Cari Artikel

Tuesday, June 10, 2014

Abby Abadi Akhirnya Pasrah Tiada Harapan Rujuk


Abby Abadi Akhirnya Pasrah Tiada Harapan Rujuk
Saat bahagia Abby dan Farhan.

Abby Abadi Akhirnya Pasrah Tiada Harapan Rujuk


PETALING JAYA: Hasrat pelakon Abby Abadi yang masih menanti sinar agar dia dan Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24,  kembali rujuk terpaksa melupakan impian itu kerana ia tidak mungkin menjadi kenyataan.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, 37, dalam status terbaharu Instagram miliknya berkata, sekiranya perkara itu terjadi, ia merupakan satu keajaiban kepadanya.

“Apa yang boleh saya katakan kalau berbaik memang ‘keajaiban’ berlaku. Jika sebaliknya, Allah lebih mengetahui apa yang diatur untuk saya. Saya reda,” ujarnya dalam kapsyen status berkenaan.

Menerusi Instagram itu Abby turut memuat naik gambar lukisan anak keduanya iaitu Marissa Dania Hakim, 9, yang menggambarkan hubungan cinta ibunya dengan Muhammad Noor Farhan dahulu dan terkini.

Abby Abadi Akhirnya Pasrah Tiada Harapan Rujuk
Lakaran yang dibuat oleh anak Abby iaitu Marissa Dania Hakim

Sebelum ini Abby turut memuat naik rakamkan video anak-anaknya yang menuntut agar Muhammad Noor Farhan yang dipanggil Abi agar pulang ke rumah.

Dalam pada itu Abby berkata, Dania ada memberitahu bermimpikan bapa tirinya.

Sebaliknya Abby berkata, dia dapat rasakan Farhan lebih bahagia di luar sana dan dia tidak meletakkan apa-apa harapan lagi terhadap rumah tangga mereka.

Abby juga turut mengulas lukisan yang dimuat naik dalam Instagramnya itu adalah hasil tulisan tangan anaknya dan bukan dia yang berbuat demikian untuk meraih simpati terhadap pemuda itu.

Malah Abby turut menjelaskan, perkahwinannya dengan Farhan  bukanlah paksaan mana-mana pihak sebaliknya atas kehendak mereka berdua.

“Benda ni baru sangat takkan saya takde perasaan boleh lupa terus sekelip mata. Saya reda, tiada jodoh itu kuasa Dia. Saya tak pertikai pun,” ujarnya membalas komen pengikut laman sosialnya itu.

Terdahulu Muhammad Noor Farhan dilaporkan telah melakukan dua kali lafaz cerai terhadap Abby termasuklah salah satunya tidak dimaklumkan kepada mahkamah.

Abby Abadi Akhirnya Pasrah Tiada Harapan Rujuk
Abby dan Muhammad Noor Farhan hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pada 29 Mei lalu bagi mendengar permohonan lafaz cerai.

Sehubungan itu Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur menetapkan 11 Jun (esok) bagi mendengar permohonan lafaz cerai kali pertama pemuda berkenaan ketika pelakon itu hadir bagi melaporkan lafaz cerai yang dibuat kali kedua.


Abby dan Muhammad Noor Farhan bernikah pada 9 Julai 2013 iaitu sehari sebelum menjelangnya Ramadan. Mereka bernikah di Selatan Thailand.

Ia merupakan perkahwinan pertama bagi Muhammad Noor Farhan dan kedua bagi Abby.

Sebelum ini Abby pernah bernikah denagn pelakon Norman Hakim dan dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, 11, Marissa Dania Hakim, 9, dan Maria Danisha Hakim yang berusia enam tahun.



Awie Tuntut Bukti Kes Pukul Isteri Di Sebuah Bank


Awie Tuntut Bukti Kes Pukul Isteri Di Sebuah Bank

Awie Tuntut Bukti Kes Pukul Isteri Di Sebuah Bank


AMPANG: Penyanyi rock Awie (Wings) yang dikatakan telah memukul isterinya, Rozana Misbun dalam satu kejadian di sebuah bank hanya akan memberi penjelasan berhubung tuduhan itu sekiranya ada bukti dia berbuat demikian.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 46, berkata, dia menyifatkan dakwaan  tersebut sebagai fitnah terhadapnya.

"Saya tak mahu komen tentang perkara ini. Kalau betul saya penyanyi rock yang dikatakan telah pukul isteri, buktikan dahulu.

"Apabila ada bukti, baru saya akan jelaskan. Ini masalah rumah tangga saya dan saya tidak mahu cerita tentang perkara ini.

"Buat masa sekarang saya anggap perkara ini adalah fitnah," katanya.

Penyanyi ini ditemui pada majlis pelancaran Awie sebagai duta produk kesihatan LongJack di Bora Ombak di sini pada petang Selasa.

Pada Sabtu lalu, sebuah akhbar tempatan melaporkan seorang penyanyi rock popular dan terkenal telah memukul isterinya di khalayak ramai di sebuah bank di Ampang di sini.

Awie Tuntut Bukti Kes Pukul Isteri Di Sebuah Bank
Tindakan penyanyi itu mengejutkan kakitangan dan pelanggan bank berkenaan sehingga menimbulkan kekecohan.

Isteri penyanyi rock itu dikatakan telah mendapatkan rawatan di sebuah pusat perubatan di ibu negara kerana kesakitan akibat ditampar dan dipukul suaminya.

Difahamkan kekecohan itu berlaku apabila penyanyi rock yang dimaksudkan meminta isterinya membuat pengeluaran wang di bank berkenaan.

Sementara itu, tambah Awie, laporan tersebut tidak ditujukan kepada dia dan mungkin ia ditujukan kepada penyanyi rock Malaysia yang lain.

"Laporan itu tak cakap pun penyanyi itu adalah saya jadi tak perlulah nak besarkan isu ini.

"Apa yang saya mahu katakan di sini, sebagai manusia kita tidak lepas melakukan kesilapan," ujarnya.


Nora Danish Paling Popular Di Instagram


Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram


Instagram sekarang ini rasanya sudah menjadi satu platform alternatif terbesar buat para artis untuk mendekati peminat mereka. Mudah & interaktif ‘kan?

Laman berita mStar Online hari ini tampil dengan laporan ringkas mereka tentang kedudukan terkini para selebriti dalam senarai siapakah yang paling popular di Instagram ketika ini dan pasti yang berada dalam senarai tidak mengejutkan sesiapa.

Nora Danish dengan lebih 828,000 pengikut menduduki takhta paling popular di Instagram diikuti Datuk Siti Nurhaliza dengan 622,000 dan dengan bilangan pengikut seramai 601,000 Lisa Surihani melengkapkan senarai Top 3.

Secara kebetulan, selebriti lelaki paling popular di Instagram berada di kedudukan keempat iaitu Zizan Razak dengan bilangan pengikut seramai 589,000. Beliau diekori rapat (hehe) oleh Emma Maembong yang juga merupakan kekasihnya dengan 588,000.

Senarai yang dikeluarkan untuk 15 orang artis itu turut menyenaraikan Shila Amzah (558,000), Scha Al-Yahya (525,000), Fazura (500,000), Elfira Loy (493,094), Fasha Sandha (438,000), Aaron Aziz (419,000), Neelofa (409,000), Nelydia Senrose (403,000), Erra Fazira (364,000), Nabila Huda di tangga terakhir dengan 357,000 pengikut.

Senarai di atas hanya alasan untuk kami paparkan selonggok gambar Nora Danish ketika berada di bumi Eropah baru baru ini termasuk percutian singkat di Paris yang turut disertai kekasihnya yang sanggup terbang jauh, Nedim Nazri. Enjoice!

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram


Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram

Nora Danish Paling Popular Di Instagram



Rahsia Kekal Muda Bersama Produk NUTOX Diperbaharui


Rahsia Kekal Muda Bersama Produk NUTOX Diperbaharui

Rahsia Kekal Muda Bersama Produk NUTOX Diperbaharui


Cantik ‘kan Nur Fazura? Memang tidak dapat dinafikan kejelitaan pelakon popular ini & pastinya yang paling menjadi perhatian adalah cara beliau mengekalkan keremajaan kulit wajahnya sehingga ke hari ini — kami sendiri cemburu.

Menerusi rangkaian produk terbaru NUTOX yang diperbaharui bersama sarang burung (bird’s nest) yang telah terbukti berkesan sebagai salah satu pemangkin kecantikan kulit, anda juga mampu mengekalkan keremajaan milik anda.

Rangkaian produk NUTOX baharu ini telah diperkaya dengan 2 kali lebih banyak B’Nest Collagen™ untuk mengekalkan keremajaan kulit wajah anda.

Dengan inovasi Oxyfusion — teknologi unik yang menyuntik kadar oksigen yang tinggi ke dalam kulit untuk memaksimakan penyerapan B’Nest Collagen™ — NUTOX menamatkan pencarian produk penjagaan kulit yang anda mahukan.

“Kami faham dengan dilema yang wanita berdepan hari ini apabila memilih produk penjagaan kulit, lebih lebih lagi untuk wanita yang memasuki usia 30′an. Garis halus dan kedut mula kelihatan dan menjadi keutamaan ketika ini”

Rahsia Kekal Muda Bersama Produk NUTOX Diperbaharui


“Bagaimana pun produk yang terlalu kaya dengan tekstur mungkin boleh menyebabkan masalah kulit berminyak lebih lebih lagi dalam cuaca panas dan lembap di Malaysia,” ujar Vicky Lim, Pengurus Kanan Pemasaran Tontonku Sdn Bhd.

Oleh kerana itu NUTOX tampil dengan pembersih, toner dan pelembap di bawah rangkaian yang diperbaharui ini hadir dengan pilihan pelbagai tekstur.

Untuk kulit bercampur & berminyak, tekstur lebih ringan telah dicipta; manakala tekstur yang lebih memperkaya diwujudkan untuk kulit normal dan kering.




Dengan rangkaian produk berharga serendah RM19.90 ke atas, NUTOX yang diperbaharui ini pastinya mampu milik untuk anda semua dan yang lebih penting ianya lebih berkesan untuk membantu anda tampil lebih remaja.

Maklumat lanjut boleh anda layari laman web rasmi NUTOX dan juga Facebook rasmi mereka di facebook.com/nutoxoxyfusion. Jom!

iskandarX: Nur Fazura memang cantik.....

Seorang lagi Mangsa Zaquan Adha Tampilkan Bukti


Seorang lagi Mangsa Zaquan Adha Tampilkan Bukti

Lagi Mangsa Zaquan Adha Tampil Bukti & Kali Ini Di Instagram


Hari ini, pasti anda semua tertanya tanya apa motif lagi kami dedahkan perilaku pemain bola sepak popular ini di alam maya — jawapannya entah, mungkin kerana seronok. Well, some men just want to watch the world burn. MWAHAHAHA!

Jika semalam satu Malaysia kecoh dengan pendedahan yang mengatakan Zaquan Adha cukup licik memikat gadis di aplikasi sosial WeChat, nampaknya hari ini ada satu lagi bukti yang ditampilkan oleh seorang lagi mangsa. Ganas bunyinya, mangsa.

Zaquan Adha menerusi sebuah aplikasi chat yang menggunakan Instagram sebagai platform ada menegur seorang gadis yang tidak kami ketahui namanya dan mengajak gadis itu berjumpa.

Perkara ini didedahkan melalui forum hiburan popular, Cari.

Seorang lagi Mangsa Zaquan Adha Tampilkan Bukti

Menerusi screenshot di atas, jelas menunjukkan ID Instagram iaitu zaqone_08 dan jika kita mengikut teori isterinya, Ayu Raudhah sebelum ini memang ada kemungkinan screenshot kali ini juga merupakan hasil kerja manipulasi grafik oleh sesetengah pihak.

“Gossip ini sedikit sebanyak memburukkan reputasi kami. Mujurlah saya seorang yang berfikiran waras dan tidak terburu-buru apabila mendapat tahu gosip ini,“ ujar Ayu Raudhah.


Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin


Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin


Walaupun sudah lebihsebulan bergelar isteri, seri pengantin masih terpancar di wajah Misha Omar. Mungkin dek kerana terlalu bahagia menjalani kehidupan bergelar seorang isteri kepada Firos Ezzwan Rossly yang selamat diijabkabul awal Mei lalu.

Jelas terpancar kebahagiaan di wajahnya, Misha Omar berkata dia rasa sedikit rugi kerana kahwin di usia yang agak lewat namun kekal percaya soal jodoh dan rezeki anak adalah kurniaan dari Allah. Sebagai manusia, walau sejauh mana rancangan, tanpa izin dari-NYA, mungkin sehingga kehari ini, dia masih belum berkahwin.

”Bukanlah saya menyesal kahwin lambat. Tapi saya percaya ada hikmahnya. Ini di luar kuasa kita. Jodoh bukanlah keputusan kita sama juga macam anak, cepat atau lambat, seronok kahwin, ada kawan. Kadang-kadang rasa macam ada abang, ada ayah,” ujarnya ketawa.

Menjawab soal cahaya mata, dia tidak meletakkan sebarang target kerana dia berkahwin di usia agak lewat bagi seorang wanita. Ditambah dengan suami yang bertugas sebagai seorang juruterbang yang tidak punya masa lapang yang banyak seperti orang lain.

”Jika Allah kata cepat, cepat. Kalau lambat pun saya terima. Saya taknak stresskan diri sendiri & bebankan suami. Dia kerja yang tak selalu ada dengan saya & tak boleh nak expect more”

Bermula dengan proses perkenalan, percintaan, melalui proses putus cinta, kemudian bertunang dan kini selamat sebagai suami isteri. Dalam jangka masa tersebut, pasangan ini lebih banyak memberi ruang kebebasan kepada diri masing-masing.

Keluar Rumah Lupa Minta Izin Suami

Dan setelah berumahtangga, maka ini lah proses dimana masing-masing belajar untuk satu fasa baru. Perkahwinan ini mendorong Misha untuk lebih kerap ke dapur. Sebulan berkahwin masakan paling extreme setakat ini dimasak untuk suaminya ialah Nasi Lemak.

Misha membongkar rahsia sejurus selepas majlis resepsi dari hotel, dia pulang ke rumah ibunya dan meninggalkan suami, anak dan anak buah lain tanpa memaklumkan kepada suami terlebih dahulu. Setelah dihubungi baru dia sedar bahawa dia tidak memberitahu suaminya untuk keluar.

”Sebelum ni kita buat semua benda pun bersendiri. Dah terbiasa berdikari tetapi sekarang dah tak boleh la. Nak kemana, saya akan inform suami dulu. Begitu juga dengan dia. Bulan pertama ni sebagai bulan adaptation untuk kami.” jelas Misha lagi.

Tambahnya semenjak berkahwin Firos jadi terlebih manja. Setiap kali, Misha harus menghantar dan menjemputnya di lapangan terbang. Dan perkara manis bagi Misha dari Firos adalah apabila sedang bekerja dia akan menghantar mesej memberitahu kesunyian kerana perlu makan berseorangan tanpa ditemani isterinya.

Dan semalam Misha bergegas pulang selepas ditemuramah kerana perlu menyediakan makanan untuk suaminya. Awww sweet! Semoga kekal bahagia pasangan ini hendaknya.

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin

Misha Omar: Suami Jadi Lebih Manja Selepas Berkahwin


iskandarX: Manja dengan isteri sendiri tak pa, bagus daripada manja dengan betina lain baik isteri sendiri yang memang halal.

Ayu Raudhah: Saya Dah Tahu Awal, Itu Bukan ID WeChat Zaquan


Ayu Raudhah: Saya Dah Tahu Awal, Itu Bukan ID WeChat Zaquan

Ayu Raudhah: Saya Dah Tahu Awal, Itu Bukan ID WeChat Zaquan


KUALA LUMPUR, 10 JUN 2014: Berhubung isu kononnya pemain bola sepak, Zaquan Adha yang bermain kata cinta di WeChat bersama seorang gadis seperti dilaporkan semalam, isterinya aktres Ayu Raudhah tampil memberikan penjelasan berhubung isu ini.

Ayu Raudhah tampil memberikan penjelasan yang ID yang terdapat dalam screenshot tersebut adalah palsu dan bukan ID WeChat sebenar suaminya, Zaquan Adha.

“Sebenarnya saya dah terima foto screenshot itu semalam daripada wanita bernama Miranda Kerr. Dia kata kawan dia yang sering berbalas mesej dengan suami saya”

“So, dia rasa bertanggungjawab nak bagitahu saya.Tapi saya terkejut bila hari ini semua media pula tahu hal ini. Cuma saya nak jelaskan bahawa itu bukan WeChat ID Zaquan. Malah, Zaquan menggunakan gambar lain dalam aplikasi WeChat dan saya pun tahu akaun WeChat Zaquan”, jelasnya.

Penjelasan itu diberikan Ayu selepas banyak pihak cuba mendapatkan kenyataannya berhubung isu yang semakin mendapat perhatian ramai itu.

Dia juga tidak menolak kemungkinan ada pihak yang sengaja menyebarkan perkara ini untuk memporak perandakan rumahtangga mereka berdua.

“Saya pun tak tahulah siapa yang buat semua ini. Tetapi, yang pasti perkara ini sedikit sebanyak beri kesan kepada rumahtangga saya. Mungkin saya akan ambil tindakan lanjut selepas ini” katanya lagi.


Peminat Tak Mahu Rita Rudaini Komen Isu Skandal Zaquan


Peminat Tak Mahu Rita Rudaini Komen Isu Skandal Zaquan

Peminat Tak Mahu Rita Rudaini Komen Isu Skandal Zaquan


KUALA LUMPUR, 9 JUN 2014: Rata-rata peminat tidak mahu aktres Rita Rudaini memberikan apa-apa.komen berhubung isu skandal bekas iparnya, Zaquan Adha dengan wanita lain.

Malah, mereka turut memohon agar pelakon jelita yang juga bekas isteri kepada kembar Zaquan Adha iaitu Aidil Zafuan supaya berdiam diri serta mengunci mulut jika diajukan dengan pertanyaan berhubung isu tersebut.

Peminat Rita Rudaini bersikap demikian kerana bimbang kalau-kalau pihak media menggunakan ibu tunggal kepada 2 anak itu dengan tujuan untuk melaga-lagakan dia dengan bekas birasnya, Ayu Raudhah.

Peminat Tak Mahu Rita Rudaini Komen Isu Skandal Zaquan


Lucunya mereka juga meminta agar Rita Rudaini hanya membaca komen-komen mereka mengenai isu skandal Zakuan Adha itu tanpa membalas semula komen mereka.

Namun, kebanyakan mereka menganggap bahawa isu skandal tersebut sebagai satu pembalasan terhadap Ayu Raudhah kerana mereka mendakwa adik kepada aktres Rozita Che Wan itu pernah cuba mencampuri urusan rumahtangga Rita dan Aidil sewaktu rumahtangga mereka bergolak tidak lama dahulu.

iskandarX: Kenapa pula tak bagi Rita Rudaini Komen? Takut? ker aper?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan