Cari Artikel

Sunday, July 22, 2012

iskandarX Society Review - Samsung Galaxy Note (White)




Samsung Galaxy Note (White)

5.3” large screen + Light & thin design

Now, you can see bigger view and do more things while on the go
The 1st HD Super A MOLED

HD quality (1280 x 800) Super AMOLED display gives you clear and crisp viewing experience anytime anywhere.

Minimum screen scrolling & transition

By utilizing the 5.3” immersive screen, you will get free viewing experience with the need of minimum scrolling and screen transition.

S Planner: Intuitive scheduler

S Planner is a professional smart planner which makes you manage your complicated schedules very easily and intuitively as you do on your diary.
The best multi-input experience on the go (Free flow of S Pen & Touch)
The GALAXY Note combines full touch experience and the most advanced pen input technology. The free flowing input experience overcomes the current input limitations. S Pen features pressure sensitivity to make writing and drawing very similar to using an analog pen and is integrated into every single part of the GALAXY Note
S Memo: S Pen optimized advanced memo
With S Pen on the S Memo, you can record all types of ideas instantly and freely. You can even capture any type of idea such as photos, sounds, text, drawings and more through various input functions. And the handwriting digitization is available for the better contents management
Crop & Capture
Any screen can be captured and annotated with detailed commentary in your own handwriting. The GALAXY Note allows for screens to be captured in any shape or form using the precision, S pen.
Expressive personalization of photos and videos & Rich Communication of ideas and emotions
Photos and videos can be easily personalized using the advanced S pen. The S pen makes it possible to scribble in personalized notes about precious moments such as family outings, a baby’s first walk and more. Communication is no longer limited to just text. Drawings, ideas, emotions, and more can be added into text messages and emails.

Advanced 8MP camera

Capture the moment in detail and share the vivid view instantly
2500mAh battery. Enjoy the powerful and creative GALAXY Note 24/7 with the strong 2500 mAh
Specifications of Samsung Galaxy Note (White)

SKU:                       SA356EL24NLBANMY
Size                           (L x W x H) 146.85 x 82.95 x 9.65 mm
Weight:                     178 g
Color:                          White
Type Mobile:              (smart phone)
Display Size (inch):  5.3
Hard Disk (GB):  32000
RAM (GB):          1024
CPU Speed (GHz):  1.40
Number of CPUs:      2
Operating System:      Android







Why dont you buy one now?


Samsung Galaxy Note (White)
By Samsung
 Price:
RM 1,999.00
RM 1,850.00
You save 7%

iskandarX Society Nasihat - Di Manakah Cantiknya Seorang Wanita?




Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja.





Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak.

Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan.

Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan. Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan.

Kitalah perempuan itu. Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan itu.

Namun, betapa pun dijaga, dipelihara, dibelai dan ditatap di hadapan cermin saban waktu, tiba masanya segalanya akan pergi jua. Wajah akan suram, mata akan kelam.

Satu sahaja yang tidak akan dimamah usia, sifat keperempuanan yang dipupuk dengan iman dan ibadah.

Anda ingin lebih cantik dan menarik?

# Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

# Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.

# Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.

# Pakailah "sabun istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

# Rawatlah rambut anda dengan "selendang islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki.

# Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin ukhuwwah.

# Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian."

# Bedaklah wajah anda dengan "air wudhu."

iskandarX Society Nasihat - Alasan Untuk Berdosa


"Aku dah usaha tinggal dah, tapi tak mampu. Nak buat macam mana"
"Tak boleh bai, aku ni lemah dengan godaan. Nafsu kuat sangat. Tu yang tak boleh tinggal benda-benda ni"
"Allah dah takdirkan aku camni. Aku nak buat camna. Dah tertulis di lauh mahfuz aku ni buat maksiat-maksiat ni. Takdir aku memang begini"
Itulah dia antara alasan yang sering didengari. Mungkin kita tidak pernah mendengarnya daripada mulut orang lain.
Tetapi kita mendengarnya daripada hati kita sendiri.
Ya. Kita memberikan alasan, untuk membenarkan kita melakukan dosa, keingkaran kepada Allah SWT.
Kita tunjukkan pada ketidak mampuan kita, kita katakan ia adalah punca godaan yang datang, malah adakalanya kita meletakkan perkara ini atas takdir Allah dan menyatakan ini semua susunan-Nya.
Inilah alasan-alasan kita.
Alasan untuk berdosa. Benarkah ia satu alasan yang melepaskan kita dari azab seksa-Nya?
Kita Yang Memilih Untuk Lemah
Dalam mengharungi kehidupan, sememangnya manusia akan bertemu dengan cabaran dan dugaan. Halangan demi halangan akan wujud untuk menguji insan.
Ujian ini adalah untuk melihat dari kalangan manusia ini, yang manakah yang terbaik amalannya, yang manakah yang layak menerima rahmat Allah dan memasuki syurga-Nya.
"Dia lah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) - untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Ia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat);" - Surah Al-Mulk ayat 2.
Maka sudah menjadi lumrah bahawa dalam kehidupan ada ujian.
Justeru apakah alasan tidak mampu?
Hakikatnya, semua manusia mampu melepasi ujian yang Allah sediakan. Allah SWT telah berjanji bahawa, setiap ujian yang ditimpakan ke atas diri manusia itu, berada dalam lingkungan kemampuannya.
"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya." - Surah Al-Baqarah ayat 286.
Jadi, bagaimanakah boleh tidak mampu?
Jawapannya adalah, kita yang memilih untuk lemah. Kita yang memilih untuk tidak mengharungi cabaran dengan bersungguh-sungguh. Kita memilih untuk tidak berusaha hingga ke akhirnya.
Kita memilih untuk tunduk dan menerima kegagalan, lantas redha dengan kemaksiatan yang kita lakukan.
Perhatikan betul-betul di dalam jiwa kita. Benarkah kita tidak mampu? Atau kita yang memilih untuk tunduk kepada kerosakan?
Takdir Allahlah Yang Silap?
Menuding kepada Allah dan menyalahkan-Nya atas dosa-dosa yang kita lakukan adalah satu jenayah yang besar. Itu tandanya keimanan di dalam jiwa sudah terkoyak dan rosak.
"Kenapa Allah benarkan aku buat dosa?" Kita akan bertanya-tanya.
Tetapi siapa yang memilih untuk melakukan dosa? Siapa yang bergerak untuk melakukan dosa? Siapakah?
Kita.
Ketahuilah di dalam kehidupan ini, Allah berikan manusia satu perkara yang besar bernama IKHTIAR, pilihan, untuk manusia memilih sendiri antara yang buruk atau yang baik. Maka terletak di tangan kita untuk bergerak ke arah mana.
Dan setiap arah yang kita ambil, kita perlu sedar, ada konsikuensinya.
"Tidak ada paksaan dalam ugama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur)" - Surah Al-Baqarah ayat 256.
Di zaman Umar Al-Khattab RA, ada seorang lelaki mencuri. Bila ditanya mengapa dia mencuri, lelaki itu menjawab: "Aku mencari kerana, Allah telah mentakdirkan aku mencuri"
Saidina Umar menyuruh lelaki itu dipotong tangannya, dan disebat 40 kali.
Sahabat-sahabat terkejut dengan hukuman itu. "Wahai Umar, hukum untuk mencuri hanyalah potong tangan. Mengapa ditambah dengan 40 sebatan?"
"Potong tangan untuk mencuri, dan 40 sebatan adalah untuk tuduhannya ke atas Allah SWT"
Ini adalah dalil yang jelas bahawa, kesalahan kita adalah tanggungjawab kita sendiri.
Lelaki itu, boleh sahaja memilih untuk tidak mencuri. Allah memberikannya ikhtiar. Tetapi dia memilih untuk ingkar kepada Allah SWT dan melakukan kejahatan dengan sengaja.
Dan siapa yang mengetahui takdir Allah?
Tiada siapa mengetahui.
Justeru, bagaimana alasan bahawa: "Allah dah takdirkan aku macam gini, jadi orang jahat" itu boleh dipakai?
Pengajaran Pembunuh 100 Orang
Saya suka dengan kisah pembunuh 100 orang. Dia telah membunuh 99 orang. Kemudian dia hendak bertaubat.
Lihatlah. Dia telah membunuh 99 orang. Tidak pula dia menyalahkan Allah SWT atas tindakannya membunuh 99 orang itu.
Bahkan, dia bergerak pula hendak bertaubat kepada Allah SWT. Lihat usahanya itu. Lihat kehendaknya itu.
Sampai kepada seorang alim, alim itu berkata bahawa, orang sepertinya tiada harapan. Oleh kerana marah, dia membunuh pula orang itu, mencukupkan pembunuhannya kepada 100. Tetapi selepas itu, dia mencari lagi jalan untuk bertaubat.
Lihat. Walaupun seorang alim menyatakan kepadanya bahawa dia telah tiada harapan, dia tetap berusaha. Lihatlah kepada dia ini. Adakah dia berkata: "Memang Allah dah takdirkan aku begini"???
Akhirnya, dia bertemu dengan seorang lagi alim. Dan orang alim itu berkata bahawa lelaki itu perlu meninggalkan suasana yang tidak membina. Maka ditunjukkan satu perkampungan yang boleh memberikannya suasana untuk bertaubat.
Maka bergeraklah lelaki itu. Tetapi di tengah perjalanan, dia meninggal dunia. Meninggal dunai tanpa sempat bertaubat. Tetapi dalam keadaan sedang berusaha untuk bertaubat.
Dan dia dimasukkan ke dalam syurga. Kisah ini boleh didapati dalam Sohih Muslim dalam bab Taubat.
Lihatlah bagaimana Allah membalas usahanya. Dia tidak sempat pun bertaubat.
Tetapi dia tidak berputus asa untuk menebus dosanya. Dia tidak berputus asa mencari jalan keluar.
Dia berusaha dan berusaha tanpa menuding jari kepada itu dan ini. Dia tidak pula memberikan alasan bahawa takdir tidak menyebelahinya dan dirinya sudah ketagih, tidak berkemampuan dan sebagainya.
Tetapi dia berusaha. Dia menggagahkan dirinya. Dia berusaha merapat kepada Allah SWT. Dia tidak memilih untuk lemah. Dia tidak memilih untuk semakin jauh daripada Allah.
Lihatlah dia.
Penutup: Pandanglah Kepada Diri. Diri Itu Yang Perlu Diperbaiki
Pokoknya, ketidak mampuan kita bukan alasan. Allah juga tidak pernah bersalah dalam hal ini. Tetapi diri sendirilah yang perlu dipersalahkan.
Mengapa memilih jalan sedemikian? Mengapa tidak berusaha sehingga habis hayat?
Mengapa tidak bergerak mendekati Allah dengan sepenuh kekuatan? Soalan-soalan ini perlu dilontarkan kepada dalam diri kita.
Perhatikan diri kita.
Yang bersalah hakikatnya adalah kita.
Kita yang memilih jalan kefasadan.
Dan siapa kata kita tidak boleh keluar?
Allah kah kata? Adakah kita mengetahui?
Hakikatnya, kita yang memilih untuk terus kekal dalam kerosakan.
Justeru, siapa yang memilih untuk keluar?
Biodata Kolumnis
Hilal Asyraf adalah nama pena bagi Muhammad Hilal Asyraf bin Abd Razak. Beliau merupakan salah seorang penulis muda yang telah menulis 8 buah buku dan novel seperti Remaja Mulia dan Terasing. Kini masih menuntut di University of Yarmouk, Irbid, Jordan dalam jurusan Usuluddin.
Sumber: ILuVIslam

iskandarX Society Special - Kartun Koyak Kertas




─────oOO─—`*´──OOo─────
╔──>Inspirational Message<──╗
───────────────────────
~~❈~❈~❈~Please SHARE~❈~❈~❈~

iskandarX Society Special - Antara Bazaar Ramadhan 2012 Popular Dan Best



Aku hampir penat dok mencari information pasal Pasar Ramadhan atau Bazaar Ramadhan nie, kemera aku lingkup nak pi ambik gambaq pun payah, iskisksisksisk, korang ada kemera lebih? hehehehe dengan muka tak malunya aku nak pinjam kalau boleh la. kalau tidak bleh blah, hehehehe.

Ok nie aku share artikel sikit dari blog lain pasal Pasar Ramadhan nie.


by ADMIN on JULY 19, 2012
in BULAN RAMADHAN


Kalau semasa bulan Ramadhan, selepas sahaja waktu paling Asar tempat yang popular dikalangan umat Islam adalah di Bazaar Ramadhan atau popular dengan panggilan PARAM. Memang ramai. Kalau nak sebut senarai juadah berbuka boleh rambang mata dibuatnya. Tahan nafsu atau tidak sahaja. Kami nak kongsikan beberapa lokasi Bazaar Ramadhan 2012 yag menjadi tumpuan ketika ini….

Senarai Bazaar Ramadhan 2012 di Kuala Lumpur

Taman Danau Kota, Setapak
Taman Setapak Jaya, Setapak
Wangsa Maju Section 1
Lorong/Jalan Tuanku Abdul Rahman (MERIAH)
Bandar Baru Sentul
Persiaran Setiawangsa
Jalan Telawi, Bangsar
Taman Tun Dr. Ismail
Taman Dato’ Senu
Sri Melaka Flat
Datuk Keramat Market
Gombak Market
Putrajaya
Taman Seri Selamat
Taman Koperasi Polis Fasa 1
Bukit Indah Ampang
Pantai Dalam
Kota Agro Jalan Tun Razak

Senarai Bazaar Ramadhan 2012 Di Kedah & Perlis

Stadium Alor Setar
Taman Wira Mergong, Alor Setar
Pantai Johor, Alor Setar
Taman Ria, Sungai Petani
Peremba, Alor Setar
Stadium Kangar
Mata Ayer, Perlis

Senarai Bazaar Ramadhan 2012 Selangor

Putra Height Alam Megah, Shah Alam
Perbadanan Kemajuan negeri Selangor (PKNS)
Stadium Shah Alam
Klang

Senarai Bazaar Ramadhan 2012 Melaka

Klebang
Taman Cempaka Peringgit
Melaka Baru
Peringgit
MITC (Depan Mydin)
Telok Mas
Taman Seri Duyong
Semabok
Alor Gajah
Kampung Tun Razak
Hentian Bas Masjid Tanah

P/S : Jika anda mempunyai info Bazaar Ramadhan 2012 yang jadi pilihan boleh kongsikan bersama kami di sini. Kami akan update daripada masa ke semasa…



SEGMEN UP FOLLOWER BY LIEYA SYAIRA



Assalamualaikum W.B.T, dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog iskandarX Society nie, so hari nie aku nak follow segmen baru pulak yang di anjurkan oleh lieya owner blog contengan kehidupan ツ. Segmen beliau anjurkan ialah SEGMEN UP FOLLOWER BY LIEYA SYAIRA.


jika Top Referral seorang perempuan, ini hadiah nya


atau

jika Top Referral seorang lelaki, ini hadiah nya


Kata Lieya, so korang join ke tak nie? jom lah join dari dok buat benda tak berfaedah tu hehehehehehe ngumpat sana ngumpat sini kang tak pasal pahala kurang kang haaaaa. Kalau nak join boleh klik gambar banner Lieya Syaira diatas tu atau pun kat sini jerk.

iskandarX Society Special - Meriam Buluh Ramadhan 1433H



Korang pernah main meriam buluh? Dulu masa aku kecik-kecik gi aku and the geng bila time masuk bulan puasa nie kita orang akan masuk kedalam hutan. Macam askar la pulak. Bukan apa, mak member aku suka buat lemang bila mai time puasa nie, so kita orang diarahkan ambik buluh lemang.

Dah masuk hutan kan? Hutan pulak ada berbukit di Balik Pulau nie. Terlajak cari buluh lemang sekali jalan lah masuk cari buluh meriam pulak. Biasanya buluh lemang nie tepi-tepi jalan dikampung pun ada, tapi pasal niat di hati nak ambik buluh meriam sekali, so masuk hutan terus lah jawabnya. Buluh meriam nie dari jenis buluh bukit yang saiz nya agak besar, setakat kepala aku nie pun boleh masuk lagi dalam mulut buluh nie, ha bayangkan ok?














Ok setelah tamat mencari buluh lemang dan buluh meriam, buluh-buluh tadi kami rendam kat dalam sungai cetek dibawah kaki bukit yang kami teroka tadi. Buluh diikat supaya tak hanyut kemana-mana, renda selama satu hari, esok mai ambik balik buluh tadi. Lepas rendam, kami kikis skit permulaan buluh tadi habuan buang saki baki miangnya, kalau tidak gatai merenyam oiiii.

Lepas tu kami tebuk buluh tu buat lorong tengahnya. dah buat laras kami buat pulak penebatnya, untuk elakkan dari pecah kena kat kita semula, naya tu. Kami cari dawai, dan tayar dalam basikal, lilitkan seluruh permukaan meriam tadi, dawai ikat 4-6 bahagian, tayar dalam tu ikat seluruh keliling meriam. Malam yang dinantikan kami makan cepat-cepat masa buka puasa, terus ke medan perang.

Bubuh karbait dalam meriam, curuh sikit air, tutup lubang sumbu dengan kaki jer. masa kaki dah dok terasa nak terangkat, akibat wap yang terhasil dari karbait kena air, baru cucuhkan api, dan terus....KeebaabommmmMMMMMM!!!!.

Nie kat bawah aku bubuh sikit info lain kot-kot aku punya cerita kurang menarik. Ada banyak lagi cara dan cerita aku dengan meriam buluh nie tapi tak pe lah nanti aku update ke entry yang lain ok?

Meriam buluh adalah sejenis mercun buatan sendiri yang popular semasa musim perayaan Hari Raya di Malaysia. Seperti juga mercun yang lain, meriam buluh diharamkan seperti yang termaktub di dalam Akta Bahan Letupan 1957; ironinya, semakin ramai kanak-kanak Melayu beralih kepada meriam buluh yang lebih berbahaya sebagai alternatif kepada mercun komersial yang diharamkan oleh kerajaan.

Bagaimana ia berfungsi

Sesebuah meriam buluh biasanya terdiri daripada sebatang buluh yang besar serta campuran kalsium karbida dan air. Tindak balas kimia yang terhasil daripada campuran kalsium karbida dan air di dalam buluh menghasilkan asetilena, gas yang mudah meletup. Gas asetilena akan meletup apabila didedahkan kepada api. Letupan tersebut boleh mengakibatkan kecederaan teruk jika tidak dikendalikan dengan berhati-hati.
Minyak tanah juga digunakan sebagai bahan api. Kurang daripada secawan (lebih kurang 200 ml) minyak tanah panas dibubuh di dalam lubang kecil pada meriam buluh. Sebatang kayu kecil digunakan untuk membakar wap yang terhasil dan seterusnya menghasilkan letupan meriam. Seterusnya udara segar dibiarkan masuk ke lubang kecil itu dan meriam dibakar lagi. Sedikit latihan diperlukan bagi menghasilkan letupan yang paling kuat. Biasanya, buluh yang digunakan berdiameter antara 4 hingga 6 inci serta panjangnya antara 4 hingga 5 kaki.


Bahaya bermain meriam buluh

Oleh kerana buluh yang digunakan tumbuh secara semulajadi, ia tidak mempunyai kekuatan yang sekata. Dengan itu tidak terdapat jaminan buluh yang digunakan mampu bertahan dengan letupan yang terhasil, maka ia mampu pecah meletup. Ini menjadikan ia tidak dapat dijangka. Letupan inilah yang merbahaya kerana buluh akan berderai akan terpercik seperti lidi dan selumbar. Itu tak termasuk bahanapi yang mungkin akan terpercik dan menyebabkan kelecuran dan kecacatan kekal pada muka dan anggota badan akibat letupan tadi.

Langkah pencegahan

Sesetengah orang akan membalut meriam buluh tadi ketat-ketat dengan tiub basikal. Ini dilakukan pada tiga atau empat tempat penting. Antaranya adalah di bahagian muncung, tengah dan pangkal. Selain itu, untuk mengukuhkan lagi balutan itu, buluh itu akan di ikat pula dengan beberapa kali lilitan dawai kasar.
Kesannya, apabila buluh mulai lemah, ia akan remuk sendiri akibat dari kesan menjerut tiub basikal itu sebelum ia sempat meletup. Sekiranya ia meletup sekali pun, kebiasaannya buluh akan meremuk terus kerana jerutan tiub basikal tadi. Dawai itu pula akan menghalang tiub basikal dari meregang banyak sangat dan menghembur serpihan orang sekeliling.

Bagaimanapun ini tidak mengurangkan bahaya melecur terkena api lampu kabaid.

iskandarX Society Review - Eliminate Anxiety and Panic Attacks For Good


Eliminate Anxiety and Panic Attacks For Good






If you suffer from…


* Palpitations


* a pounding heart, or an accelerated heart rate


* Sweating


* Trembling or shaking


* Shortness of breath


* A choking sensation


* Chest pain or discomfort


* Nausea or stomach cramps


* Derealization (a feeling of unreality)


* Fear of losing control or going crazy


* Fear of dying Numbness or a tingling sensation


* Chills or hot flashes


(Source: American Psychiatric Association. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition, Text Revision (DSM-IV-TR) 2000 Washington, DC.)


…then you’ve experienced firsthand some of the possible symptoms of a panic or anxiety attack. If you are reading this page because a loved one suffers from these symptoms and you are trying to understand or help, it’s hard to appreciate what they go through.


Just try to imagine what it feels like to experience one, if you can.


Here is a typical example:


Standing in a supermarket queue, it’s been a long wait but only one customer to go before you make it to the cashier. Wait, what was that sensation? An unpleasant feeling forms in your throat, your chest feels tighter, now a sudden shortness of breath, and what do you know—your heart skips a beat. “Please, God, not here.”


A quick scan of the territory—is it threatening? Four unfriendly faces queue behind, one person in front. Pins and needles seem to prick you through your left arm, you feel slightly dizzy, and then the explosion of fear as you dread the worst. You are about to have a panic attack.


There is no doubt in your mind now that this is going to be a big one. Okay, focus: Remember what you have been taught, and it is time now to apply the coping techniques. Begin the deep breathing exercise your doctor recommended. In through the nose, out through the mouth.


Think relaxing thoughts, and again, while breathing in, think “Relax,” and then breathe out. But it doesn’t seem to be having any positive effect; in fact, just concentrating on breathing is making you feel self-conscious and more uptight.


Okay, coping technique 2:


Gradual muscle relaxation. Tense both shoulders, hold for 10 seconds, then release. Try it again. No; still no difference. The anxiety is getting worse and the very fact that you are out of coping techniques worsens your panic. If only you were surrounded by your family, or a close friend were beside you so you could feel more confident in dealing with this situation.


Now, the adrenaline is really pumping through your system, your body is tingling with uncomfortable sensations, and now the dreaded feeling of losing complete control engulfs your emotions. No one around you has any idea of the sheer terror you are experiencing. For them, it’s just a regular day and another frustratingly slow queue in the supermarket.


You are out of options. Time for Plan C.


The most basic coping skill of all is “fleeing.” Excuse yourself from the queue; you are slightly embarrassed as it is now that it is your turn to pay. The cashier is looking bewildered as you leave your shopping behind and stroll towards the door. There is no time for excuses—you need to be alone. You leave the supermarket and get into your car to ride it out alone. Could this be the big one? The one you fear will push you over the edge mentally and physically. Ten minutes later the panic subsides.


It’s 10:30 a.m. How are you going to make it through the rest of the day?


If you suffer from panic or anxiety attacks, the above scenerio probably sounds very familiar. It may have even induced feelings of anxiety and panic just reading it. The particular situations that trigger your panic and anxiety may differ; maybe the bodily sensations are a little different. Or maybe it happened to you for the first time on a plane, in the dentist chair, or even at home, while doing nothing in particular.


If you have ever had what has become known as a “panic attack,” take comfort in the fact that you are by no means alone.


A panic attack always comes with the acute sense of impending doom. You feel you are either about to lose your mind or one of your vital bodily functions is about to cease functioning and you will end your days right there among the canned goods and frozen food.


You are by no means alone; you’re not even one in a million. In America, it is estimated that almost 5% of the population suffer from some form of anxiety disorder. For some, it may be the infrequent panic attacks that only crop up in particular situations-like when having to speak in front of others, while, for other people, it can be so frequent and recurring that it inhibits them from leaving their home. Frequent panic attacks often develop into what medical physicians refer to as an “anxiety disorder.”


One of the first steps to regaining control of your life is getting helpful information. This site will give you that, and more.


The beginning of your recovery starts here. What you will learn is that there is a very good chance you are about to end the cycle of panic attacks in your life. You will learn not only to regain the carefree life you remember once having, but will also gain new confidence in living. Your answer to living free from “panic” or “anxiety attacks” is at hand.


This site demonstrates that the panic and anxiety that you have experienced will be the very key to your courage and success.


Begin the road to recovery by browsing through the site. While many of you may have read almost everything you can possibly read relating to panic and anxiety I assure you this site offers something very effective.


Did you know…?


The key difference between someone who is cured of panic attacks and those who are not is really very simple. The people who are cured no longer fear panic attacks. I’ll try to show you how to be one of these people as well.


What if I told you the trick to ending panic and anxiety attacks is to want to have one. That sounds strange, even contradictory, but let me explain.


The trick to panic attacks is wanting to have one-the wanting pushes it away. Can you have a panic attack in this very second? No!


You know the saying that “what you resist, persists.” Well that saying applies perfectly to fear. If you resist a situation out of fear, the fear around that issue will persist. How do you stop resisting–you move directly into it, into the path of the anxiety, and by doing so it cannot persist.


In essence what this means is that if you daily voluntarily seek to have a panic attack, you cannot have one. Try in this very moment to have a panic attack and I will guarantee you cannot. You may not realize it but you have always decided to panic. You make the choice by saying this is beyond my control.


Another way to appreciate this is to imagine having a panic attack as like standing on a cliff’s edge. The anxiety seemingly pushes you closer to falling over the edge.


To be rid of the fear you must metaphorically jump. You must jump off the cliff edge and into the anxiety and fear and all the things that you fear most.


How do you jump? You jump by wanting to have a panic attack. You go about your day asking for anxiety and panic attacks to appear.


Your real safety is the fact that a panic attack will never harm you. That is medical fact. You are safe, the sensations are wild but no harm will come to you. Your heart is racing but no harm will come to you. The jump becomes nothing more than a two foot drop! Perfectly safe.


Barry McDonagh is an international panic disorder coach. His informative site on all issues related to panic and anxiety attacks can be found here:

-Learn how to be empowered and gain confidence by engaging a simple technique to defuse any panic attack.
-The four most powerful approaches to creating an enduring anxiety buffer zone (particularly useful for those who experience GAD).<
-Learn to avoid making the one mistake almost everyone makes during a panic attack episode.

Cerekarama TV3 Perempuan Neraka



Iskiskiskisk, aku balik-balik semalam dari tutup kedai aku, terus aku dengar kat sebelah dalam rumah aku. Bunyi kuat nak mampus, (bunyi TV) aik depa tak pergi rumah adik aku yang besar skali tu lagi ker? ker tidor kat rumah hari nie?

Ahmad Jeffrydin

So aku dok rileks sat kat luaq rumah sambil isap rokok lagenda aku tu. (Gudang Garam Surya 12) sebatang. Sampai saja sekerat rokok aku sedut, terus aku masuk dengan-dengan kucing kesayangan keluarga aku pun turut menyibuk masuk, ahmad jeffrydin, dengan lajunya. Aku terus grab dia punya badan sekaligus mendukungnya. Aku tanya jeffrydin, pasal apa hang masuk rumah kalut2?

Jeffrydin tak jawab, dia pejam-pejam mata dua-dua menandakan dia amat takut, so aku ushar luar rumah, aku nampak kelibat kucing jantan lain. So aku rasa dan membuat kesimpulan bahawa jeffrydin nie takut kat ayah dia sendiri. Memangnya dia takut la dari lahir sampai dah besaq gedabak tak penah mai jenguk tetiba mai musim mengawan jumpa balik, terkejut la kucing tu.

Hahahahah aku merepek korang layan ker? Ok kita masuk balik cerita tadi, bunyi bising tu dari TV 29 inci umah aku yang adik bongsu aku bukak, cerita TV3. Kalih punya kalih kepala aku, terus aku tonton sekali cerekarama tu. Nie sikit sinopsis dia aku curik dari blog-bloh kawan-kawan kita.

Drama ni berkisah tentang Intan, isteri kepada Hasyim yang sentiasa mengongkong hidupnya dan berbelanja di luar kemampuan.. Hasyim hanya bekerja sebagai pemandu lori dan kesemua gajinya diberi kepada Intan.. Malah kerja rumah yang sepatutnya dibereskan oleh seorang isteri juga terpaksa dilakukan demi kasih sayangnya kepada Intan..

Hasyim dan Intan memiliki seorang anak perempuan bernama Anis yang ditatang bagai minyak yang penuh.. Intan juga mengajar Anis untuk memperbodohkan suami sepertimana yang dilakukan terhadap Hasyim..

Keadaan rumahtangga yang tidak terkawal menyebabkan Hasyim tertekan dan kesihatannya turut terjejas...Apabila Hasyim meninggal dunia, Intan mengesyaki suaminya telah berkahwin dua dan mempunyai isteri bernama Zubaidah..

Kisah rumahtangga anaknya juga banyak dipaparkan sehinggalah mereka bercerai dan anaknya masuk penjara kerana mencederakan adik ipar sendiri.. Drama yang sangat-sangat menarik.. Drama ni lakonan Fizz Fairuz, Aeril Zafrel, Sherie Merlis dan Ika Nabella.. Korang leh layan kat bawah nie aku embed dah video dia. Kalau tadak atau kena remove aku nanti upload lain cita nie kat vimeo.











Lagu Tema OST Perempuan Neraka
Ungu - Surgamu

Segala yang ada dalam hidupku
Kusadari semua milikMu
Ku hanya hambaMu yang berlumur dosa

Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai SurgaMu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku

Karena…
Kutahu…
Hanya Engkau…
Tuhanku…

Reff:
Allahu Akbar
Allah Maha Besar
Ku memujaMu di setiap waktu

Hanyalah padaMu
Tempatku berteduh
Memohon ridho dan ampunanMu
Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai SurgaMu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku

Karena…
Kutahu…
Hanya Engkau…
Tuhanku…

back to Reff:

Hanyalah kepadaMu
Tempatku berteduh
Memohon ridho dan ampunanMu







iskandarX Society Special Ramadhan - Buffet Ramadhan Di Bangi




Korang berada di Bangi atau sedang menuju ke Bangi atau memang dah menetap di Bangi? So pepahal pun sekarang nie bulan Puasa dan kita berpuasa di Bulan Ramadhan kan kan kan? ada orang puasa bulan lain tak? ader? Ader gak, kekadang aku puasa gak bulan lain, puasa sunat serta puasa ganti,(Opppppsss kantoi).

So merujuk kepada gambar diatas (cewah maca taip surat rasmi pulak), ada promosi lah untuk berbuka puasa ala buffet gitu ha.





BUFFET RAMADHAN 2012 | PURI PUJANGGA UKM

Harga:-
RM45 nett untuk dewasa
off 50% untuk kanak-kanak


Untuk maklumat lanjut:-
03-89213361/3362

Website Ramadhan "Buka Puasa" The Kampung Way.

iskandarX Society Special Ramadhan - Masakan Ala Kampung Menu Ramadan Bagi Kebanyakan Hotel Sempena Ramadan




KUALA LUMPUR, 22 Julai (Bernama) -- Masakan ala kampung, yang merupakan hidangan kegemaran penduduk di ibu negara menjadi menu utama beberapa hotel sempena Ramadan.

Bagi jurujual Hotel Maluri Shikin Johar masakan ala kampung ini jarang dapat ditemui di ibu kota dan sempena Ramadan, hotel ini mengetengahkan beberapa hidangan bufet ala kampung yang menarik, antaranya ikan patin masak tempoyak.





Beliau memberitahu Bernama menu ala kampung ini juga turut menarik minat pengunjung bukan Melayu dan juga pelancong asing, yang mana secara tidak langsung membantu memperkenal kepada pelancongan asing pelbagai masakan di negara ini.











Bagi Hotel Kuala Lumpur International, daripada lebih 100 juadah berbuka puasa, sajian tradisional merupakan antara menu yang diminati para pengunjungnya, kata penolong pengurus jualan hotel itu Sharifah Sharina Wafa.

Beliau berkata sesuai dengan cita rasa kampung untuk pembuka selera, hotel itu menyediakan 30 jenis ulam-ulaman termasuk kerabu daging, kerabu kaki ayam, kerabu mangga, kerabu jantung pisang, kerabu pucuk paku, kerabu daun pegaga, kerabu campur bersantan, kerabu suhun, kerabu kerang dan kerabu daging panggang.

Selain itu, hotel tersebut juga turut menghidangkan pelbagai jenis ikan bakar antaranya ikan kembung, pari, terubuk, cencaru bersama air asam dan sambal kicap sebagai cicahnya.

Sharifah Sharina berkata menu gulainya pula terdiri daripada ayam kampung padang berkentang, kari ketam dengan nanas, gulai tulang dengan rebung, siput sedut ubi keledek, jantung pisang lemak ikan bilis dan berbagai lagi.

Beliau berkata hotel itu turut menukar menu bufetnya setiap hari bagi memastikan pelanggan tidak jemu berkunjung ke hotel itu untuk berbuka puasa.

Beliau berkata hotel itu hanya mengenakan bayaran RM48 bagi dewasa dan RM23 bagi kanak-kanak untuk bufet Ramadan.

Bagi Restoran Sultani yang menyediakan masakan tradisi India, sempena bulan Ramadan ini mereka turut menghidangkan pelbagai kuih muih tradisional Melayu untuk para pengunjungnya termasuk kuih lapis, kuih talam dan seri muka, kata pengarah operasi restoran itu Sanna Shah.

Walaupun restoran ini menghidangkan masakan India Utara asli umpamanya nasi beriani, tandoori, naan, kurma ayam, kurma kambing, 'masala' daging, sempena bulan Ramadan restoran ini turut mengadakan sedikit menu tradisional masakan Melayu bagi memastikan pengunjung Melayunya tetap dapat menikmati juadah berbuka puasa yang disukai mereka, katanya.

-- BERNAMA

Haa....tudiaaa..kalauadasesaperyangnakpitrymenu Ramdhanniekat KLInternational Hotelboleh lehhubungi Penolong Pengurus tu. AKu try cari gamba dia tak jumpa (maybe belum ketumui), so korang try ushar masih single atau apa heheehhe. Ok Hubungi dia kat:

Sharifah Sharina Wafa
Assistant Sales Manager
sharifah_sales@klitel.com.my | sherrysharina@yahoo.com

HP : 019-2772882

iskandarX Society Tempatan - Bubur Lambuk Agong Kampung Baru Jadi Ikon Pelancongan - Ng Yen Yen




KUALA LUMPUR, 21 Julai (Bernama) -- Bubur Lambuk Agong Kampung Baru hari ini diangkat sebagai ikon pelancongan sempena bulan Ramadan.




Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen berkata Bubur Lambuk Agong itu merupakan 'signature dish' yang terkenal serta diiktiraf bukan sahaja penduduk Kampung Baru malah sekitar Lembah Klang.

"Seluruh pelosok Lembah Klang turut singgah ke Masjid Jamek Kampung Baru untuk mendapatkannya selain untuk beribadah di masjid ini," katanya semasa berucap pada pelancaran Bazar Ramadan 2012 di Masjid Jamek Kampung Baru di sini.

Sempena pelancaran bazar Ramadan itu, sebanyak 100 periuk bubur lambuk diagih kepada pengunjung.

Ng berkata penganjuran bazar Ramadan dapat menjadi platform bagi Malaysia mempromosikan makanan dan minuman rakyat tempatan yang berbilang bangsa dan budaya kepada pelancong luar negara.

-- BERNAMA

Lerrrr nak bubur lambok kerr?? isk isk isk aat la tak bagitau mai, Jangan kan buboq lambuk saja, buboq asyura, buboq pisang, buboq gandum memang fav laaaa time-time puasa nie.



iskandarX Society Sukan - Misi Pertahankan Piala Malaysia, Kelantan Mahu Pancing Pemain




SHAH ALAM, 21 Julai (bernama) -- Kelantan, juara Liga Super dan Piala FA 2012, berminat mendapatkan beberapa pemain tempatan untuk memperkuatkan skuad 'The Warriors' bagi mempertahankan Piala Malaysia apabila saingan bermula bulan depan.




Jurulatih Kelantan Bojan Hodak berkata beliau telah menemui beberapa pemain daripada pasukan Liga Malaysia yang gagal layak ke Piala Malaysia bagi membantu pasukan pantai timur itu mempertahakan kejuaraan buat kali kedua.

"Saya masih berharap untuk mendapatkan khidmat beberapa pemain di luar Kelantan bagi membantu kami menjuarai Piala Malaysia musim ini," katanya ketika ditemui selepas pasukannya kalah 0-5 kepada pasukan Liga Perdana Inggeris (EPL), Queens Park Rangers (OPR) pada perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam di sini, Jumaat.

Mengulas penampilan sulung pemain import Guinea, Keita Mandjou pada perlawanan persahabatan itu, Hodak berkata bekas penyerang Perak itu perlu bermain beberapa perlawanan lagi bersama Kelantan sebelum beliau dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran bola sepak tempatan.

Selain Mandjou, Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) juga mengikat empat lagi pemain import iaitu Mijo Dadic (Croatia), Dennis Antwi dan Emmanuel Okine, kedua-dua dari Ghana, dan Zachariah Charara dari Lubnan.

Kesemua muka baru itu dibawa masuk untuk memantapkan pasukan Kelantan dalam menghadapi saingan suku akhir Piala AFC menentang Arbil FC dari Iraq pada September ini.

-- BERNAMA

Yaa Kelantan pancing pemain sahaja ok? jangan pi kencing pulak nanti hancing kang haru biru nanti. Kalau nak menjuai piala Malaysia, jangan bagi semua player bola nie isap ice dengan cara mengurangkan gaji mereka. Duit banyak naik lemak aaa.

iskandarX Society Jenayah - KDN Akan Tubuh Jawatankuasa Bantu Mangsa Jenayah Wanita Dan Kanak-kanak




KUALA LUMPUR, 21 Julai (Bernama) -- Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan menubuhkan satu jawatankuasa khusus untuk membela mangsa jenayah kekerasan dan penculikan terutama golongan wanita dan kanak-kanak.




Menterinya Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata jawatankuasa khusus itu akan dianggotai oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan badan bukan kerajaan (NGO), yang akan dipilih oleh KDN mengikut kriteria ditetapkan.

Hishammuddin berkata kerjasama itu akan dimuktamadkan melalui satu mesyuarat khas yang akan diumumkan pada minggu hadapan.

"Isu-isu tersebut kita telah kenal pasti seperti kes culik kanak-kanak dan jenayah terhadap wanita di pusat membeli-belah dan ia merupakan satu agenda penting untuk kita menurunkan kadar jenayah seterusnya meredakan kebimbangan orang ramai terhadap masalah jenayah pada hari ini," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat selama sejam mengenai penubuhan jawatankuasa itu bersama Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh dan semua ketua polis daerah di Kuala Lumpur.

-- BERNAMA

Patutnya dah lama dulu korang patut tubuhkan jawatankuasa seperti ini. Disebabkan korang lambat tubuh kerana tubuh-tubuh belum ada, maka badan-badan bukan kerajaan yang telah dulu membela nasib mangsa wanita dan kanak-kanak nie. Patutnya kerajaan tak perlu tubuhkan badan yang lain, hanya sekadar membantu serta menyalur tenaga serta permodalan kepada pertubuhan yg bukan kerajaan (NGO) yang telah tersedia ada di Malaysia ini.

iskandarX Society Ekonomi - Lotus Umum Exige S Baharu Di Bilik Pameran Baharu Di Tengah London




LONDON, 21 Julai (Bernama) -- Pembuat kereta yang berpangkalan di Norfolk, Group Lotus, mempamerkan kereta sport baharu, Exige S, serta membuka bilik pameran Lotus Originals di tengah-tengah kawasan West End di sini awal minggu ini.





Kereta baharu itu menjadi hiasan utama di bilik pameran canggih, yang meliputi kawasan seluas 4,800 kaki persegi di bangunan yang pernah menempatkan Cafe Royal yang terkenal tidak jauh dari Piccadilly Circus.

Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM Bhd Datuk Seri Mohd Khamil Jamil berkata coupe dua tempat duduk berkelajuan 170mph, dengan enjin V6, akan mula dikeluarkan di ibu pejabat syarikat di Hethel, Norfolk, lewat bulan ini.




"Dua kejayaan besar ini merupakan permulaan ke hadapan untuk Lotus di bawah DRB-HICOM Group," katanya pada ucapan pada pelancaran awal Exige S dan bilik pameran itu.

Kereta sport dan bilik pameran itu merupakan pengumuman utama pertama sejak syarikat itu diambil alih oleh kumpulan automotif Malaysia DRB-HICOM awal tahun ini. Unit DRB-HICOM, Proton, membeli Group Lotus pada 1996.

Mohd Khamil mengulangi dan memberi jaminan bahawa DRB-HICOM dan Proton komited sepenuhnya dalam meningkatkan tahap Lotus dan memastikan masa depan yang lebih cerah.

"Lotus akan terus dipegang. Jangan dengar sebarang spekulasi. Ia sesuatu yang berbaloi untuk disimpan," katanya.

Bercakap kepada media Malaysia mengenai lawatan tiga hari ke kemudahan Lotus di United Kingdom, katanya, Exige S akan dijual di Malaysia seawal tahun ini dengan pembukaan bilik pameran pertama Lotus dalam negara.

Mohd Khamil yang juga Pengerusi eksekutif Proton berkata: "Malaysia ialah rumah kedua Lotus."

"Rakyat Malaysia bakal menyaksikan lebih banyak aktiviti Lotus pada separuh kedua tahun ini. Kehadiran Lotus akan lebih dirasai di Malaysia pada bulan-bulan akan datang," katanya.

Selain bilik pameran, Mohd Khamil berkata kereta sport itu juga akan memiliki pusat 3S sendiri dan bilik pameran Lotus Originals di kawasan strategik di Malaysia.

Berharga lebih daripada 52,000 paun sterling di UK, Exige S ialah daripada barisan keluarga Exige Lotus.

Lotus, bagaimanapun mempunyai lebih banyak jenis kereta untuk ditawarkan pada masa akan datang, menerusi barisan Elise dan Evora.

Bagi bilik pameran itu, ia menawarkan koleksi Lotus Originals, yang meliputi pakaian santai untuk mereka yang berusia antara 25 dan 45 tahun.

Ia juga menawarkan koleki pakaian Lotus yang diilhamkan oleh zaman kegemilangan perlumbaan pada tahun 60-an dan 70-an.

Barisan produk Lotus termasuk baju polo, baju T dan jaket serta kep luar rumah dan barisan pakaian dan aksesori Lotus F1.

Exige S dan bilik pameran itu dirasmikan oleh Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke UK, Datuk Seri Zakaria Sulong pada Rabu.

Setiausaha Perdagangan Britain Dr Vince Cable juga singgah selepas perasmikan bilik pameran itu.

Turut hadir Pengerusi DRB-HICOM Datuk Syed Mohamad Syed Murtaza, Anggota Parlimen South Norfolk Richard Bacon dan anggota lembaga pengarah DRB-HICOM, Proton dan Lotus.

-- BERNAMA

Memang berbaloi untuk dipegang Datuk, untuk menangung kerugian akibat tak laku keta tu. Nak buat hebat2 tapi tak laku, pasal apa tak laku datuk?

iskandarX Society Ekonomi - BiotechCorp Beri Penerangan Terbaru Kepada Wakil Asing




KUALA LUMPUR, 21 Julai (Bernama) -- Perbadanan Bioteknologi Malaysia (BiotechCorp) baru-baru ini mengadakan satu sesi makan tengah hari dengan diplomat asing untuk menerangkan tentang industri bioteknologi Malaysia.






Acara itu dihadiri oleh wakil-wakil dari Amerika Syarikat, Kanada, Itali, Belanda, Arab Saudi, Venezuela, Azerbaijan, Afrika Selatan, Uruguay, Swaziland, China, dan Filipina.

Dalam satu kenyataan BiotechCorp berkata acara itu membuka jalan bagi kedua-dua pihak meneroka peluang usahasama antara Malaysia dan negara mereka.

Ketua pegawai eksekutif BiotechCorp Datuk Dr Mohd Nazlee Kamal berkata acara itu adalah satu platform untuk perbadanan itu menggalakkan pelaburan terus asing dalam bioteknologi.

"Ia juga membantu mencipta akses pasaran untuk barangan dan perkhidmatan teknologi bio terutamanya syarikat berstatus BioNexus," katanya.

-- BERNAMA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan