya yang terbaru apabila saya sedang menjalankan penggambaran di Korea. Saya faham kalau dia teks saya kerana itu normal bagi pasangan kekasih yang sudah ‘clash‘ tetapi bila melibatkan orang lain yang menelefon saya dan bercakap bukan-bukan amatlah pelik kerana mana dia dapat nombor telefon saya, kalau bukan dengan orang yang terdekat dan mengenali saya. Esok (Jumaat) saya akan ke balai polis untuk mengumpul semua bahan bukti dan ‘follow-up‘ kes ini,“ tambahnya lagi.

Azwan Kombos Pernah Serbu Di Lokasi Penggambaran


Selain itu, Nad turut membongkarkan bahawa pernah bekas kekasihnya itu, datang menyerbunya di lokasi penggambaran. Nad turut memberitahu sekiranya Azwan Kombos masih sayangkannya dia patut untuk melihatnya bahagia dan tidak perlulah membuat perkara-perkara yang sebegini yang juga boleh menjejaskan nama baik mereka.

Walaubagaimanapun, Nad turut menegaskan bahawa dia tidak akan sesekali balik dengan bekas kekasihnya itu dan mendakwa seolah-olah bekas kekasihnya itu tidak matang.

“Dia pernah datang menyerbu saya di lokasi penggambaran, cuba untuk memujuk & sebagainya. Sebelum ini ada juga dia berkata bahawa saya tak bagitahu dia untuk putus walhal dia ada mesej saya dan rasanya tidak perlu untuk timbulnya isu terkejut”

“Dia seolah olah seorang yang tidak matang, kata boleh move on jadi teruskanlah. Apa yang dia nak sebenarnya yang penting saya tak akan tetap balik dengan dia,“ katanya.

Azwan Ali Tak Kesah Dikatakan Buat Majlis Iftar Untuk Menunjuk-nunjuk


Azwan Ali Tak Kesah Dikatakan Buat Majlis Iftar Untuk Menunjuk-nunjuk

Azwan Ali Tak Kesah Dikatakan Buat Majlis Iftar Untuk Menunjuk-nunjuk


KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Pengacara sensasi Azwan Ali akui tidak akan mengambil peduli jika ada pihak atau individu berpendapat majlis berbuka puasanya, Majlis Iftar Azwan Azli & Anak-anak Yatim Tahfiz Asrama Darul Aminan Seremban yang akan diadakan pada 5 Julai ini hanya untuk menunjuk-nunjuk.

“Sebelum buat majlis ini lagi saya sudah fikirkan apa yang orang akan katakan. Namun mengenali Azwan Ali, semua itu tidak memberikan apa-apa kesan kepada saya dan apa yang boleh saya biarkan sahaja apa yang mereka akan katakan.

“Mungkin juga mereka yang mengata saya itu tidak percaya bagaimana saya yang boleh mengadakan majlis sebesar ini dengan hanya menjual nama Azwan Ali sahaja.

“Bukan mudah untuk menjayakan majlis ini, tapi saya harap ianya akan berlangsung dengan sempurna dan jayanya,” katanya kepada murai.com.my

Majlis iftar yang bakal dihadiri oleh 50 orang artis tanah air itu akan diadakan di Restoran N’Dah Mahligai Shah Alam.

Antara 50 orang artis itu adalah Fizz Fairuz, Almy Nadia, Datuk Aznil Hj Nawawi, Datuk Yusof Haslam, Zara Zya, Tasha Shila, Tomok, Rebecca Nur Al – Islam, Ifa Raziah, Umir Aida, Syanie dan ramai lagi.

Selain restoran N’Dah Mahligai, majlis tersebut turut mendapat tajaan lain seperti daripada syarikat pengeluar Kurma dan Air Zam Zam iaitu Awali, produk rempah, Hawani Spice dan banyak lagi.

Kes Dera Isteri, Awie Disiasat Polis!


Kes Dera Isteri, Awie Disiasat Polis!

Kes Dera Isteri, Awie Disiasat Polis!


Sumber oleh Kosmo!

KL, 30 JUN 2014: Pihak Polis mengesahkan penyanyi rock terkenal, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 45, sedang disiasat atas dakwaan sengaja mencederakan isteri sendiri, Rozana Misbun, 36, baru-baru ini.

Menerusi laporan Kosmo, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah berkata, penyanyi dan juga pelakon yang terkenal menerusi filem Zombie Kampung Pisang itu ditahan sebelum kenyataannya diambil untuk siasatan.

“Awie kemudian dibebaskan dengan ikat jamin, dia kini disiasat kerana disyaki dengan sengaja mendatangkan cedera kepada isterinya,” kata beliau.

Semalam, Awie mengakui telah dipanggil pihak polis untuk membantu siasatan mengenai dakwaan dia memukul isterinya.

Penyanyi utama kumpulan Wings itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut dan menyerahkan siasatan itu kepada pihak polis.

Awie yang ditanya mengenai tiga keping gambar wanita yang tersebar di internet didakwa sebagai Rozana yang cedera teruk dipukul berkata, dia masih belum melihat gambar tersebut.

“Jika benar gambar itu tersebar, saya serahkan kepada pihak berkuasa untuk sebarang tindakan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad di sini semalam.


Chacha Maembong Tersepit Antara Syarikat Pengurusan Dengan Kakak


Chacha Maembong Tersepit Antara Syarikat Pengurusan Dengan Kakak

Chacha Maembong Tersepit Antara Syarikat Pengurusan Dengan Kakak


Sumber: Mstar Online

KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Chacha Maembong atau nama sebenarnya Siti Aishah Ismail, 18, akui yang dia tersepit dengan masalah yang timbul di antara syarikat pengurusannya Wirefame Sdn. Bhd. dan kakaknya, Emma Maembong.

Dia juga memberitahu tidak mahu menjadi orang tengah bagi menyelesaikan kemelut yang melanda syarikat pengurusan tersebut baru-baru ini.

Menurut Chacha lagi setakat ini tiada masalah bagi pihaknya untuk terus berada di bawah pengurusan Wirefame sehingga kontraknya tamat pada akhir tahun ini.

"Secara jujur memang saya tersepit antara kerja dengan hubungan adik-beradik tetapi saya cuba memberi yang terbaik dan berlaku adil, namun saya tidak mahu menjadi orang tengah dalam menyelesaikan permasalahan mereka," katanya seperti yang dipetik daripada portal mStar Online.

Tambah Chacha lagi keputusan Emma untuk keluar daripada syarikat pengurusan adalah disebabkan masalah peribadi dan perkara tersebut tidak mempengaruhi dirinya.

“Hubungan saya dan Emma biasa-biasa sahaja, tidak bergaduh. Saya akan cakap baik-baik dengan dia kalau ada benda tak betul. Dengan pihak pengurusan pun begitu juga.

“Saya tidak mahu serabutkan diri dengan masalah begini sebab saya berada dalam industri ini untuk bekerja bukan bergaduh,” katanya.

"Saya masih baru dalam industri dan tidak mahu serabutkan diri dengan masalah sebegini, saya nak bekerja bukan nak bergaduh," katanya.

iskandarX: isk isk isk gambaq.... leh batai posa niee

Diana Danielle Mengelak Bila Disoal Isu Cemburukan Nora Danish


Diana Danielle Mengelak Bila Disoal Isu Cemburukan Nora Danish

Diana Danielle Mengelak Bila Disoal Isu Cemburukan Nora Danish



KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Meskipun aktres Diana Danielle yang pada awalnya menyatakan luahan hatinya dalam Instagram apabila mencemburui foto suaminya, Farid Kamil dipegang oleh pelakon, Nora Danish, namun kini nampaknya pelakon berdarah kacukan itu sendiri mula mengelakan diri dari mengulas mengenai isu tersebut.

Diana Danielle yang ditemui media dalam sebuah majlis memperkenalkannya sebagai Duta Lips Ice bertempat di Flora Terrace, Hampshire Place, memberi reaksi kurang senang daripada riak wajahnya apabila ditanya oleh sekumpulan wartawan mengenai kontroversi tersebut.

Meskipun diajukan dengan lepas satu-satu pertanyaan, Diana hanya sekadar memberikan jawapan yang sama iaitu tidak mahu memberikan komen.

“No Comment.  Soalan itu saya tak mahu jawab.  Terima kasih,” jawabnya sambil tersenyum kelat.

Sejurus itu pengurusnya yang juga merupakan adik iparnya, Fadzil Zahari terus memberi isyarat agar dia bangun dan segera beredar dari situ.

“Baiklah, masa lima minit sudah tamat", kata Fadzil lalu terus menghentikan sesi temubual.

Minggu lalu, menerusi laman sosial Instagram miliknya, Diana mempersoalkan kenapa dalam kepelbagaian gambar yang ada untuk promosi filem Pengantin Malam, gambar Nora Danish memegang tangan suaminya juga yang dimuat naik ke laman sosial untuk tujuan promosi.

“Banyak lagi gambar yang lebih elok boleh di’upload untuk promosi filem kamu, gambar pegang tangan suami saya juga nak dikongsi. Oh faham, mungkin itu akan membuat orang teruja untuk tengok filem kamu. Hati of hati, sabarlah,” luah Diana di dalam Instagramnya.

Pun begitu, nota tersebut telah dibuang oleh Diana Danielle dari akaunnya setelah mendapat respon negatif dariapda peminat yang  berpendapat sikapnya itu tidak profesional dan kebudak-budakkan.

iskandarX: Ala biarkan lah kat dia, hak dia untuk cemburu kepada suaminya.

Boy Iman Berhasrat Terus Pangku Gelaran Dato`


Boy Iman Berhasrat Terus Pangku Gelaran Dato`

Boy Iman Berhasrat Terus Pangku Gelaran Dato`


KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Pelakon Boy Iman atau nama sebenar Nurul Iman dengan yakin akan terus membawa gelaran Dato` walaupun mendapat persepsi negatif dari masyarakat dan menganggap itu hanyalah perkara kecil.

“Saya akan terus pangku gelaran Dato` ini menerusi majlis-majlis rasmi, di ‘business card’ mahupun baju korporat kerana saya sangat selesa dengan penganugerahan yang diberikan,” katanya kepada Murai di Majlis Kesyukuran Dato` Boy Iman di Dataran Kitchen Kuala Lumpur.

Menurutnya lagi sepanjang lebih sebulan membawa gelaran Dato` itu, dia tidak pernah dilarang mahupun ditahan mana-mana pihak berkuasa tempatan di atas kesalahan salah memangku gelaran atau pun kuasa. Dengan sebab itulah, dia dengan yakin untuk terus membawa gelaran itu.

“Saya tidak kisah sekiranya ada sesiapa yang nak panggil saya sebagai Dato`atau nama sahaja, yang penting selagi ia tak menyalahi undang-undang maka saya ada hak untuk menggunakannya,” katanya.

Selain Boy Iman, Nash dan Pian Cecupak turut dianugerahkan Darjah Jaksa Naning Melaka (D.J.M.N) dari kerajaan Naning. Dia pada mulanya akui agak gusar untuk menerimanya namun setelah diterangkan oleh wakil kerajaan Naning barulah dia merasakan itu satu penghargaan yang cukup bermakna.

“Apa yang dianugerahkan kepada saya itu, saya patut berasa syukur dan berterima kasih, amat tidak wajar sekiranya saya tidak menghargainya dengan sepenuh hati.”

Boy Iman akan terus fokus dengan kerjaya lakonannya dan kini sedang menjalani pergambaran drama sebanyak 26 episod yang bertajuk Dan Apabila Hati Berkata.

Penyanyi Indonesia, Opick Mampu Sara 24 Orang Anak?


Penyanyi Indonesia, Opick Mampu Sara 24 Orang Anak?

Penyanyi Indonesia, Opick Mampu Sara 24 Orang Anak?


KUALA LUMPUR, 30 JUN 2014: Penyanyi Indoneisa, Opick atau nama sebenarnya Aunur Rofiq Lil Firdaus akui dia mempunyai 24 orang anak dan mampu menjaganya di rumah dengan bantuan pengasuh yang lain.

Kesemua anak itu, dijaga dengan baik dan ditatang bagai minyak yang penuh bersama didikan agama yang sempurna serta kasih sayang yang seimbang.

“Iya, saya memang mempunyai 24 orang anak, tapi bukan semua anak kandung saya, hanya 4 orang sahaja anak darah daging saya, selebihnya adalah anak angkat,” katanya kepada Murai di Majlis Pelancaran Album Ke 10 yang berjudul Sahabat Sejati di Curve Mutiara Damansara.

Menurutnya, anak-anak angkat itu terdiri daripada anak-anak fakir miskin dan yatim piatu, lalu dibesarkan di rumahnya iaitu Baitul Umah di Jakarta Timur.

Isterinya Dian Rusita Ningrum turut membantu Opick dalam menguruskan anak-anaknya itu supaya pandai bersolat, mengaji Al-Quran serta ilmu agama yang lain.

“Ada di kalangan mereka sudah menghafaz Al-Quran sehingga 17 Juzuk, dan saya amat berbangga dengan pencapaian mereka, Insya Allah mereka akan jadi anak yang soleh dan solehah,” katanya dengan nada yang tenang.

Dalam pada itu, dia juga dalam rangka kerja mempromosikan album terbarunya yang mengandungi 10 buah lagu yang mengambil masa 8 bulan untuk dihasilkan.

Antara lagu-lagu yang bakal popular Maha Pemurah, Tuhan Beri Kami Cinta, Sentuh Aku dan Kembalilah.

“Istimewa album kali ini, saya berduet dengan anak perempuan saya yang sulung, Ghaniya DSalma Firdaus menyanyikan lagu Sahabat Sejati yang liriknya di tulis oleh dirinya sendiri.

Opick juga tidak akan menghalang puterinya berusia 11 tahun itu untuk terus menyanyi dan akan menyokong serta membantunya menghasilkan lagu yang berunsur ketuhanan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan