Cari Artikel

Friday, July 20, 2012

iskandarX Society Islam - Hikmah Solat Terawih Bulan Ramadan




PADA bulan mubarak ini elok sangatlah kita bersama-sama bermuhasabah tentang amal ibadah kita. Antaranya ialah solat tarawih yang hanya setahun sekali dapat kita laksanakan.






Tarawih bermaksud berehat-rehat atau bersenang-senang. Oleh itu, solat tarawih dianjurkan untuk dilakukan secara berjemaah dan diselang-selikan dengan doa dan selawat seperti yang biasa dilakukan dalam masyarakat kita agar para jemaah dapat menikmati ibadah dalam penuh kekhusyukan dan ketenangan.

Solat tarawih dilakukan oleh baginda Rasulullah SAW pada malam-malam bulan Ramadan. Kali pertama, baginda keluar ke Masjid Nabawi untuk bersolat tarawih dan diikuti oleh sebilangan sahabat.

Begitu juga pada malam kedua dan pada malam ketiga. Bilangan sahabat semakin ramai dan menanti untuk mendirikan solat tarawih bersama Baginda. Akan tetapi, Baginda tidak keluar untuk bersolat dengan sahabat.

Pada keesokan paginya, Baginda bersabda: “Sungguh aku telah menyaksikan apa yang kamu semua lakukan. Tidak ada yang menghalangku untuk keluar (solat tarawih) bersama kamu semua selain aku khuatir sekiranya ia difardukan kepada kamu semua.”

Tidak keluarnya Rasulullah SAW untuk melaksanakan solat bersama sahabat pada waktu itu adalah kerana Baginda SAW khuatir jika dilakukan terus-menerus ia akan menjadi wajib ke atas umatnya.

Itulah tanda kasih sayang Baginda pada umatnya, walhal ada riwayat dari Aisyah yang mengatakan setelah Baginda pulang mengerjakan tarawih di masjid, Baginda menyambung solatnya sehingga hampir subuh dan tidak kurang daripada 20 rakaat, bahkan lebih dari itu yang dikerjakan oleh Baginda.

Dewasa ini para umatnya mengambil kesempatan atas keprihatinan Baginda sehingga meringankan ibadah tarawih, bahkan timbul perbalahan tentang bilangan rakaat solat terawih.

Solat tarawih ialah solat sunat bagi lelaki dan wanita yang dilakukan setelah solat Isyak sebelum solat witir pada bulan Ramadan. Ia ditunaikan secara berjemaah dengan memberi salam pada setiap dua rakaat.

Dari Abu Hurairah, dia berkata: “Sesungguhnya Rasulullah SAW sangat mementingkan solat malam bulan Ramadan dengan perintah yang tidak mewajibkan.

Baginda bersabda: “Siapa yang menunaikan solat tarawih dengan penuh keimanan dan pengharapan (akan keredaan Allah), maka diampunkan dosanya yang telah lalu.”

Tentang bilangan rakaat solat tarawih, jumlah tersebut (20 rakaat) dijelaskan oleh Saidina Umar al-Khattab melalui perbuatan ketika terakhir kali berkumpul dengan sahabat yang solat di belakang seorang imam.

Para sahabat sepakat terhadap yang demikian, begitu juga sepeninggalan beliau, para Khalifah ar Rasyidin tidak ada yang mempertikaikannya.

Seperkara lagi, kita perlu saling mengingatkan bahawa solat tarawih merupakan sunat muakkad. Namun begitu, ramai dalam kalangan masyarakat kita tersalah anggap dan tersalah lakukan.

Solat yang fardu lima waktu tidak dipelihara tetapi solat tarawih yang dikejarkan. Ini berlaku kerana umat Islam tidak menitikberatkan soal awlawiyyat (keutamaan) sehingga mendahulukan yang sunat ke atas yang fardu.

Diharapkan Ramadan tahun ini kita berubah menjadi insan kamil dan beribadah sehendaknya serta beribadah dengan ilmu agar tidak lagi menjadikan Ramadan sebagai pentas lakonan semata-mata.

Korang mesti tak pergi punya sembahyang Terawih kan? Ha nie tengah baca post aku malam nie pi sembahyang lagu mana? Hehehehhe Samer la kite.

iskandarX Society Nasihat - Ada Apa dengan Islam?


Ada Apa dengan Islam,ada apa dengan islam indah,ada apa dengan islam di,ada apa dengan islam pts

Berpuluh-puluh tahun dahulu, sebaik sahaja saya dilahirkan, abah terus mengazankan dan mengiqamahkan di telinga saya.


Saya terus dibesarkan dalam didikan penuh dengan nilai keagamaan.

Namun, hal itu rupa-rupanya membuatkan saya sering menilai kehidupan beragama ini dari sudut tanggungjawab semata-mata.

Setiap hari kena solat 5 waktu. Berbuih mulut mak bertanya, "dah sembahyang ke belum?"

Bulan puasa, letih mak kejut bangun sahur dan macam-macam lagi nostalgia 'liat dan culas' semasa kanak-kanak.

Mengimbau lebih 1400 tahun yang lalu, terkenang kepada perjuangan baginda Rasulullah s.a.w. yang tiada putus ujian dan dugaan yang diberikan kepada baginda.

Hairannya, Allah s.w.t. secara jelas memaklumkan tentang kasih-Nya kepada baginda, namun, kekasih-Nya itu dibiarkan hidup penuh ranjau dan duri.

Diancam bunuh, dibaling dengan batu, kelaparan, hidup dalam bilik yang kecil, berdepan dengan pedang musyrikin... semua itu adalah rencam kehidupan seorang kekasih Tuhan!

Dalam kehidupan yang nyawanya seperti telur di hujung tanduk, seorang sahabat baginda pernah menyarankan supaya baginda mendoakan keburukan untuk orang musyrikin. Namun, apa jawab baginda?

"Sesungguhnya aku tidak diutuskan untuk melaknat (orang lain). Aku hanya diutuskan sebagai rahmat" (Riwayat Muslim).

Allah akbar!

Bilakah kali terakhir kita tidak mencerca rakan muslimin kita? Bilakah kali terakhir kita tidak menghina bos kita? Bilakah kali terakhir kita tidak mengutuk ahli keluarga kita?

Oh! Sudah tentu masih boleh diingati, kerana baru je sekejap tadi kita mengata mereka!

Astaghfirullah al-'azim...

Rasulullah s.a.w. diuji dengan ujian yang jauh lebih berat dari kita, namun baginda sama sekali tidak mahu mendoakan sesuatu yang buruk kepada mereka.

Malah baginda tetap mengharapkan agar hidayah Allah s.w.t. akan dilimpahkan kepada mereka.

Islam adalah agama rahmat. Agama yang penuh kasih sayang.

Agama yang mengajak kepada keharmonian. Agama yang penuh tolak ansur.

Agama yang mementingkan pembentukan maslahat dalam syariat.

Islam bukan hanya semata-mata solat dan puasa. Islam lebih dari itu. Islam ialah syariat yang terindah.

Artikel Sumber: ILUVIslam

iskandarX Society Nasihat - Iktibar daripada Penciptaan Manusia


Iktibar daripada Penciptaan Manusia,iktibar daripada penciptaan minutia,iktibar daripada penciptaan manushia,iktibar daripada penciptaan manucia,iktibar daripada penciptaan menusha,iktibar daripada penciptaan remaja,iktibar daripada penciptaan menushia,iktibar daripada penciptaan masyarakat,iktibar oleh penciptaan manusia,iktibar dalam penciptaan manusia,iktibar daripada penciptaan manusia mereka

"...(Allah) yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun daripada (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya)." - Surah Al-Baqarah: Ayat 255







Manusia adalah makhluk ciptaan Allah yang Maha Agung. Mengikut kamus Dewan Bahasa dan Pustaka, manusia ialah makhluk yang mempunyai akal budi.
Jika diperincikan lagi maksudnya, akal daripada aspek manusia bermaksud dapat berfikir, manakala budi pula bermaksud kebijaksanaan.
Jadi bolehlah dirumuskan secara ringkas dan umum daripada segi bahasa, bahawa manusia itu adalah makhluk yang dapat berfikir dengan bijaksana.
Penciptaan Manusia
Dalam Al-Quran telah diterangkan mengenai asal penciptaan manusia yang bermula daripada tanah (Nabi Adam a.s.) kemudian seterusnya seperti mana firman Allah s.w.t.:
"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia daripada suatu sari pati (berasal) daripada tanah. Kemudian Kami jadikan sari pati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kukuh (rahim). Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang-belulang, lalu tulang-belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Sucilah Allah, Pencipta Yang Paling Baik." -Surah Al-Mu'minun: Ayat 12-14
Perlu diingat bahawa asal penciptaan manusia di dalam Al-Quran bukanlah sebuah teori atau sangka-sangka manusia.
Ini adalah hakikat penciptaan manusia yang sebenar oleh Allah yang Maha Pencipta dengan sebaik-baik ciptaan-Nya.
Malahan Allah yang Maha Agung juga mampu mencipta sesuatu yang lebih baik dari manusia.
"Sesungguhnya penciptaan langit dan bumi lebih besar daripada penciptaan manusia akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui." - Surah Al-Mu'min: Ayat 57

Maka mengapa manusia perlu sombong? Sombong dalam segala aspek kehidupan, daripada segi hartanya, keluarganya, pangkat dan kekuasaannya dan ilmunya.

Yang membuat segala sesuatu yang Dia ciptakan sebaik-baiknya dan Yang memulai penciptaan manusia daripada tanah. Kemudian Dia menjadikan keturunannya daripada saripati air yang hina. Kemudian Dia menyempurnakan dan meniupkan ke dalamnya roh (ciptaan)-Nya dan Dia menjadikan bagi kamu pendengaran, penglihatan dan hati; (tetapi) kamu sedikit sekali bersyukur." Surah As-Sajadah: Ayat 7-9

Sekiranya manusia merasakan dirinya hebat dengan adanya pangkat dan kekuasaan, silaperhatikan daripada apa ia diciptakan?
Bukankah sperma melalui zakar yang berkongsi dengan air kencing?
Manusia berkongsi tempat dengan saluran najis kencing, hinakah manusia?
Tidak kira siapa pun juga, Presiden Amerika, Russia, China mahupun Sultan, Perdana Menteri hatta para Nabi a.s. sekalipun melalui proses yang sama kecuali Nabi Adam a.s., Hawa dan Nabi Isa a.s.
Akan tetapi, Allah yang Maha Agung telah mengangkat manusia menjadi makhluk yang mulia dan memberi gelaran yang terbaik. Pangkat yang terbaik dan mengatasi segala gelaran atau pangkat yang diberikan oleh manusia.
Pangkat dan gelaran terbaik itu selain para Nabi dan Rasul, adalah Muslim dan kemuliaan yang paling mulia adalah manusia yang paling bertakwa di sisi Allah yang Maha Agung.
Perlu diingat, manusia tidak dapat mengatasi ketakwaan para Nabi dan Rasul kerana mereka adalah maksum.
"...Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling takwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." -Al-Hujuraat: Ayat 13

Tujuan Manusia Diciptakan

"Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi. Mereka berkata: Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau. Tuhan berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui." - Surah Al-Baqarah: Ayat 30
Dalam ayat di atas diterangkan tujuan manusia diciptakan adalah untuk dijadikan khalifah di muka bumi.
Dalam tafsir Ibn Katsir, ayat "menjadikan seorang khalifah" bukan sahaja bermaksud untuk melantik pemimpin dalam kalangan manusia, malahan Allah berkehendak melantik para Nabi dan Rasul.
Selain itu, Allah juga berkehendak menjadikan di antara manusia itu para syuhada, orang-orang soleh, wali-wali, ulama-ulama dan secara umumnya orang yang mencintai Allah serta orang-orang yang mengikuti para rasul-Nya.
Apa yang paling utama adalah Allah yang Maha Penyayang mahu memberi kenikmatan syurga kepada hamba-Nya yang ingin menikmati syurga.
Jadi, adakah kita benar-benar menepati tujuan kita diciptakan?
Adakah kita benar-benar mencintai Allah yang Maha Agung dan mengikuti apa yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w.?
Adakah kita benar-benar mahukan nikmat syurga?
"Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembah-Ku." -Surah Adz-Dzariyat: Ayat 56
Dalam ayat di atas, Allah secara jelas menerangkan tujuan penciptaan jin dan manusia, iaitu untuk menyembah-Nya. Tidak boleh dipersoalkan lagi. 
Mengikut Ibn Abas r.a., tidak diciptakan mereka (jin dan manusia) itu, kecuali untuk tunduk (patuh) beribadah kepada Allah secara sukarela atau terpaksa.
Dalam tafsir Ibn Katsir juga menerangkan sedemikian dan ditambah, manusia disuruh beribadah kepada-Nya dan bukan kerana Aku (Allah yang Maha Tinggi) memerlukan mereka (manusia).
Jadi, adakah kita benar-benar memerlukan Allah atau kita memerlukan selain-Nya?
Adakah kita lebih memerlukan pangkat, harta dan segala jenis keindahan di dunia melebihi rahmat dan penjagaan Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang?
"Apakah manusia mengira, bahawa ia akan dibiarkan begitu saja (tanpa pertanggungjawaban)?" - Surah Al-Qiyaamah : Ayat 36
"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia daripada setitis mani yang bercampur, yang Kami hendak mengujinya (dengan perintah dan larangan), kerana itu Kami jadikan dia mendengar dan melihat." - Surah Al-Insaan: Ayat 2
Manusia diberi ujian berupa tanggungjawab melaksanakan perintah dan menjauhi larangan di bumi sebelum diadili di akhirat, iaitu penentu sama ada masuk syurga atau neraka.
"Maka apakah kamu mengira, bahwa sesungguhnya Kami menciptakan kamu secara main-main (saja), dan bahwa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?" - Surah Al-Mu'minuun: Ayat 115

Penciptaan Anggota Badan

"Yang telah menciptakan kamu lalu menyempurnakan kejadianmu dan menjadikan (susunan tubuh)mu seimbang, dalam bentuk apa saja yang Dia kehendaki, Dia menyusun tubuhmu." - Surah Al-Infithaar: Ayat 7-8
Allah yang Maha Penyayang telah menciptakan manusia dengan tubuh badan yang sempurna, seimbang dan rupa yang menarik.
Malah keupayaan berfikir otak termasuk bahasa dan percakapan juga telah sempurna semenjak penciptaan Nabi Adam a.s.
"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya." -Surah Al-Tin: Ayat 4

Anggota badan telah diletakkan sesuai pada tempatnya dan mudah digunakan. Jari-jari yang fleksibel, mata yang dilengkapi alis mata dan semua penciptaan asal dari Allah telah sempurna dan sesuai pada tempatnya. Samakah penciptaan anggota tiruan manusia dengan penciptaan original oleh Allah yang Maha Agung?

1.    Manakah yang lebih baik antara tangan tiruan ciptaan manusia dengan tangan original ciptaan Allah? Jawapan: Tentulah yang original.
2.    Manakah yang lebih baik antara kaki tiruan ciptaan manusia dengan kaki original ciptaan Allah? Jawapan: Tentulah yang original.
3.    Manakah yang lebih baik antara pendengaran (telinga) dan penglihatan (mata) tiruan ciptaan manusia dengan mata dan telinga original ciptaan Allah? Jawapan: Tentulah yang original.
4.    Manakah yang lebih baik antara hukum tiruan ciptaan manusia dengan hukum original (Al-Quran) ciptaan Allah? Jawapan: Jawablah dengan penuh kejujuran dan keikhlasan. Nikmat manakah yang hendak kita dustakan lagi?
Persoalan
Antara Sifat-Sifat Semula jadi Manusia
01.Mengakui Kewujudan Tuhan
Semua manusia telah diciptakan oleh Allah berada dalam keadaan mengakui akan kewujudan yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu sama ada secara sedar atau tidak.
"Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada agama Allah; (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui..." - Surah Ar-Ruum: Ayat 30

Disebabkan oleh manusia sudah fitrahnya (fitrah disini bermaksud pembawaan atau sifat-sifat semulajadi) mengakui akan kewujudan Tuhan, maka manusia perlu mencari bagaimana memohon (mengadu nasib, melepaskan diri dari kesulitan dan sebagainya) kepada Tuhan.

Maka diutuskan para Rasul untuk memberi penjelasan kepada manusia mengenai Tuhan yang wajib disembah dan sebenar-benar tempat bermohon, iaitu hanya menyembah Allah yang Maha Esa dan tidak mensyirikkannya (agama tauhid).

Oleh sebab itu, wajiblah bagi manusia untuk menuntut ilmu. Ilmu yang diajarkan oleh para Nabi dan Rasul supaya tetap di jalan agama Allah yang lurus dan tidak terjerumus dalam kesyirikan dan melanggar fitrah yang ditetapkan oleh Allah yang Maha Agung.
Perumpamaannya, seperti fitrah bumi dan bulan yang beredar dalam orbitnya.
Andai kata bumi dan bulan melanggar sifat semulajadinya, pasti hancur keduanya berlanggar sesama sendiri.
Begitu juga manusia, jika melanggar fitrahnya, maka porak perandalah sistem kehidupan.
02.Dorongan Fisiologi
Dorongan fisiologi disini bermaksud pentadbiran sistem badan tanpa sedar atau tanpa perlu berfikir dan tanpa kehendak. Ini adalah salah satu nikmat terbesar daripada Allah dan sangat diperlukan oleh manusia untuk meneruskan kehidupan dan mengembangkan populasi manusia di muka bumi.
Sesungguhnya Allah Maha Teliti ciptaan-Nya.
"Musa berkata: Tuhan kami ialah (Tuhan) yang telah memberikan kepada tiap-tiap sesuatu bentuk kejadiannya, kemudian memberinya petunjuk." - Surah Thaahaa: Ayat 50
a. Contohnya, perjalanan sperma, jantung yang berdegup, kefungsian buah pinggang, kelenjar pituitari, sistem pernafasan dan pelbagai lagi nikmat yang dikurniakan kepada manusia secara semulajadi tanpa manusia perlu berfikir untuk melakukan itu semua.
Persoalannya, berapa ramaikah di antara manusia pernah bersyukur akan nikmat jantung, buah pinggang, hormon dan pelbagai lagi nikmat-Nya?
Pernahkah walau sekali ketika selepas solat kita berdoa agar Allah yang Maha Penyayang mengekalkan nikmat mata yang berkelip, jantung yang berdegup atau sekurang-kurangnya mengucapkan syukur atas nikmat yang tidak terhingga ini?
b. Termasuk dalam dorongan fisiologi adalah nafsu. Nafsu bermaksud dorongan hati atau keinginan yang kuat. Kadangkala kita juga memerlukan kehendak, contohnya apabila lapar, perut perlu diisi. Maksudnya kita tidak perlu berfikir samada perlu lapar atau tidak. Ia berlaku secara semulajadi. 
"(Nabi Yusuf a.s berkata) Dan aku tidak membebaskan diriku (dari kesalahan), kerana sesungguhnya nafsu itu selalu menyuruh kepada kejahatan, kecuali nafsu yang diberi rahmat oleh Tuhanku. Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." -Surah Yusuf: Ayat 53
Ini bermaksud nafsu itu adalah rahmat dan nikmat kepada manusia, tetapi dorongan hati yang kuat untuk melakukan kemaksiatanlah antara punca kejahatan dan ia dipanggil hawa nafsu.
Apa yang paling penting adalah, manusia perlu mengenal dan memahami perbezaan nafsu dan hawa nafsu dan bukan memeranginya, tetapi mengendalikannya kerana ia sebahagian daripada fitrah manusia.
Bagaimana mungkin kita memerangi fitrah Allah yang Maha Pencipta segala sesuatu?
Ciptaan Allah yang Maha Agung adalah sempurna dan tiada kekurangan sebesar zarah sekalipun; mahupun yang lebih kecil daripada itu. Setelah menciptakan, Dia tidak pula membiarkannya begitu sahaja seperti di dalam ayat di bawah:
"Demi matahari dan cahayanya di pagi hari, dan bulan apabila mengiringinya, dan siang apabila menampakkannya, dan malam apabila menutupinya (gelap-gelita) dan langit serta pembinaannya, dan bumi serta penghamparannya, dan jiwa serta penyempurnaannya (ciptaannya), maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya." - Surah Asy-Syams: Ayat 1-10
Oleh sebab manusia diberikan nafsu, maka diilhamkan kepada manusia jalan kefasikan dan ketakwaan. Maksudnya dalam tafsir Ibn Katsir adalah 'diberi kefahaman kepada manusia mengenai jalan kebaikan dan keburukan'.
Jadi, manusialah yang memilih mahu berbuat kebaikan atau keburukan berdasarkan tahap pengendalian nafsunya.

Sumpah Allah yang Maha Agung dalam ayat di atas dimulakan dengan penciptaan yang lebih besar daripada penciptaan manusia, iaitu penciptaan alam semesta serta penciptaan langit dan bumi serta memberi peringatan kepada manusia bahawa segala sesuatu adalah ciptaan Allah yang Maha Agung termasuk jalan kefasikan dan ketakwaan.
Sila perhatikan akhir Surah Asy-Syams bagaimana orang yang cenderung mengikut hawa nafsu mengakhiri hidupnya.
03.Dorongan Kerohanian atau Spiritual

"Dan perumpamaan orang-orang yang membelanjakan hartanya kerana mencari keredaan Allah dan untuk keteguhan jiwa mereka, seperti sebuah kebun yang terletak di dataran tinggi yang disiram oleh hujan lebat, maka kebun itu menghasilkan buahnya dua kali lipat. Jika hujan lebat tidak menyiraminya, maka hujan gerimis (pun memadai). Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu perbuat." - Surah Al-Baqarah: Ayat 265
Manusia fitrahnya menyukai kebaikan, ketenteraman, rasa kasih sayang, hatta penganiaya, perompak atau orang yang zalim seumpamanya juga mahukan kebaikan, kasih sayang dan suasana yang harmoni.
Contohnya, seorang pencuri akan berasa marah bila barangannya sendiri dicuri atau peragut juga akan berasa marah jika dia sendiri diragut serta penjajah juga akan berasa marah bila negaranya sendiri dijajah. Ini adalah fitrah manusia yang sentiasa inginkan kebaikan.
Dalam Surah Al-Baqarah, ayat 265 di atas diterangkan, manusia yang membelanjakan hartanya di jalan Allah yang Maha Agung dan benar-benar yakin akan pahala amal perbuatannya itu (Rujukan Ibn Katsir).
Daripada aspek lain, manusia berusaha memenuhkan atau memuaskan keperluan rohaninya dengan cara berbuat perkara-perkara kebaikan.
Persoalannya, jika manusia secara semulajadi inginkan kebaikan, mengapa ramai manusia yang berbuat kejahatan? Apakah yang memperdayakan manusia sehingga derhaka kepada Allah yang Maha Tinggi?

Jawapan : Ini disebabkan manusia terpedaya dengan hasutan syaitan yang memang membenci dan bersumpah untuk menyesatkan semua manusia. Manusia juga gagal melawan hasutan syaitan kerana kegagalan mengendali hawa nafsunya dan kegagalan mengendali hawa nafsu pula disebabkan tiada ilmu 

Antara Sikap dan Perangai Manusia

1. Tergesa-gesa
"Manusia telah dijadikan (bertabiat) tergesa-gesa. Kelak akan Aku perIihatkan kepadamu tanda-tanda azab-Ku. Maka janganlah kamu minta kepada-Ku mendatangkannya dengan segera." - Surah Al-Anbiyaa': Ayat 37
Manusia bersifat tergesa-gesa dalam pelbagai urusan harian termasuk juga dalam hal keagamaan. Contohnya dalam berdoa, solat dan lain-lain.
2. Berselisih Pendapat
"Manusia dahulunya hanyalah satu umat, kemudian mereka berselisih. Kalau tidaklah kerana suatu ketetapan yang telah ada dari Tuhanmu dahulu, pastilah telah diberi keputusan di antara mereka, tentang apa yang mereka perselisihkan itu." - Surah Yunus: Ayat 19
Berselisih pendapat dan kepelbagaian pendapat mempunyai maksud yang berbeza.
Berselisih pendapat bermaksud bersengketa atau tiada muafakat serta berpecah belah.
Manakala kepelbagaian pendapat bermaksud berbagai-bagai atau bermacam cara.
Contohnya, kepelbagaian pendapat para sahabat radiyallahu anh dan para ulama mazhab terdahulu adalah berdasarkan pemahaman mereka dalam Al-Quran dan Hadis dan semua pendapat mereka adalah benar.
"Manusia itu adalah umat yang satu. (Setelah timbul perselisihan), maka Allah mengutus para nabi, sebagai pemberi peringatan, dan Allah menurunkan bersama mereka Kitab yang benar, untuk memberi keputusan di antara manusia tentang perkara yang mereka perselisihkan. Tidaklah berselisih tentang Kitab itu melainkan orang yang telah didatangkan kepada mereka Kitab, iaitu setelah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang nyata, kerana dengki antara mereka sendiri..." - Surah Al Baqarah: Ayat 213
Tetapi, bukankah Allah yang Maha Agung yang menciptakan jalan kefasikan dan ketakwaan? Mengapakah Allah yang Maha Agung mencipta perselisihan pada hamba-Nya?
Perlu diingat segala perkara yang manusia gelar sebagai kebaikan mahupun keburukan adalah datang dari Allah yang Maha Agung, kebaikan adalah rahmat-Nya, keburukan juga rahmat-Nya sebagai ujian pada manusia, seperti dalam,
"...Untuk tiap-tiap umat diantara kamu, Kami berikan aturan dan jalan yang terang. Sekiranya Allah menghendaki, nescaya kamu dijadikan-Nya satu umat (saja), tetapi Allah hendak menguji kamu terhadap pemberian-Nya kepadamu, maka berlumba-lumbalah berbuat kebajikan. Hanya kepada Allah-lah kembali kamu semuanya, lalu diberitahukan-Nya kepadamu apa yang telah kamu perselisihkan itu, dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka (iaitu orang yang bersepakat membuat hukum sendiri dan meninggalkan Al-Quran dan As-Sunnah)." - Surah Al-Maa'idah: Ayat 48-49
Ayat di atas juga adalah satu perintah agar tetap berpegang pada Al-Quran dan As-Sunnah dan tidak membuat keputusan berdasarkan logik yang terdorong oleh hawa nafsu semata-mata terutama mengenai prinsip-prinsip Islam termasuk dari segi struktur pemerintahan, perundangan, pendidikan, sistem kemasyarakatan, ekonomi dan kerohanian.
Kecacatan salah satu dari sistem tersebut bermakna keruntuhan tamadun atau khilafah Islam.
Ini bermakna, salah satu cara asas dan umum bagi mewujudkan kembali khilafah Islam dan menyatukan umat Islam adalah dengan kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah dengan sebenar-benar pemahaman (pemahaman sahabat r.a., tabiin dan tabiut tabiin), bukan pemahaman sendiri dan logik akal semata-mata, malah agama tidak didasari dengan logik sepenuhnya kerana akal manusia terbatas.
04.Zalim dan Bodoh
"Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khuatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh..." - Al Ahzab: Ayat 72
Amanat seperti ayat di atas mengikut Tafsir Ibnu 'Abbas r.a bermaksud ketaatan atau perintah dan larangan.
Sebelum ditawarkan kepada Nabi Adam a.s, ditawarkan kepada langit, bumi dan gunung-ganang, tetapi ditolak kerana takut melanggar perintah Allah yang Maha Agung. Setelah itu Allah yang Maha Agung menawarkan kepada Nabi Adam a.s dan diterima oleh Nabi Adam a.s. Firman-Nya kepada Nabi Adam a.s,'Jika engkau berbuat baik, engkau diberi balasan, jika berbuat buruk, engkau akan disiksa.' - Rujukan tafsir Ibn Katsir.
Maksud manusia menjadi zalim dan bodoh kerana setelah tahu wujudnya syurga dan neraka, mereka tetap mahu mencari jalan menuju ke neraka dan setelah nampak kebenaran mereka memilih kesesatan. Mohon semoga Allah yang Maha Penyayang melindungi kita dari azab api neraka. Hanya kepada Allah yang Maha Penyayang kita mohon pertolongan.
05.Mengeluh dan Kikir 
"Sesungguhnya manusia diciptakan bersifat keluh kesah lagi kikir." - Surah Al-Ma'aarij: Ayat 19
Dari Abu Hurairah r.a : Rasulullah saw bersabda, "Seburuk-buruk perangai yang ada pada seseorang ialah sifat bakhil lagi gelisah dan sifat pengecut lagi pasif."
Riwayat Imam Ahmad dan Abu Daud, dinukil daripada tafsir Al-Munir.
Sebenarnya terlalu banyak untuk diterangkan mengenai sikap dan perangai manusia serta sifatnya seperti lemah, lalai, dengki, berbantah-bantah dan sebagainya.
Manakala sikap dan perangai manusia yang baik adalah lawan pada keburukannya.
Kesimpulan
Bersyukur kita kepada Allah yang Maha Agung yang telah menciptakan manusia dan menyempurnakannya.
Janganlah kita melanggar fitrah yang telah ditetapkan kerana perlanggaran itu boleh membawa kemudaratan yang besar pada manusia seperti yang terjadi pada umat Islam kini. 
Semoga Allah yang Maha Agung menyatukan umat Nabi Muhammad saw dan memenangkan kaum muslimin terhadap orang-orang kafir. Segala puji-pujian bagi Allah yang Maha Agung.
"Dialah Allah Yang Menciptakan, Yang Mengadakan, Yang Membentuk Rupa, Yang Mempunyai Asmaaul Husna. Bertasbih kepadaNya apa yang di langit dan bumi. Dan Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana." - Surah Al-Hasyr: Ayat 24

Artikel Sumber: IlUVIslam

iskandarX Society SEO - Six Simple Steps To Image Optimization


iskandarX Society SEO - Six Simple Steps To Image Optimization,image optimization seo,map optimization seo,iso optimization seo,background optimization seo,bitmap optimization seo,jpeg optimization seo,seo image optimization tips,image seo search engine optimization,pics optimization seo,gallery optimization seo,video optimization seo

Today, image search is the second fastest growing vertical (i.e. specialized) search. According to Hitwise, image search has grown 90% annually, with over 360,000,000 searches per month performed on Google,
Yahoo!, Ask, MSN, and AOL. Each of these search engines has a vertical dedicated specifically to image results, and now, some search engines, including Google, are integrating images into contextual search results. This means search engine marketers need to make a more comprehensive plan when optimizing Web sites.




Why is image optimization important?

With Google's recent introduction of “Universal Search,” which blends results from each of their vertical searches – images, video, news, maps, books and products – search images have more visibility and can actually rank at the top of the regular Web search results page. While other search engines have been incorporating images for a while, Google’s adoption of Universal Search has moved it into the mainstream. By optimizing images, marketers are taking advantage of a new avenue to draw traffic to their Web sites. Image optimization is particularly critical for e-commerce sites – if your competitors aren’t optimizing their images and you are your company will have an advantage on search engine results.

Follow these six steps to optimize images and increase your site’s visibility:

1. File naming – Often image file names aren’t given the attention they deserve.  Instead of using generic naming conventions such as “image1.jpg” or “xzy123.gif,” make sure you include keywords or phrases that accurately describe the image.  Keep your customer’s terminology in mind instead of just choosing words for the search engines.

2. Alt tags – The standard meta tags on the site, like the keywords tag and description tag, are widely used in standard SEO practices.  The alt tag, though, is sometimes left empty and forgotten as a way for categorizing and naming images.  This tag gives you one more valuable place for keywords that will help bring traffic into your web site.  However, avoid overloading (aka, “stuffing”) tags with keywords/phrases.  One short, descriptive phrase per tag is usually the best approach.

3. Surrounding text – While search engines are working to develop and integrate new technologies that will be able to recognize and identify images, most engines still rely on the surrounding page text to determine what an image is.  In other words, the text closest to the image in the source code is the signal that search engines use to determine the content of the image.  Writing descriptive content about the image is not only good Web design, it’s also great for SEO.

4. Image share sites – Numerous sites, like Yahoo!’s Flickr, that allow you to upload, categorize, tag, and share photos and images, have popped up on the Web.  This is a great channel to upload some site images and tag them with keywords.  This avenue is best for site photos that have a wider appeal/audience.

5. Limit number of images per page - To avoid search engine confusion, make sure all images that are on the same page are related in content. (For example, if the page is a product category page that contains images of shirts, make sure there isn't an image of shoes mixed in).  That way, the descriptive content that you’ve already written will relate to each image on that particular page.

6. Optimize pages containing images - In addition to optimizing the image itself (with file naming and alt tag), make sure the page itself is optimized (page title, h1, keyword meta tag, and description meta tag) for a phrase that's an accurate classification for the images it contains (sticking with the above example, the page should be optimized for "men's shirts" if images are of things like "green XL men's shirt").

Follow these simple steps for image optimization and keep your Web site at the top of search engine results. Search engines rely on the way you name your image in order to rank it, so by simply following these steps you will be able to better stay ahead of the competitions’ sites. As you know, search engine optimization is always changing, so make sure to keep on top of trends. Whenever search engine algorithms are changed, change your tactics. Marketers need to be ready to respond to stay at the top of search engine results.

iskandarX Society SEO - The Rise And Rise Of UK Search Engine Marketing


The UK search engine marketing sector is vibrant with SEO and Pay Per Click agencies hot on the heels of the US in terms of rapid growth, and there are no signs of it slowing down.




According to www.whoisagap.com a website which monitors the qualification levels of Pay Per Click professionals around the globe, the number of Google Adwords Qualified Advertising Companies in the UK which currently stands at 73 has only recently been surpassed by the US at 89, and for quite some time the UK was leading in terms of qualified companies.

Adding further weight to growth predictions in the UK, online publisher E-consultancy have recently forecast that UK spending on Search Engine Marketing will increase 58% this year to £2.22bn(approx $4.46bn). They have estimated that the value of paid search alone will near the £2bn mark this year, reaching around £1.97bn (approx $3.96bn) up 56% from 2006. But for the first time, spending on organic search will grow more quickly, increasing 68% to £252m (approx $507m).



INSERT E-CONSULTANCY UK FORECAST GRAPH

These forecasts reflect the findings of a recent report produced by E-consultancy in association with UK-based search agency Neutralize (*\*). The survey which is based on the responses of over 700 agency and company internet marketers shows the UK search marketing landscape is a lively one.

The report, the most comprehensive UK-based study of its kind, found that 60% of UK companies are increasing their budget for paid search in the next 12 months, while 62% will be making more investment in search engine optimisation (SEO) to increase natural search engine visibility.

Spend in the search marketing arena seems to have become ingrained in companies’ marketing budgets with some 56% of UK respondents stating their companies spend more than £10,000 (approx $20, 200) annually on paid search and a quarter of UK respondents (25%) reportedly spending more than £100,000 (approx $202,200) annually.



INSERT COMPANY BUDGET GRAPH

When it came to the relative importance of paid search and SEO both company and agency respondents believe that SEO is more important than paid search in terms of impact on brand. Historical research from E-consultancy and other sources has suggested that SEO represents between 10% and 20% of total search engine marketing. The new report uncovers that company respondents spent on average 33% of their search budget on SEO (with 61% on average going on paid search).



INSERT BOTH COMPANY AND AGENCY RELATIVE IMPORTANCE GRAPHS

The figures are certainly reassuring and show that positive attitudes towards search engine marketing are continuing. However, as always there’s room for improvement and issues such as rising PPC cost affecting search ROI issues with tracking of ROI and leads.

Some 43% of company search marketers said increased PPC costs was significantly impacting their return on investment from search. Despite this, for paid search, half of respondents who know their return on investment say they are getting returns in excess of 300%. Just under a quarter of respondents (22%) say they are getting an ROI of 500% or more.  For SEO, the returns can be even greater. Two thirds of respondents (68%) are getting a return in excess of 300%. Some 40% of respondents are getting a return of 500% or more.

Despite this success, the survey also revealed a lack of measurement around return on investment (ROI). Four out of ten company search marketers (43%) do not know their ROI from paid search and 61% do not know their ROI from SEO, the survey has shown.  The report clearly shows that the number of respondents who are not effectively tracking their ROI from search engine marketing outweighs the number of people who are doing so, both for paid search and for SEO.



INSERT EFFECTIVENESS OF ROI TRACKING COMPANY GRAPH

Over recent years the UK online marketing scene has unsurprisingly been dominated by Google with the likes of Yahoo! and MSN trying to keep with their rival’s unprecedented success. The overwhelming consensus from survey respondents was that Google is the best search engine across the following five criteria: return on investment, quality of traffic, volume of traffic, customer service and PPC management tools.

Some 80% of company respondents who expressed a preference said they rated Google as the best search engine for return on investment compared to 11% for MSN and 8% for Yahoo!.

However, the survey results were not all good news for Google. More than half of the UK company respondents believe that Google has an unhealthy dominance of the UK search engine marketplace and 60% said that its dominance represented a risk of some sort (including low risk). Some 22% of company respondents said that Google’s dominance was “a risk” and 9% said it was a “high risk”.

Linus Gregoriadis, E-consultancy’s head of research, said: “Google’s dominance in the marketplace is seen as a two-edged sword. On the one hand, the fact that Google generates such a high proportion of the search volume means that many advertisers feel they can focus their efforts on this search engine with good returns.”

So it would seem that the future is bright for search engine marketing in the UK. For those of you interested in delving deeper into this new research the report is available to download for free at http://www.neutralize.com/search-engine-marketing-report/.


(BOX OUT AT END OF ARTICLE)

Other key findings:
• The four paid search services most commonly used by companies using agencies are as follows: Keyword research (50%); ROI tracking and analysis (47%); Automated bid management  (33%); Landing page optimisation (31%).

• The four SEO agency services which responding companies are most likely to be using are as follows: Position monitoring (41%); Keyword research; (40%); Search strategy definition (36%); Site technical audit (34%).

• On average, company respondents say that they spend 32% of their total marketing budget on online marketing. On average, they spend a third of their online marketing budget on Search (32%).

• Overall, respondents believe that SEO is more important than PPC in terms of impact on brand.

•  According to company respondents, lack of internal resource is the biggest problem preventing success for both Paid Search and SEO.

iskandarX Society SEO - 7 Easy Steps To A Well-Optimized Blog



Blogging is fast becoming one of the most effective forms of sharing information on the internet.  Because of the unique structure of blogs, search engines find them easy to read and index.  By “pinging” (also known as “knocking”) the search engines every time you make a new post, you’re inviting them to take a look at your new and fresh content.





Take these steps to properly optimize your blog and its posts, you can begin to rank and conversely gain traffic relatively quickly.

1.Build your blog on a subdomain.  Because subdomains have the advantage of being instantly associated with an aged domain that (hopefully) has page rank on it – your blog posts will quickly begin to gain position in the search engine results.

2.Optimize your post titles with good keyword phrases.  Using a good keyword phrase in your blog posts helps the search engines determine relevance.  For some types of blog software, the post title becomes the page title – this is extremely valuable real estate and should be used wisely.

3.Utilize plug-ins to assist you with optimizing your posts.  Currently there is a wide variety of platform-specific plug-ins available to help you optimize your blog posts.  Use a plug-in to add a meta description and keywords to your post, and if possible a unique title tag.

4.Take advantage of slugs.  No – not the slimy garden creature - some blogging software (Wordpress is what we primarily use) will allow the blogger to set a unique “post slug.”  A post slug takes a dynamically named post URL and inserts a compelling keyword in the title.
i.e.
http://blog.mydomain.com?p=12 becomes http://blog.mydomain.com/Optimizing-your-blog/2/21/2007 or something very similar – depending upon your chosen blogging platform.

5.Set up Pingbacks.  Within your blogging software there should be the ability to set your site up to “ping” the search engines when you add content.  This invites them to come take a look at the information you’ve added and facilitates search engine spidering of your blog.  Some platforms have this feature “built in” so you don’t need to make any adjustments – just be sure it’s on and included in your blog set-up.

6.Submit to blog directories.  There are a ton of them out there.  Submit your blog to various directories (a lot of these are free or very inexpensive) and also don’t forget about your RSS feeds.  You can submit your RSS feeds to a wide variety of directories.  Do a simple query for “RSS feed directory” and get to work.

7. Blog frequently to add fresh content to your site.  The more you blog – the better and more powerful it becomes.  If you want to create a successful blog – you need to commit to adding content at least three times a week.

Taking just a few minutes to consider some basic optimization techniques and add a few very simple plug-ins to your blog will pay off ten-fold in the future.  Set yourself and your blog up for success and you will have a great time watching it grow.

iskandarX Society SEO - Branding On The Search Engine Results Pages Through SEO




As more enterprise companies and small successful businesses are becoming aware of the role Search Engine Optimization plays in their online marketing campaigns, they are seeking to use this to benefit the reach and online presence their websites can gain by using SEO services.







However, most companies to do not use SEO for Search Engine Branding. Instead we see a growing number of websites that all look the same in the Search Engine Results Pages (SERPS). It makes online branding lost. As some companies are overly focused on keyword targeting, they can loose site of branding on the SERPS, which is becoming a necessity for companies to stand out online in one of the most powerful venues in on the Internet: the Search Engines.

One benefit of SEO services, if done right, is that it can brand your company in the Search Engine Results. Traditional advertising and low quality SEO service companies that have relationships with enterprise clientele often loose sight of the branding that is created in the SERPS.

If a company listing cannot be distinguished in one second or less, then the branding is lost. This is an extremely important factor in online marketing. SERPS are generally skimmed and clicked on if the title or description appears to the searcher as relevant to what they are searching for. This is usually done very quickly, just look for a product or service that you need and judge how quickly you skim through the search results.

Many SEO companies prefer keywords to be the priority over company names, and many companies are loosing in this battle by not placing their company name first. Instead the SEO fears that it cannot get its clients’ rankings if they add a company name first instead of the keywords. This is lost branding in one of the most important places to have branding and company, or product, recognition. Since a majority of all online traffic comes from a search query on a major search engine, if your business name is not in the forefront of your listing in the top of the SERPS, you have lost branding.

To enterprise companies and small businesses looking to gain exposure online, this is the most important factor that should not be given away to the SEO company that is not capable of getting rankings with your brand first. If the company you choose to hire cannot get your site rankings without moving your company name to the end of the title or not even placing your name in the title, then you are loosing in branding even if you are #1. Unless of course you do not want to brand your company, then you still need an alternative to get the listing to be remembered on multiple search engines or queries.

I tell all my clients that I would rather have number 3 positions with my company name, then a number one position without it. Here’s why: When a searcher searches for a product or service he or she will shop around. The searcher who is investing money has a certain mentality. This is to make the smartest, most educated and most cost effective decision. In order to capture this visitor you need to be remembered in the SERPS. Not branding at the front of your title limits this. The searcher becomes less aware of your site without clicking or reading the tiny URL placed under the search results listing. He or she will generally search through multiple sites on multiple Search Engines before making an investment. If you brand on the SERPS, then you are achieving a presence by speaking directly to the searcher every time he does a query for a product or services related to the searchers needs. This builds credibility, brand awareness all in the fraction of a second. Once a visitor has seen your site and they find you again on a second search query, they again see you and without even clicking, you have gained their attention a second time around and haven’t made them click to your site again and taken their time away from their searching.

At SEO Image, we believe it is a mistake for any company using any SEO service to not brand themselves in this fashion. Rankings alone do not offer a complete marketing strategy, and if you can market to a searcher in less than a second you have achieved more ground then rankings alone.

Smart SEO services and branding campaigns will produce subliminal marketing to web searchers and should not be taken lightly. At the same time, SEO should not outweigh the branding that is more important in today’s flooded online markets. More capable SEO’s will be able to gain both rankings and branding in the SERPS, so research the rankings of their clients to see if you can distinguish the difference between keyword title reliance, and company branding with top rankings.

iskandarX Society SEO - Google Page Rank Explained



Banyak juga perbincangan di sekitar Google PageRank, apa maknanya, dan bagaimana untuk memperbaiki. Dengan kedatangan toolbar Google, sesiapa yang bersedia untuk melaksanakan pemasangan perisian percuma yang singkat, dengan mudah boleh melihat PageRank mana-mana laman di Internet. Tetapi apakah ini bermakna?







Pertama sekali, dalam artikel ini istilah "PageRank" merujuk kepada PageRank toolbar dipaparkan, tidak berpangkat halaman dalaman Google, yang adalah binatang yang lain seluruh keseluruhannya.

PageRank, secara ringkas, ditentukan oleh algoritma yang longgar menjelaskan seperti berikut: laman web yang menghubungkan ke mana-mana tapak diberikan (tapak A), semakin tinggi PageRank laman A. ini tidak datang dengan beberapa kaveat, bagaimanapun:

1) PageRank tapak yang menghubungkan ke tapak menentukan kepentingan link mereka - dalam erti kata lain, laman - dengan PageRanks tinggi membuang undi dengan berat lebih daripada tapak dengan PageRanks yang lebih rendah.

2) Walau PageRank laman luar yang menghubungkan ke tapak A, satu cara, link masuk akan membawa berat yang lebih daripada link bersaling.

3) PageRank adalah hanya salah satu daripada lebih 100 faktor-faktor yang digunakan untuk menentukan ranking carian organik tapak, manakala PageRank yang tinggi adalah wajar, ia bukan merupakan faktor penentu dalam mencapai kedudukan teratas.

Kaveat pertama di atas adalah agak mudah: jika anda melihat di pautan ke laman web sebagai "undi" bagi laman web yang lebih besar kepercayaan diberikan kepada laman web yang Google dianggap lebih penting (PageRank yang lebih tinggi). Jadi, walaupun mereka adalah sukar untuk mendapatkan, ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan link dari laman web dengan PageRank yang agak tinggi.

Kaveat kedua mungkin kelihatan mengejutkan - bersaling yang mengaitkan melalui skim pertukaran link tidak sedikit, jika apa-apa, lagi, dalam menentukan PageRank. Pautan dianggap "undi" oleh Google pada satu-satu masa, tetapi ia tidak lama lagi menyedari bahawa salingan yang menghubungkan (dua tapak yang menghubungkan antara satu sama lain), semata-mata boleh menjadi satu perjanjian di antara dua laman web untuk membantu satu sama lain buatan meningkatkan PageRank mereka. Omnipresence skim pertukaran link menegaskan hakikat itu.

Reciprocal menyambung tempa dengan peril - jika anda menghubungkan kepada laman web yang terlibat dalam teknik diketahui spam enjin carian (seperti pertanian pautan), atau mempunyai masalah-masalah lain, anda akan dihukum untuk menghubungkan "kejiranan buruk"
Google berkaitan dengan kasar dengan tapak yang cuba untuk memanipulasi algoritma kedudukan, atau melanggar yang

Terma Pemasukan, atau bahkan laman yang mengandungi pautan ke laman-laman ini. Saya telah dikenali ramai individu yang berniat baik adalah mangsa kepada tidak bersalah mereka sendiri. Adalah penting untuk ingat bahawa, 10 kali ganda daripada 10, anda tidak bijak daripada Google. Apa-apa yang anda lakukan untuk mencuba tiruan untuk meningkatkan ranking anda akan mungkin mendapat anda dihukum kerana mereka tahu semua helah di dalam buku ini, malah ada yang tidak di dalam buku ini.

Inbound link dari sumber, dipercayai berkaitan memastikan bahawa tidak berisiko menghubungkan kepada kejiranan yang tidak baik, dan pautan anda tidak didiskaunkan kerana kesalingan. Tetapi, bagaimana kita boleh mendapatkan satu cara, link masuk? Baik, jawapan, abstrak, agak mudah - memberi orang kandungan yang mereka mahu untuk menghubungkan dari.

Kaya, kualiti, kandungan unik menjadikan enjin carian sangat gembira, dan juga menjana kepentingan dalam halaman anda, yang seterusnya menjana pernah begitu berharga satu cara, link masuk. Cara paling beretika, berkesan dan cepat untuk mendapatkan pautan ini masuk berkualiti melalui penggunaan weblog yang ditambah dengan Atom keluar XML atau RSS tapak makanan dan sindikasi kandungan / artikel pengedaran.

Weblog akan membantu anda menambah kandungan segar kepada tapak kerap keselamatan, berkata sekali seminggu, dengan menghabiskan masa 30 minit atau sowriting artikel ringkas tentang apa yang anda tahu tentang - ia boleh menjadi produk anda, industri anda, apa jua. Saya cadangkan blogger.com, kerana ia dimiliki oleh Google dan Google merangkak ia kerap - ia adalah cara terpantas untuk mendapatkan dijumpai pada pendapat saya. Blogging membolehkan anda telah mengemas kini laman web anda dengan segar, kandungan yang kaya, unik pada jangka masa yang tetap. Dan ternyata, bahawa Google nikmat laman-laman tersebut dan kedudukan mereka lebih tinggi berbanding laman web statik.

Pelaksanaan XML atau RSS feed keluar, ditambah pula dengan sindikasi kandungan, bermakna kandungan anda secara automatik muncul di laman web pihak ketiga yang melanggan suapan anda. Setiap kali anda mengemas kini laman web anda, laman mereka secara automatik serta dengan kandungan baru anda.

Perkara yang paling menakjubkan tentang teknologi ini adalah bahawa, secara lalai, apabila kandungan anda muncul di laman pihak ketiga (melalui suapan XML), ia secara automatik menjana pautan utama teks kembali ke laman web anda, di mana anda tidak membalas. Sebagai pembekal kandungan - anda mendapat satu cara, link masuk, dan laman pihak ketiga mendapat untuk menggunakan kandungan anda!

Anda boleh dengan cepat menambah banyak link masuk dengan menggunakan teknologi ini. Pengoptimuman enjin carian terlatih profesional, akan melaksanakan pemasangan yang perlu, menjalankan pengoptimuman tapak, dan kemudian melatih anda bagaimana untuk menulis artikel dan kandungan sindiket anda.

 Di samping itu, pengedaran artikel dan tapak Sindiket, ikon-ikon social bookmarking dan pautan ke blog anda akan menambah kepada kuasa yang menghubungkan anda.
Kedengaran mengelirukan? Ia benar-benar tidak. Ramai orang berkata, "Saya bukan seorang penulis." Tetapi anda tidak selepas Pulitzer di sini. Anda menulis tentang perniagaan atau industri anda, sesuatu yang anda pasti tahu banyak perkara mengenai. Ingat, ini bukan pemasaran atau jualan salinan. Artikel anda perlu menarik penonton yang seluas-luasnya dan diterbitkan ulang, bookmarked, atau yang dikaitkan dengan seluruh web. Artikel ini adalah prototaip.

Kaveat ketiga di atas, melalui semua cara, lakukan bertujuan untuk meningkatkan PageRank anda. Walau bagaimanapun, melaksanakan apa-apa carian di Google dan mengambil lihat di laman web yang disenaraikan dalam sepuluh atau dua puluh keputusan atas, dan anda akan melihat bahawa mereka tidak menduduki tempat mengikut PageRank mereka. Jadi, tetap dengan pendiriannya untuk PageRank meningkat kerana faktor penentu pengoptimuman enjin carian yang berkualiti hilang titik. Pengoptimuman enjin carian hanya perlu diukur oleh lalu lintas yang semakin meningkat dari masa ke masa. PageRank adalah jauh dari "akhir semua dan semua" SEO.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rujukan